04 / 11 / 2024

65 ülkenin başkonsolosu Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü inceledi!

65 ülkenin başkonsolosu Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü inceledi!

İBB Başkanı Topbaş: "Yavuz Sultan Selim Köprüsü anıtsal bir nitelik taşıyor. Bu köprü insanları ve kıtaları buluşturduğu gibi aynı zamanda yapısal ve teknik özelliği bakımından da bir mühendislik harikası" dedi.




İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, ABD, Almanya, İngiltere, Fransa, Japonya, Çin, Afganistan, Bulgaristan, Rusya, Lübnan, İtalya ve İspanya'nın da aralarında bulunduğu 65 ülkenin başkonsolosuyla, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü gezerek incelemelerde bulundu.


Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün Sarıyer Garipçe ayağında, kahvaltıda başkonsoloslarla bir araya gelen Topbaş, köprü ve İstanbul'un projeleriyle ilgili bilgi verdi. Tarihi bir güne tanıklık edildiğini belirten Topbaş, bir dahaki buluşmayı 3. Havaalanı şantiyesinde yapmayı düşündüklerini kaydetti.


İstanbul'un 15-16 milyon nüfusuyla 124 ülkeden büyük olduğunu kaydeden Topbaş, "Kent ekonomik olarak da dünyanın 117 ülkesinden büyük. Bu şehir, ciddi bir değişim ve gelişim süreci içindedir. İstanbul, 500 yıllık yerleşim geçmişine sahip, imparatorluklar kenti, 2 bin 500 yıl 3 büyük imparatorluğa ev sahipliği yapmış, dünya buradan yönetilmiş. Doğu Roma, Bizans ve Osmanlı İmparatorluğu'ndan bahsediyorum. İstanbul 9 bin 500 kilometrelik ipek yolu ile 16 bin kilometrelik Antik Roma Yolu’nun kesiştiği bir şehir." dedi. 


- Kanal İstanbul Projesi

Kanal İstanbul Projesi'yle ilgili hazırlıklara değinen Topbaş, projenin bundan 2 yıl önce ortaya çıktığını ve üzerinde çalışmalar yapıldığını anlattı. Kanal İstanbul Projesi'nin halen ihalesinin yapılmamasının nedeninin, güzergahlar üzerinde araştırmalar yapılması olduğunu kaydeden Topbaş, şöyle devam etti:


"Çevre etkileri dikkate alınarak, üniversitelerden görüş alınmaktadır. Ekolojik altyapı, zemin altı suları, doğal kaynakların durumları, hepsi gözden geçiriliyor. Yani, bölgede ekolojik bir dengesizlik ortaya çıkartılmaması için çalışılıyor. Üzerinde ciddi anlamda ekolojik köprüler de yapılmak suretiyle canlı hayata destek verirken, diğer taraftan da kanalın altından, her iki taraftaki zemin suyunun diğer taraflara geçebileceği sistemler de geliştirilebilir. Karadeniz'in Marmara'ya, Ege Denizi'nin Marmara ve Karadeniz'e etkileri de gözden geçiriliyor. Yoğun çalışmalar var, bu nedenle gecikme oldu. Bugüne kadar somut adımlar atılmadı ama bilimsel ve teknik çalışmalar sürüyor. Bir kanal açmak için yapılmayacak, aynı zamanda çevre etkisi çok önemli. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde, çevre değerlere dikkat edildi. Bazı alanlarda bazı ağaçlar kesildi ama onun belki 10 katı ağaç dikildi. Çevresi düzenli hale getirildi."


Topbaş, Kanal İstanbul çevresindeki yeni yapılanmalarda, çok yoğun olmayan, çevreye saygılı, akıllı yapılar denilebilecek çevreci yapılarla bezenecek bir modelin ortaya çıkacağını vurguladı.


Kent yoğunluğunu da kısmen içeriden boşaltarak içeride soluk alacak alanların ortaya çıkacağını söyleyen Topbaş, parklar, meydanlar yapılabilecek bir proje olarak da görüldüğünü kaydetti.


Topbaş, Kanal İstanbul'un üzerindeki bilimsel çalışmaların sonlandığında bu yıl belki ihale sürecine girebileceğinden bahsetti. Topbaş, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da proje üzerinde hassasiyetle durduğunu aktardı.


- "Üsküdar-Kabataş" arası yürüme tüneli

İstanbul Boğazı'nın uluslararası su yolu kabul edilmesi sebebiyle yılda, 60 bin civarında gemi geçtiğini vurgulayan Topbaş, bunlardan 16-20 bin civarında olanların tanker olduğunu hatırlattı.


