23 / 12 / 2024

Ağaoğlu Şirketler Grubu'nun bilişim altyapısı!

Ağaoğlu Şirketler Grubu'nun bilişim altyapısı!

Hız tutkunu Ali Ağaoğlu'nun şirketi; kağıtsız ofisten, Uludağ'da RFID uygulamaya kadar bilişim uygulamaları yapıyor. Hız tutkusu, evlerde 100 MB'ye varan internet hızına yansıyor



Ali Ağaoğlu'nun özel hayatı ve projelerindeki hıza bakınca, şirketinde yoğun biçimde bilişim kullanıyor olması gerektiğini düşündük. Bu konuda fikrini sorduğumuz bir bilişim şirketi yöneticisi, Sinan Çetin ile çektikleri son reklam filminde kendisinin oynamasına atıfta bulunarak, "Onu da kendisi yapıyordur" dedi. Ancak araştırmamız bizi Bilgi Teknolojileri Direktörü Hakan Cem Topala götürdü. Topal, Ağaoğlu Şirketler Grubu'nun bilişim altyapısını anlattı.

Departmanlar ve şantiyeler arasındaki bilgi akışını sağlamak, giderek önem kazanan taşeron yönetimi ve proje maliyetlerini yakından takip etmek, artan projelerle birlikte daha kritik hale gelen nakit akışını düzenlemek için kurumsal kaynak planlaması (ERP) çözümü kullanıyoruz. ERP sistemimizde öne çıkan bazı modüller satın alma, finans, muhasebe, insan kaynakları, proje yönetimi, planlama, hak ediş ve taşeron takibi.

En son yatırımınız

En son yaptığımız bilişim yatırımı iş zekası oldu. İş zekası uygulamaları için gereken kurulumu gerçekleştirip detaylı raporları almaya başladık. Bu proje ile sadece eski veriyi analiz etmeyi değil, eski verileri kullanarak gelecekle ilgili

Teknoloji kullanımı iş akışını nasıl değiştirdi

ERP'ye geçişte Ağaoğlu, yılların alışkanlıklarım masaya yatırıp yeniden düzenledi. Farklı birimlerin ihtiyaç duyduğu bilgilerin zamanında ve tek seferde sisteme girilmesini sağladı. Başka bir yazılım ile o yazılımın standart süreçlerini öğrenmek ve ona uymak için harcanacak zaman kazanıldı. Her departmana uyacak şekilde iş süreçleri belirlendi ve sisteme tanıtıldı. Kullandığımız teknolojiler doğrultusunda işletme kültüründe değişiklikler yapıldı.

Risk analizinde teknolojiyi nasıl kullanıyorsunuz

ERP sistemimize geçilmeden önce bilgiler pek çok farklı birimde mükerrer olarak girilmekte, farklı departman ve şirketlerden gelen bilgilerin toplanması ve raporlanması çok zaman almaktaydı. Giderek büyüyen firmamızın, hedeflerine ulaşması için proje takibini, bütçe kontrolünü ve nakit akışını anlık ve doğru olarak yapması için tüm şirketlerin aynı platformda çalışması gerekmekteydi. Böylece bütün çerçeveyi görüp riski anlar hale geldik.

Şirket içi bilgi paylaşımı

Sharepoint ile oluşturduğumuz doküman kütüphanelerinde gelen giden evraklarımızı takip ediyoruz. Böylelikle artık hiçbir belge kaybolmayacak şekilde, elektronik ortamda arşivleme yapıyoruz. Kullanıcılar kendi yetkileri dahilinde kapsamlı arama yaparak aradıkları bilgiye çok hızlı bir şekilde ulaşabiliyorlar. Sharepoint bizim kağıtsız ofis ortamına geçmemizi sağladı. Örneğin hazırlanan bir sözleşme ortalama 20 sayfadan oluşuyor ve bu sözleşme eskiden yaklaşık 10 kişiye çıktı alınarak ulaştırılıyordu. Artık çıktı alınmadan tüm kullanıcılar internet erişimi olan herhangi bir bilgisayardan bu sözleşmelere ulaşılabiliyor.

Tüketiciye yansıyan yüz

My Club bünyesinde kullandığımız biyometrik el tanıma sistemleri, Uludağ'da kayak pistlerinde kullandığımız RFID etiketli biletler ve turnikeler ile konutlarda 100 MB'ye varan hızda verdiğimiz internet bunun en güzel örnekleridir.
Fortune


Geri Dön