22 / 12 / 2024

Akdeniz Sahil Yolu 2020'de tamamlanacak!

Akdeniz Sahil Yolu 2020'de tamamlanacak!

Akdeniz Sahil Yolu projesi etap etap tamamlanırken Mersin-Antalya arasını 5 saate indirecek. Akdeniz Sahil Yolu projesinin 2020 yılında tamamlanması planlanıyor.



Mersin’i Antalya’ya yakınlaştıracak Akdeniz Sahil Yolu etap etap bitiriliyor. Proje 2020’de bittiğinde iki kentin arası 5 saate inecek.


Antalya- Mersin arası yolculuğu daha kolay ve konforlu hale getirecek olan bölünmüş yol, tünel ve viyadükleri kapsayan Akdeniz Sahil Yolu projesi etap etap tamamlanıyor. Kimi bölümleri hizmete açılan yol 2020 yılında tamamlanmış olacak. Proje, Antalya'nın Gazipaşa ilçesi ile Mersin'in Anamur, Bozyazı, Aydıncık ilçelerini de içine alacak. Proje ile daha önce dar ve çok sayıda virajlar nedeniyle 7-8 saate aşılabilen Antalya- Mersin arası ulaşım 5 saate inecek.


EN UZUN İKİNCİ TÜNEL

Anamur-Gazipaşa arasındaki 7.5 kilometrelik tünellerin çıkış bölümünde çalışmalar Ocak ayında başladı. Türkiye'nin en uzun ikinci tünel geçişi olacak tüneller tamamlandığın, Gazipaşa-Anamur yolu 7 kilometre kısalacak. Antalya- Mersin il sınırı mesafesi de 19 kilometreden 12 kilometreye inecek. Karayolları 13'üncü Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu, tünel çalışmalarının Mut çıkışı tarafında başladığını, 1 ay içinde de Gazipaşa giriş bölümünde çalışmalara başlanacağını söyledi. Çift tüpten oluşan tünelde giriş ve çıkış bölümlerinde 4 tüpte çalışmaların eş zamanlı yürütüleceğini anlatan Çobanoğlu, çalışmaların 24 saat vardiyalarla süreceğini dile getirdi.


2020'DE BİTİYOR

Arif Çobanoğlu, "370 milyon liralık ihale bedelli projenin bitiş tarihi 3 Mart 2020. Projenin bitmesiyle Gazipaşa-Anamur yolu 7 kilometre kısalacak. Yani tünel boyu kadar, yol da kısalacak. Bu hem zaman, hem de yakıt için çok önemli bir tasarruf. Şimdi 19 kilometre 40 dakikada gidiliyor. Proje tamamlanınca 12 kilometre 15 dakikada geçilecek. Hem süre kısalacak, hem de konfor ve yol güvenliği artacak" ifadelerini kullandı. Proje kapsamında tünellerin yanı sıra bağlantı yolları ve 200 metrelik bir köprünün de olduğunu vurgulayan Arif Çobanoğlu, "Otoyol standardında bir yol olacak" dedi. Mersin Bölge Müdürlüğü'ne bağlı alanda da çalışmaların sürdüğü öğrenildi. 410 metre uzunluğundaki Melleç Viyadüğü'nde yoğunlaşan çalışmaların tamamlanmasıyla, Antalya-Mersin arasının 4.5 kilometre daha kısalacağı öğrenildi.


CAZİBE MERKEZİ OLACAK

Proje ile turizm alternatifleri arasında yer alan ancak ulaşım zorluğu nedeniyle 'çıkmaz sokak' olarak nitelendirilen Bozyazı ve Anamur gibi doğal değerleri içine alan batı Mersin bölgesi de Antalya'nın turizm cazibesinden yararlanacak. Bu bölgelerde turizmin gelişmesi de özellikle Gazipaşa Havalimanı'nı etkilemesi bekleniyor. Bugün daha çok doğu Antalya'ya hizmet veren Gazipaşa, Akdeniz Sahil Yolu ile batı Mersin'e de hizmet veren bir bölge havalimanı haline gelecek.


SİLİFKE-ANAMUR TRAFİĞE AÇILDI

Mersin'e 220, Antalya'ya 230 ve Konya'ya 340 kilometre mesafede olan ve her 3 kente 6-7 saatte ulaşılabilen bölge, Türkiye'nin her tarafına entegre olacak sahil yolunun tamamlanmasıyla cazibe merkezi haline gelecek. Proje kapsamında Silifke-Anamur arasındaki 158 kilometrelik bölünmüş yol trafiğe açıldı. Silifke-Anamur arasında 7 adet olan tünel sayısı, proje değiştirilerek 22'ye çıkarıldı. Güzergâh üzerinde 14 adet viyadük ilave edildi. Kalan 69 kilometrelik yol tünel ve viyadük çalışmalarının tamamlanmasıyla 2020 yılı sonuna kadar tamamen açılacak. Proje, bölgenin turizm potansiyelini de dikkate alarak konforlu, çevre dostu, yerleşim yerlerine zarar vermeyecek şekilde Toroslar'ın güneyinden geçirildi. Bu nedenle 387 milyon liralık maliyet 1.7 milyar liraya yükseldi.


Sabah


Geri Dön