İstanbul'da boğazın altından önümüzdeki süreçte 3 farklı tünelin de yapılacağını kaydeden Topbaş, "Metro, kara yolu ile ilgili tünel çalışmamız var. Bahsettiğimiz Üsküdar'daki metro istasyonundan Kabataş'taki metro istasyonuna yayaların yüzeye çıkmadan istasyonlar arası bir yürüme yolu projemiz var. Üzerinde çalışıyoruz. Hatta içinden 'bisiklet geçirebilir miyiz' diye düşünüyoruz. Avrupa'dan Asya'ya insanların geçilebilmesi 'sağlanabilir mi' diye etütler yapıyoruz. Hepsinde çevreyi ve çevre etkileşimini dikkate alıyoruz." ifadelerini kullandı.


İstanbul'da Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden günde 40 bin civarında kamyon ve tır geçtiğine de dikkati çeken Topbaş, Yavuz Sultan Selim Köprüsü devreye girdiğinde Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün şehir içi köprüsü olarak hizmet vereceğini söyledi. 


Topbaş, İstanbul’un dünya ülkeleri arasında odak şehir haline geldiğini belirterek, "Bugün güzel bir havada İstanbul Boğazı'nı 3. bir geçişle bağlayan köprünün şantiyesindeyiz. Brifing aldıktan sonra köprü üzerinde beraberce yürüyeceğiz. Köprü üzerinden fotoğraf alma imkanı olacak. Bu da güzel bir anı olarak bizim kayıtlarımıza girecek." dedi.


Konuşmaların ardından toplantıda başkonsoloslara köprü ile ilgili brifing verildi. Brifingden sonra şantiyeyi gezen başkonsoloslar, Topbaş ile birlikte Avrupa yakasından Asya kıtasına kadar yürüdü.


Köprünün ortasında başkonsoloslarla hatıra fotoğrafı çektiren Topbaş, "Mutluluğa bir adım" diyerek, bir adım atılmasını istedi. Topbaş, "Bir adım atın Asya’dasınız, bir adım geri atın Avrupa yakasındasınız." ifadelerini kullandı.


- "3. Boğaz Köprüsü mühendislik harikası"

Köprüde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Topbaş, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün anıtsal bir nitelik taşıdığını, insanları ve kıtaları buluşturduğu gibi aynı zamanda yapısal ve teknik özelliği bakımından da mühendislik harikası olduğunu söyledi.


Köprünün 3 yıl gibi kısa bir sürede tamamlandığına dikkati çeken Topbaş, bununla ilgili talimat veren Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı da tebrik ettiğini dile getirdi. Başkonsoloslarla birlikte sabah kahvaltısını köprü üzerinde yapmak istediklerini ifade eden Topbaş, 6 ayda bir İstanbul'daki başkonsoloslarla buluşmaları olduğunu bugün de Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde bunu gerçekleştirdiklerini söyledi.


Köprünün kıtaların buluştuğu noktada olduğunu söyleyen Topbaş, sözlerini şöyle tamamladı:


"Bugün benim için de farklı oldu. Yaptığımız çalışmaları ve başarıları sadece biz değil, onların da gelip görmelerini arzu ettik. İnanıyorum ki, ülkemiz adına da böyle bir organizasyonun önemli olduğunu düşünüyorum. Gelen başkonsoloslar, bu konudaki kanaatlerini değerlendireceklerdir. Onlar da köprüden çok etkilendiler, bir Avrupa kıtasından bakıp Asya'yı görmek, Asya'dan bakıp Avrupa'yı görmek, iki kıtayı buluşturan kentte yaşamak, çok ayrı bir şey. Manzarasının yanı sıra farklı özellikleri olan dünyada sayılı köprülerden biri olacak. Bir teknolojik yapı üzerindeyiz aynı zamanda insanlık abidesi olarak değer taşımaktadır. Milyonlarca insanlar geçecek, istifade edecek, gönüller, kıtalar buluşacak önemli bir eser. Teknoloji ve mühendislik harikası. Hepsi de köprüyü beğendiler ve alkışladılar."


AA




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, ABD, Almanya, İngiltere, Fransa, Japonya, Çin, Afganistan, Bulgaristan, Rusya, Lübnan, İtalya ve İspanya'nın da aralarında bulunduğu 65 ülkenin başkonsolosuyla, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü gezerek incelemelerde bulundu.


Tarihi bir güne tanıklık edildiğini belirten Topbaş, bir dahaki buluşmayı 3. Havaalanı şantiyesinde yapmayı düşündüklerini kaydetti. Köprünün kıtaların buluştuğu noktada olduğunu söyleyen Topbaş, şöyle konuştu: “Gelen başkonsoloslar, köprüden çok etkilendiler. Teknoloji ve mühendislik harikası köprüyü hepsi çok beğendiler ve alkışladılar.”



