Ahşap yeni nesillere taşınıyor!
Ahşap, geleneksel ve modernin harmanlandığı tasarımlarla yeniden canlanıyor. Teknolojiyi usta el işçiliği ile birleştiren Pınar Ahşap, ahşabı gelecek nesillere taşımak konusunda oldukça iddialı performans sergiliyor...
Ahşabın insan hayatındaki yeri uzun yıllar öncesine dayanıyor. Yerleşik hayatın başlamasıyla vazgeçilmezliğini koruyan ahşap, yapı malzemelerinin çeşitlenmesine karşın popülaritesinden hiçbir şey kaybetmedi. Zaman içerisinde yeni malzemeler üretildi, hatta bu yenilik ahşabın liderlik koltuğunu çoğu kez sallandırdı. Ama yapılardaki ahşap tutkusu asla kaybolmadı. Bu zorlu rekabetin ardından ağırlığını koruyan ahşap, hiç bir zaman demode olmayacağa benziyor.
Çevreye uyumlu yaşam anlayışının giderek yaygınlaştığı günümüzde çevre dostu bir malzeme olmasından dolayı ahşap malzemenin önemi de artıyor . Bu değerli malzemeye şekil veren firmalardan bir tanesi de Pınar Ahşap. Teknolojiyi usta el işçiliği ile birleştiren firma, ahşabı gelecek nesillere taşımak konusunda oldukça iddialı. Faaliyetlerine 1979 yılında başlayan şirketin, ürünleri Sakarya’daki 3 bin 500 metrekare alan üzerine kurulu üretim tesisinde imal ediliyor. 35 kişiye istihdam sağlayan şirket, tasarımlarıyla sektörde ayrı bir yere sahip.
Firmanın faaliyetleri hakkında bilgi veren Pınar Ahşap Genel Müdürü Levent Pınar, ürünlerinde özgünlük ve kaliteye odaklandıklarını belirtti. Pınar, “Geçmişten günümüze edindiğimiz marka değerini koruyarak kaliteden asla taviz vermeden geliştirdiğimiz özgün tasarımlarla pazara yön veren bir firma olarak büyümemizi sürdürüyoruz” dedi.
Şirketlerinin ilk önce kendi bünyelerinde bulunan Pınaroğlu İnşaat firmasının ihtiyaçlarına yönelik ürünlerde istenilen kaliteyi yakalamak amacı ile kurulduğunu anlatan Levent Pınar, daha sonra zamanla ahşaba ihtiyaç duyulan tüm sektörlere hizmet veremeye başladıklarını söyledi. Pınar, ürünleri arasında ise ahşap pencere ve kapı çeşitleri, lamine ahşap taşıyıcı ve kirişler, masif parke çeşitleri, özel ahşap mutfak ve banyo dolapları gibi pek çok ürünün bulunduğunu vurguladı.
Sürdürülebilir büyüme için markalaşmanın önemine değinen Pınar, “Özgün tasarımlarımız ile marka değerimizi sağlamlaştırmaya çalışıyoruz. Pınar Ahşap ailesi olarak dürüst, istikrarlı, disiplinli ve ilkeli çalışma hayatımızdan asla ödün vermeden yüksek kaliteyi geleneksel ve moderni birleştiren tasarımlarımızla tüketiciye sunuyoruz. Tüm ürünlerimiz tüketicilerin güvenle ve sağlıkla uzun yıllar kullanması için garantimiz altında. Şirketimize ait tüm markaları tescilleyerek hukuki olarak ta bunun sürekliliğini sağladık.
Kendimize ait üretim anlayışımız ile markamıza yeni değerler ve taklit edilemez özellikler kazandırmaya da özen gösteriyoruz” dedi.
2014 sektör açısından daha parlak geçecek
Ahşaba olan ilginin önümüzdeki yıllarda daha da çok artacağını vurgulayan Pınar, bu kapsamda 2014 yılında üretimde yüzde 10 oranında artış beklediklerini söyledi. Ahşabın nefes alan yapısı ile insan doğasına en yakın malzeme olduğuna dikkat çeken Levent Pınar, “Hava şartlarına ve kimyasallara dayanıklılık bakımından en yüksek dayanıma sahip malzeme ahşaptır. Günümüz teknolojisinin ürettiği koruyucu maddeler ve yöntemlerle daha da üstün özellikler kazanan ahşap ürünler sektörüne olan ilginin artacağına ve 2014 yılının sektörümüz açısından daha güzel ve parlak geçeceğine inanıyoruz” diye konuştu.
Bize düşen tüketiciyi bilinçlendirmek
Sektördeki en önemli sıkıntının tüketicilerin ahşap hakkında yeterli bilgiye sahip olmaması olduğuna dikkat çeken Pınar, “Üretici firmalar ihtiyaca göre doğru ağacı, doğru üretim şekliyle, doğru ilaçlama ve kurutma yöntemleriyle ürettiği takdirde ahşabın dayanıklılığının arttığı ve bakım gerektirmediği çoğu tüketici tarafından bilinmiyor. Bu konuda biz üreticilere düşen görev daima teknolojiyi takip ederek sektörü geliştirmek ve tüketicileri ahşap konusunda bilgilendirmek” dedi.
“Türkiye’de genellikle kızılçam, karaçam, köknar, sedir, dişbudak ve meşe gibi ağaçlardan üretim yapılıyor” ifadelerini kullanan Pınar, “Fakat ülkemizde yetiştirilen ağaçlar sektör ihtiyacını karşılamakta yeterli olmamakla birlikte yapılan yanlış kesimler de geri dönüşü olmayan hasarlara sebep oluyor. Ayrıca piyasadaki ucuz ve doğal olmayan ürünlerin kullanımı tüketiciye cazip geldiği için bu durum ahşap sektörünün gerilemesine neden oldu. İnanıyorum ki, gelişen teknolojiye ve tüketicinin bilinçlendirilmesine paralel olarak gün geçtikçe ahşabın ve doğal ürünlerin değeri de daha fazla anlaşılacak” ifadelerini kullandı.
Amacımız kaliteli ve uzun ömürlü ürünler üretmek
Müşterilerinin taleplerine uygun özel ürünler tasarladıklarını anlatan Levent Pınar, “Ahşabın sıcaklığını ve doğal dokusunu taşıyan, ergonomik tasarımlar ile kaliteli ve uzun ömürlü ürünler üretiyoruz. 2012’de 250 metre küpten fazla ağaç kullanarak, 10-12 bin metre tül pencere, 500 adet kapı 600 metrekareden fazla mutfak ve banyo dolabı üretimi gerçekleştirdik. Mutfak ve banyo dolaplarından, ahşap yapı malzemelerine kadar birçok farklı ürün grubu arasında en çok tercih edilen ürünlerimiz ise pencere ve kapı. 30 yıldır büyük bir titizlik ve özenle insana, doğaya saygılı bir şekilde teknolojiyi takip ederek müşterilerimizin ihtiyacına en doğru çözümü üretiyoruz” dedi.
Kobiden