22 / 12 / 2024

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün gişeleri ASELSAN'dan!

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün gişeleri ASELSAN'dan!

Kuzey Marmara Otoyolu ve Avrupa’yı Anadolu’ya bağlayan 3. boğaz köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ücret toplama sistemi ASELSAN tarafından tesis edildi.



Kuzey Marmara Otoyolu ve Avrupa’yı Anadolu’ya bağlayan 3. boğaz köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ücret toplama sistemi ASELSAN tarafından kuruldu. 16,4 milyon dolara kurulan Serbest Akış Ücret Toplama Sistemi, araçlardan otoyol üzerinde seyir halindeyken ücret toplamayı mümkün kılıyor ve bu alanda dünyadaki en ileri teknolojiyi temsil ediyor.


Otoyol ve köprünün ücret toplama sisteminin sözleşmesi, 9 Aralık 2015'te ICA İçtaş Astaldi Ortaklığı ile imzalandı.


Proje kapsamında, 9 noktaya 100 gişeden oluşan ücret toplama sistemi, ayrıca 8 noktaya "serbest akış" ücret toplama sistemi kuruldu. Projenin toplam tutarı 16,4 milyon doları buldu.


Projedeki tüm ücret toplama gişeleri, OGS, HGS, nakit ve kredi kartı ödemelerini kabul ediyor. OGS ve HGS teknolojileri ile birlikte aynı anda nakit ve kredi kartı ödemelerini de destekleyen özgün tasarım, ASELSAN tarafından özellikle Türkiye’deki özel otoyol işletmeleri için geliştirildi.


Serbest Akış Ücret Toplama Sistemi, araçlardan otoyol üzerinde seyir halindeyken ücret toplamayı mümkün kılıyor ve bu alanda dünyadaki en ileri teknolojiyi temsil ediyor. ASELSAN Serbest Akış Ücret Toplama Sistemi, ayrıca OGS ve HGS ücret toplama işlevlerini entegre ederek önemli bir ihtiyacı karşılıyor. Sistem, trafik serbest akış halindeyken ücret toplamaya imkan sağlıyor.


Türkiye’de şu ana kadar 3 noktaya kurulan serbest akış sistemleri, Kuzey Marmara Otoyolu Ücret Toplama Sistemi projesiyle birlikte daha da yaygınlaştırılıyor. 




AA




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;



Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılmasıyle İstanbuldan geçiş süreleri kısalan TIR ve kamyon şoförleri yeni güzehgahlarından memnun. Önceki gün açılan Yavuz'u dün sabah saatlerinden itibaren kullanmaya başlayan yük araçlarının, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nu kullanmaları yasaklandı. Yavuz'dan haftanın her günü ve 24 saat boyunca bir kısıtlama olmadan geçebilen şoförler, saatlerce beklemekten kurtuldu. Zamandan büyük bir tasarruf eden TIR şoförleri, Mahmutbey ile Gebze arasındaki yolu yaklaşık bir saatte geçebiliyor.


6 SAAT BEKLEMEYE SON


Köprünün açılmasından dolayı mutluluğunu ifade eden TIR şoförü İmran Şenyaşa, duygularını şöyle anlattı: “Mahmut Bey Gişeleri'nden saat 2'de geçmiştim. Benim Fatih Sultan Mehmet'ten geçişim akşam 11 idi. Bazen trafikte saatlerce duruyorduk. Çektiğimiz rezillik bin parasıydı. FSM köprünün üzerinde 5 dakika sabit durduğumu biliyorum. Dur kalk dur kalk saatlerce hem zamandan kaybımız oluyordu hem işçiliğimizden. Burası anlatılacak bir şey değil. Geçmesi 5 dakika sürmüyor.Gebze'den giriyoruz 1 saat içinde İkitelli'ye gidiyoruz. Ama öbür türlü olsaydı saatlerce. Düşünün 2'de Mahmutbey'i geçiyorum, 9-10 gibi FSM'yi geçiyorum. Bunu yapanlarda Allah bin kere razı olsun."


YAPANDAN ALLAH RAZI OLSUN


Şanlıurfa'dan aldığı yükü Tekirdağ'a götüren Mahmut Damar, “Bu köprü bizim için TIR'cılar için iyi oldu. Yolumuz 20 kilometre uzadı ama değer. Önceden 5-6 saat beklerdik. Şimdi direk geçiyoruz. Şimdi Rahatça geçiyoruz" dedi. Cuma Başkurt ise, “Önceden 3-4 saat bekliyorduk. Şimdi bekleme yok, yasak saati yok. 1 saat uzamalı geçeriz 50-60 kilometre uzamalı geçeriz ama rahat geçeriz. Kafa rahat kalabalığa girmeden tek viteste geçiyoruz" diye konuştu.


YAVUZ'UN PARA SİSTEMİ ASELSAN'DAN


Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ücret toplama sistemi ASELSAN tarafından kuruldu. Yerli teknolojiyle kurulan Serbest Akış Ücret Toplama Sistemi, seyir halindeyken ücret toplamayı mümkün kılıyor. Proje kapsamında, 9 noktaya 100 gişeden oluşan ücret toplama sistemi, 8 noktaya ise “serbest akış" ücret toplama sistemi kuruldu.


16 MİLYON $'A MALOLDU


Para toplama sisteminin maliyeti 16,4 milyon doları buldu. OGS ve HGS teknolojileri ile birlikte aynı anda nakit ve kredi kartı ödemelerini de destekleyen özgün tasarım, ASELSAN tarafından özellikle Türkiye'deki özel otoyol işletmeleri için geliştirildi.


Yeni Şafak


Geri Dön