24 / 07 / 2024

Akdeniz Tershanesi, ilk gemiyi suya indirdi!

Akdeniz Tershanesi, ilk gemiyi suya indirdi!

Akdeniz Gemi İnşaat Sanayi ve  Ticaret Aşž, Doğu Akdeniz 'in  en büyük tersanelerinden biri olup bölgenin ilk tanker gemisini 17 şžubat 'ta denizle buluşturdu. Yurtdışı siparişi kapsamında iki geminin daha yapımını sürdürüyor




                şžirketin Yönetim Kurulu Başkanı Metin Akbaşoğlu, AA muhabirine yaptığı
 açıklamada, Akdeniz Tersanesi 'nin, Türk denizcilik sektöründe her geçen gün önemi
 artan tersaneciliğin en yeni ve modern olmasının yanında olanaklarıyla da önde
 gelen bir kurum olduğunu söyledi.

                Akbaşoğlu, Yumurtalık Serbest Bölgesi 'nde Adanalı bir işadamı arkadaşının
 tavsiyesiyle 2007 yılında yatırımına başladıkları tersanenin yaklaşık 80 dönüm
 kara alana sahip olduğunu, 40 dönüm kadar da deniz dolgusu bulunduğunu anlattı.

                Projelendirme çalışmaları devam eden tamir ve bakım bölümünün devreye
 girmesiyle kurulu alanlarının 200 dönümün üzerine çıkacağına dikkati çeken
 Akbaşoğlu, 'Bu anlamda değerlendirildiğimizde Türkiye 'de en büyük yüzölçümüne
 sahip birkaç tersanesinden biri olacağız. Ayrıca, mevcut modern yapısıyla da
 benzerlerinden oldukça farklı bir yapı.  Adana  'nın da ilk ve tek tersanesi olma
 özelliğini taşıyor' dedi.

                Akbaşoğlu, 30 milyon dolar öz sermayeyle gerçekleştirdikleri yatırımın
 Tuzla bölgesindekilerden de farklı bir yapıya sahip olduğunu belirterek, şöyle
 devam etti:
                'Tuzla eski ve doğal gidişatla oluşmuş bir bölge. Genelde iç içe
 tesislerin yer aldığı bir yer. Bizimki ise modern ve entegre bir tesis. Saç
 bükümünden boyama tesisine kadar her şey entegre bir şekilde tersanenin içinde
 çözülebilmekte. Batı standartlarında, yeni jenerasyon bir tersane yapısı
 oluşturduk. Tuzla 'dan en büyük farkı sahip olduğumuz yüz ölçümümüzün büyük
 olması. Bu ölçekte, bu modern yapıya sahip ve bu anlamda Doğu Akdeniz 'deki tek
 tersaneyiz.'

                -İLK GEMİ 'BORDO'-

                Akbaşoğlu, ilk gemileri 'Bordo'nun da ilginç bir sipariş hikayesinin
 bulunduğunu belirterek, geminin şu anda akaryakıt taşıma konusunda hizmette
 olduğunu söyledi.

                Geminin ilk talibinin Dubaili bir firma olduğuna değinen Akbaşoğlu,
 şunları kaydetti:
                '750 DWT ağırlığındaki tanker gemimiz 'Bordo ' ilk olması nedeniyle bizim
 için çok önemliydi. Bordo 'nun yapımına başladık, Dubai 'den bir firma gemiyi talep
 etti. Prensip olarak anlaştık, fakat ilginç bir şey oldu. Dünyanın önde gelen
 petrol devi firmalarından birisi bu gemiyi Türkiye 'de Marmara Denizi 'ndeki işleri
 için kullanmak istedi. Gemiyi ilk Dubai firmasının istediğini belirterek, bu
 teklifi geri çevirdik. Fakat firmanın yurtdışı merkezinden gelen yetkilileri,
 gemiyi inceledi ve çok beğendiler. Gemiyi alan Dubai firmasıyla iletişime
 geçerek, onları başka bir siparişe ikna edip, Bordo 'yu kendilerinin anlaştığı
 firmaya satışını sağladılar.'

                Akbaşoğlu, 'Adana 'nın ilk gemisi' Bordo 'yu 17 şžubat 'ta Akdeniz 'e
 indirdiklerini, yatırımlarının da ilk meyvesi olan geminin ardından, iki sipariş
 daha aldıklarını belirtti.