Yeni Şafak


Haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 26 Ağustos'ta açılacağını ilan ettiği 3. boğaz köprüsünün Sarıyer Garipçe Köyü ayağında 65 ülkenin büyükelçi ve konsolosları ile kahvaltılı toplantıda bir araya geldi. Yavuz Sultan Selim adının verileceği açıklanan köprünün şantiyesinde kurulan platformda önce kahvaltı yapan yabancı temsilciler, daha sonra 3. Köprü'deki çalışmaları inceledi.


2. köprü şehiriçi köprüsü olacak


3. köprü ve Kanal İstanbul gibi İstanbul'un geleceğini ilgilendiren mega projeler hakkında elçilere bilgi veren İBB Başkanı Kadir Topbaş, “3. köprü bir anıt yapı. İstanbul'a çok önemli katkı sunacak‘ diye konuştu. 3. Köprünün tamamlanması ile İstanbul trafiğinde rahatlama yaşanacağını belirten Topbaş, “Köprüden günde 40 bin TIR ve kamyon geçmekte, trafiği çok ciddi etkiliyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü devreye girdiğinde, Fatih Sultan Mehmet köprüsü İstanbul'a şehir içi köprüsü olarak hizmet verecek. Normal araç trafiğini göreceğiz, ağır taşıtlar kuzeye kayacak. Kenti rahatlatacak” ifadelerini kullandı. 3. köprünün çevre değerlendirilmesinin yapıldığını vurgulayan Topbaş, “Burada bazı noktalarda ağaçlar kesildi ama bunun belki on katı ağaç dikildi. Çevresi daha düzeni hale getirildi” dedi.


Kanal İstanbul için teknik çalışmalar sürüyor


Kanal İstanbul'la ilgili bilimsel çalışmaları halen devam ettiğini belirten Topbaş, “Kanal İstanbul için yaklaşık bundan 2 yıl önce çalışma başladı. Hala ihale yapılmamasının sebebi güzergahlar üzerinde araştırmalar yapılıyor. Çevre etkileri dikkate alınmakta. Karadeniz'in Marmara'ya, Ege'nin Karadeniz'e etkileri gözden geçiriliyor. Yoğun bir çalışma var. Bu yıl bir ihale sürecine girebilir. Ama netleşmeyen bazı konular var” dedi. Kanal İstanbul'u çevresinde inşa edilecek yeni yapılara da değinen Topbaş, “Kanal İstanbul çevresindeki yeni yapılarda çok daha yoğunluk olmadan, çevreye saygılı, akıllı yapılar dediğimiz çevreci yapılarla mimari ortaya çıkartılacak. Kent yoğunluğu da kısmen boşaltarak kent içinde kullanılacak alanlar ortaya çıkartılacak” dedi.


Diplomatlar ve işçilerle '3. köprü hatırası' 


Kahvaltının ardından ABD, Almanya, İngiltere, İtalya, İspanya, Fransa, Japonya, Çin, Afganistan, Bulgaristan, Rusya, Lübnan gibi ülkelerinin aralarında bulunduğu 65 ülkenin büyükelçi ve konsolosları baret ve inşaat yeleklerini giyerek 3. köprüde devam eden çalışmaları inceledi. İBB Başkanı Topbaş'ın bilgi verdiği gezi sırasında, diplomatlar köprü üzerinde bol bol hatıra fotoğrafı ve selfie çektirdi. İBB Başkanı Topbaş, diplomatlarla birlikte köprünün üzerinde toplu fotoğraf çektirdi. Yabancı ülke temsilcilerinin 3. Köprü için yapılan gezi ile ilgili memnuniyet duyduklarını aktaran Topbaş, gelecek yıl da benzer bir geziyi 3. Havalimanı için yapmayı planladığını dile getirdi. Diplomatların ziyaretini köprüde çalışan işçiler de kenardan izledi. Kadir Topbaş'la beraber fotoğraf çektiren işçiler, baretlerini imzalattı.


Asya'da olmak nasıl bir duygu


Köprünün orta noktası olarak kabul edilen çizgiye kadar yürüyen heyet, çizgi üzerinde fotoğraf çektirdi. Kadir Topbaş'ın çizginin Avrupa tarafında durarak, diplomatların Asya yakasında kaldığı anlar renkli anların yaşanmasına neden oldu. Büyükelçilerin Asya tarafına bir adım atmasını isteyen Topbaş, elçilere “Asya'ya hoş geldiniz” diye seslendi. Kendisi Avrupa tarafında kalan Topbaş, diplomatlara “Nasıl bir duygu” diye sordu.  


Dünya




Geri Dön