05 / 11 / 2024

Adana'da gayrimenkul fiyatları tavan yaptı!

Adana'da gayrimenkul fiyatları tavan yaptı!

Adana Emlakçılar Odası Başkanı Ülkü Uçar, Suriyeli mülteciler ve kredi oranlarının yüksek olması nedeniyle gayrimenkul fiyatlarının tavan yaptığını açıkladı. Uçar, kira ödemelerinin yıllık alınması nedeniyle birçok dairenin boş kaldığını söyledi.




Adana Emlakçılar Esnaf Odası Başkanı Ülkü Uçar, Suriyeli mülteci akını ve kredi oranlarının yüksek olması nedeniyle gayrimenkul fiyatlarının tavan yaptığını ancak kira ödemelerinin yıllık alınması nedeniyle birçok daire ve iş yerinin boş kaldığını söyledi. Uzun yıllardır imar sorunu yaşayan Adana'da yapılaşma da kısıtlı bir ölçüde devam ediyor. Diğer yandan, 5 yıldır Ortadoğu'da yaşanan iç savaşlar, özellikle Suriyeli mültecilerin Türkiye'ye göçüne neden oldu. Ülkelerindeki savaştan kaçan mülteciler, sınıra yakın ve yaşamın ucuz olması nedeniyle  Adana  ve çevresine yerleşti. Bu nedenle kentteki gayrimenkul satış ve kiralama sirkülasyonu da talebin artması nedeniyle tavan yaptı. 


Adana Emlakçılar Odası Başkanı Ülkü Uçar, kentte özellikle kiralık gayrimenkul fiyatlarının diğer kentlere oranla tavan yaptığını kaydetti. Bu artışın nedenini Suriyeli mültecilere bağlayan Ülkü Uçar, konut kredilerinin yüksek olmasının da en büyük etkenlerden biri olduğunu kaydetti. 


Kentin 'Çarşı Bölgesi' olarak tabir edilen güney merkezinde 3-4 bin liraya kiralanan gayrimenkullerin şuan 7-8 bin lira civarında seyrettiğini anlatan Ülkü Uçar, "Yeni Adana' olarak tabir edilen kentin kuzey bölgesinde ise geçen yıl 6-7 bin liraya kiralanan dairelerin bu yıl 10-12 bin liraya kiracı bulduğunu dile getirdi. Aşırı talebin piyasada dengesizlik meydana getirdiğine vurgu yapan Uçar. fiyatların birden yükselmesiyle insanların ekonomik gayrimenkullere yönelmek zorunda kaldığını ancak kiraların yıllık olarak alınma geleneğinin problem oluşturduğunu söyledi. Kiraların yıllık alınması nedeniyle birçok dairenin boş kaldığının altını çizen Adana Emlakçılar Esnaf Odası Başkanı Ülkü Uçar, kiraların aylık alınması gerektiğini sözlerine ekledi.


Medya Yenigün Gazetesi



Haber Akdeniz Türk'te şöyle yer aldı;


Bakan Yıldırım, Karayolları Genel Müdürlüğünde düzenlediği basın toplantısında, yapımı tamamlanma aşamasına gelen Yavuz Sultan Selim Köprüsü, devamında 95 kilometrelik otoyolun Anadolu yakasında Kurtköy'de bittiğini, Kurtköy'den Akyazı'ya İzmit'in kuzeyinde yolun devamının da 169 kilometre olduğunu  belirtti.


Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapım ihalesinin KGM tarafından gerçekleştirildiğini anlatan Bakan Yıldırım, "Çok titiz bir çalışma sonucunda 160 bin sayfaya yaklaşan teklif dökümanları 12 günde sonuçlandırıldı. 169 kilometrelik kesime 8 teklif geldi." diye konuştu.


Kazanan ortaklığın 6 yıl 9 ay 12 gün süre ile Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu olduğunu açıklayan Yıldırım, şunları söyledi:


"Bundan 3 yıl yapım süresini düşerseniz geriye temiz 4 yıla yakın 3 yıl 9 aylık bir işletme süresi sonunda yol, KGM'ye devrolacak. Böylesine büyük bir projenin bu şekilde bir bedelle yapılıyor olması aslında Türkiye'nin gücünü gösteriyor." 


Yıldırım, bu projenin gerçekleşmesi için girişim gruplarının kredilerini kendilerinin ayarlayacağını belirterek, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası desteği konusunda teklifte niyet mektubunun bulunduğunu kaydetti.


