29 / 04 / 2024

7 ayda 402 bin kişi ‘Aldatıldım’ diyerek tüketici hakem heyetine başvurdu! Sizin de başınıza gelebilir. Hemen bakın!

7 ayda 402 bin kişi ‘Aldatıldım’ diyerek tüketici hakem heyetine başvurdu! Sizin de başınıza gelebilir. Hemen bakın!

Tüketici hakem heyetleri bu yıl 393 bin 768 şikayet dosyasını karara bağlarken, 1,9 milyar liralık uyuşmazlığı çözüme kavuşturdu. Tüketicilerin en çok şikayette bulunduğu ürün ise ayakkabı oldu.



Pandemi ile birlikte büyük artış gösteren e-ticaret sitelerinden yapılan alış verişler tüketici şikayetlerinde de aynı oranda artışa neden oldu. Perakende sektörü en fazla şikayeti alırken, finans ve iletişim sektöründe de şikayetler artarak devam etti. Tüketicilerin en fazla şikayette bulunduğu ürün ise ayakkabı oldu.

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre günümüze kadar geçen sürede toplamda 16 milyonun üzerinde uyuşmazlık, tüketici hakem heyetleri tarafından karara bağlandı.

Hakem heyetlerine 2023 yılının ilk 7 ayında toplam 402 bin 110 başvuru yapıldı. 393 bin 768 uyuşmazlık dosyası çözüme kavuşturulurken, karara bağlanan bu uyuşmazlık dosyalarının toplam değeri ise 1,9 milyar lira olarak belirlendi.

HAKEM HEYETİNE NASIL BAŞVURU YAPILIR?

Yaptığı alış veriş sonrasında mağduriyet yaşayan tüketiciler sorunlarını ilgili firma nezdinde çözemedikleri takdirde, e-Devlet üzerinden ve Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla elektronik ortamda başvurularını rahatlıkla tüketici hakem heyetlerine yapabiliyorlar.

2023'ün 7 ayında bu kapsamda yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 65'ine karşılık gelen 262 bin 317 adedi e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirildi. Kalan yüzde 35’lik kısım ise tüketici hakem heyetlerinin ofislerine yapıldı.

EN FAZLA ŞİKAYET AYAKKABIDAN GELDİ

Söz konusu ​7 aylık dönemde heyetlere yapılan başvurular, ürün ve hizmet bazında incelendiğinde, ilk sırada yüzde 12,31 ile ayakkabı ürünlerine yönelik şikayetler yer aldı.

Yüzde 5,93 oranı ile kredi kartı üyelik ücreti şikayette ikinci sırayı alırken, yüzde 5,34 ile cep telefonu, yüzde 4,65 ile kıyafet, yüzde 4,64 ile internet abonelikleri, yüzde 3,6 ile mobilya ve yüzde 2,72 ile GSM aboneliği gibi ürün ve hizmetler takip etti.

7 ayda 402 bin kişi ‘Aldatıldım’ diyerek tüketici hakem heyetine başvurdu! Sizin de başınıza gelebilir. Hemen bakın!

PERAKENDEDE YOĞUN ŞİKAYET VAR

Sektörel bazda inceleme yapıldığında aynı dönemde en çok yüzde 56,59 ile perakende ticaret alanında başvuru yapıldığı görüldü. Perakendeyi yüzde 11,51 ile finansal hizmetler ve yüzde 11,09 ile abonelik hizmetleri takip etti.

 


Geri Dön