8 maddede site yönetimlerinde tebligatlar!
Konut Siteleri Yönetimleri Danışmanı Nihat Dönmez 'site yönetimlerinde tebligatlar' konusunu Emlakkulisi.com okurları için kaleme aldı. İşte Nihat Dönmez'in yazısı...
1. Siteleri, kişiler değil mevzuatlar yönetir ,( siteler mevzuata göre yönetilir).
2. Site Yönetimlerinin temel mevzuatının, 634 sayılı kanundur.
3. Kanuna göre site yönetimi kat malikleri kurulu kararlarıyla yönetilir.
4. Bir kararın, hukuki olması için, hukuki nitelikte davetinin yapıldığı kurulda alınması gerekir.
5. Kanun koyucu, site yönetimleri ile ilgili tebligatlara kolaylık sağlamıştır.
6. Daveti mevzuata uygun yapılmamış olan toplantılarda alına karalar geçersizdir.
7. Toplantılara tebligatların yapılmasına ilişkin KMK maddesi 29-dur.
Madde 29 – Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanır. (Ek cümle: 14/11/2007-5711/14 md.) Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim plânlarında gösterilen zamanlarda, böyle bir zaman gösterilmemişse, ikinci takvim yılının ilk ayı içinde toplanır. Önemli bir sebebin çıkması halinde, yöneticinin veya denetçinin veya kat maliklerinden üçte birinin istemi üzerine ve toplantı için istenilen tarihten en az onbeş gün önce bütün kat maliklerine imzalattırılacak bir çağrı veya bir taahhütlü mektupla, toplantı sebebi de bildirilmek şartiyle, kat malikleri kurulu her zaman toplanabilir. İlk çağrı yapılırken, birinci toplantıda, yeter sayının sağlanamaması halinde, ikinci toplantının nerede ve hangi tarihte yapılacağı da belirtilir. (Ek cümle: 14/11/2007-5711/14 md.) İlk toplantı ile ikinci toplantı arasında bırakılacak zaman yedi günden az olamaz.
8. Site yönetimi ile ilgili tebligatlar Tebligat Kanunu ek maddeye göre yapılır.
Bağımsız bölüm sahiplerine tebligat: Ek Madde 1 – (6/6/1985 - 3220 sayılı Kanunun 20 nci maddesi gelen numarasız ek madde olup teselsül için numaralandırılmıştır.) Kat Mülkiyeti Kanununun uygulandığı hallerde, ortak taşınmazda oturmayan her bağımsız bölüm sahibi, apartman yönetimi ve ortak giderler ile ilgili tebligat yönünden geçerli olmak üzere, Türkiye'de bir adresini yöneticiye yazılı olarak bildirmek zorundadır. Apartman yönetimi ve ortak giderler ile ilgili tebligatlar bu adrese yapılır. Bağımsız bölüm sahibinin adres bildirmemesi veya yazılı olarak bildirdiği adrese tebligat yapılamaması hallerinde, bundan sonraki bütün tebligatlar, o kişiye ait bağımsız bölümde fiilen oturana yapılır. Tebligatın bir örneği apartman girişinde bulundurulacak ilan tahtasına asılır. Bağımsız bölümde fiilen oturana bu şekilde yapılacak tebligat, bağımsız bölüm sahibine yapılmış sayılır.
Nihat Dönmez / Site Yönetimleri Danışmanı