                Yeni gemiler için kesim işlemlerine başlayıp, birleştirme bölümüne
 geçtiklerini anlatan Akbaşoğlu, şöyle konuştu:
                'şžu anda İsveç ve Dubai 'den iki firmaya bu yıl içinde teslim etmek üzere
 2 gemi üretiyoruz. Yapımı süren biri 750, diğeri 800 DWT ağırlığındaki
 gemilerimizi, ağustos ve ekim aylarında denize indirmeyi planlıyoruz. Tersanede
 100 kişilik kadro bu iki geminin zamanında yetişmesi için çalışıyor. Boyasından
 kullanılan çelik sacların kadar her şey uluslararası patente sahip. Uluslararası
 sularda kullanılacak bu gemiler için en ufak detay bile dikkatle, titizlikle
 inceleniyor.'

                -ROTTERDAM HEDEFİ VE YENİ YATIRIMLAR-

                Akbaşoğlu, Ceyhan ve Yumurtalık bölgesi için kullanılan 'Rotterdam
 Hedefi'nin, gerçekleşebilir bir plan olduğunu, ancak, hükümetin sektör
 temsilcilerine bazı kolaylıklar sağlayarak ilerlemelerini kolaylaştırması
 gerektiğini vurguladı.

                Bölgenin gemicilik sektörü için stratejik bir öneme sahip olduğunu ifade
 eden Akbaşoğlu, şunları söyledi:
                'Türkiye 'deki tersaneci firmaların bu bölgeye yoğunlaşıp, tersaneciliğe
 uygun kıyı arazisinin tamamının kiralanmasıyla ortaya çıkan Rotterdam hayali var.
 Süveyş kanalının ağzı, Doğu Akdeniz 'in yakınındaki Ceyhan 'ın ciddi bir
 potansiyeli var. 30 bin gemilik bir trafiğe sahip. Sadece İskenderun, Mersin,
 BOTAşž limanları 7 binin üstünde yıllık gemi trafiğine sahip.

                Dolayısıyla hem gemi üretimi, hem bütün tersanecilerin böyle bir noktada
 tamir, bakım işi yapmak istemesi gayet normal. çünkü, gemi rotasının direk
 üzerinde bir noktada. Aslında gemiler için de bu nokta çok önemli. Bu bölgedeki
 tersaneler, bakım-onarım alanları gemiler için hiç bir gün kaybı olmadan direk
 hizmet almak anlamına geliyor. Bu yakınlarda bu servisi veren başka bir yapı yok.
 Direk bu tersanelere girecek gemiler, bu gemilerin teknik ekipleri, onları
 ziyaret etmeye gelecek gemi sahipleri ve diğer teknik ekiplerin bölgeye
 getireceği inanılmaz bir hareket potansiyeli var. Devlet yetkililerin
 mevzuatlarda yapacakları düzenlemelerle bu bölgenin Rotterdam hedefi kısa sürede
 gerçekleşir.'

                Akbaşoğlu, ancak bazı zorluklar nedeniyle ileriye dönük en önemli
 projeleri olan tamir ve bakım işini gerçekleştirmekte güçlük çektiklerini
 belirtti.

                Özellikle serbest bölge arazisinin fonlanmasıyla ilgili sıkıntılar
 yaşandığını ifade eden Akbaşoğlu, şöyle devam etti:
                'Buranın finansman modellerinde teminatlandırmayla ilgili bir takım
 zorluklar bulunuyor. İkinci derecede bir takım teminatlandırmalar yapılabiliyor.
 İpotek gibi daha yüksek bir teminat istediğiniz zaman hazine arazindeki Serbest
 Bölgede 45 yıllık kiracı durumunda olduğumuz için kreditör anlamında yeterli
 teminat değeri görülmüyor.

                Bu kapsamda bölgedeki yatırımcıların önünün açılması hem moral hem de
 yaratılacak fiziki ve ekonomik değerler açısından çok önem taşıyor. Yetkililerin
 vereceği destekle devam edecek yatırımlar bölgeye sağlayacağı katkılarla yöre
 halkı için de büyük önem taşıyacak.'
AA


Geri Dön