Söz konusu kesimin toplam 169 kilometre olduğunu, Kurtköy'den başlayıp, Akyazı'da sona erdiğini ifade eden Yıldırım, 2x4 yani 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş yapılacağını bildirdi.


Toplam yatırım tutarının 4,5 milyar lira olduğunu aktaran Yıldırım, yatırım süresinin ise yaklaşık 3 yıl olarak planlandığını ifade etti.


Projenin devamı olan Kurtköy'den havalimanına kadar yapıldığını ve 26 Ağustos'ta açılacağını anımsatan Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil 95 kilometre olduğunu, katılım yollarıyla 200 kilometrenin üzerine çıktığını vurguladı.


Havalimanından Kınalı'ya, Edirne asfaltına, TEM Otoyolu'na bağlamak için 88 kilometrelik bölümün daha bulunduğunu aktaran Bakan Yıldırım, şöyle konuştu:


"O bölümün ihalesi de YİD modeliyle eş zamanlı olarak yapıldı. Buraya da 8 teklif geldi. Yapım süresi dahil olmak üzere en düşük işletme süresini veren grup, Kolin-Kalyon-Hasen Ortak Girişim Grubudur. Teklif edilen işletme süresi 7 yıl 9 ay 12 gündür. Buradan yaklaşık 3 yıl yapım süresini çıkarınca 4 yıl 9 ay 12 gün işletme süresi kalacak. Her iki kesimde kamulaştırma bedeline kazanan firmalar, 500 milyon lira katkı sağlayacak. Geriye kalanı da KGM bütçesinden karşılanacak."


Buranın da toplam yatırım maliyetinin 2,7 milyar lira olacağını ifade eden Yıldırım, şunları söyledi:


"İkisini topladığımız da 250 kilometrelik, 4 gidiş 4 geliş 8 şeritli yol yapılacak. Toplam maliyeti de yaklaşık 7 milyar lirayı buluyor. Bu yaktırımı 3 yıl içinde KGM genel bütçesinden kaynak kullanmadan gerçekleştirmiş oluyor. Bunun hem istihdama hem ekonomiye hem de Türkiye'nin altyapısının geliştirilmesine yapacağı katkıyı hesaba katmıyoruz. onları dikkate aldığımızda Türkiye'nin nereden nereye geldiğini, istikrar ve güvenin ne anlama geldiğini gerçekleştirilen bu ihale açık ve net bir şekilde ortaya koyuyor. Uzun vadeli Türkiye'nin geleceğine yatırım yapmak için en güzel zaman olduğunu bu ihaleyle bir kez daha görmüş oluyoruz."


Yıldırım, yolların geçiş ücretleri hakkında da şu bilgileri verdi:


"Kınalı-havalimanı arası 88 kilometrelik bölüm için toplam geçiş ücreti bugünkü kurlarla 10,5 lira artı KDV olacak. Asya yakası yani Kurtköy'den, Akyazı'ya 169 kilometrelik kesim 19 lira artı KDV olacak. Eğer tamamı olarak düşünürsek, yani kullanıcılar, Kınalı'dan girip, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü geçerek, Kurtköy'den Akyazı'ya kadar 52 lira artı KDV ödeyecek. Bu güzergahlarda trafik garantisi de 75 bin ile 125 bin arasında değişiyor. Trafiğin yoğun olduğu yerlerde biraz fazla, az olan yerlerde daha az. Kurtköy'den 3. Havalimanına olan mesafede yaklaşık 90 kilometre bu da 25 lira artı KDV olarak öngörülmektedir."


Bakan Yıldırım, 1 milyar lirası kamulaştırma olmak üzere, yaklaşık 8 milyar liralık yatırım yapılacağını vurgulayarak, yaklaşık 4 yıl işletme süresi sonunda devlete devredileceğini, ihale sonucuna da hiçbir katılımcının itiraz etmediğini açıkladı.


Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçecek demiryolu hattının ihalesine ilişkin soruya Bakan Yıldırım, köprü üzerinde demiryolu geçişini ilişkin altyapının bittiğini ancak köprünün Avrupa ve Asya yakasındaki kesimlerinde henüz demiryolu güzergah projesinin tamamlanmadığı yanıtını verdi.


Söz konusu projelerin bitmesinin ardından yapımına geçeceklerini anlatan Yıldırım, köprünün açılışının gerçekleşeceğini ancak tren işletmeciliğinin olmayacağını kaydetti.


Akdeniz Türk



Geri Dön