22 / 11 / 2024
fuzul

Aksoy Holding İstanbul'da otel açmak için yer arıyor!

Aksoy Holding İstanbul'da otel açmak için yer arıyor!

Aksoy Group'un Yönetim Kurulu Üyesi Belgin Aksoy, Türkiye'yi Wellness-SPA üssü yapmaya çalışıyor. Şirket Sapanca'da Richmond NUA otelinin benzerini açmak için İstanbul'da yer arıyor.




AKSOY ailesi gayrimenkul, teknoloji, e-ticaret ve turizmde iddialılar. Ailenin turizm tarafına Belgin Aksoy bakıyor. Kendisi Wellness-SPA konusunda dünya çapında bir otorite. O kadarki 'Bayan SPA' olarak anılıyor. Türkçe'de "esenlik" (well-being) anlamına gelen "wellness" turizmde yeni bir trend. "Su ile gelen iyilik-sağlık" anlamına gelen spa da onun ayrılmaz bir parçası. Son yıllarda birçok otelin isminin yanında "Wellness-SPA" yazısını da görür olduk. Ülkemizde turizm sektörüne ilk olarak bu kavramları sokan otel ise Aksoy Group'un Sapanca'daki Richmond NUA Wellness-SPA oteli. 


Aksoy Group'un İstanbul, Pamukkale ve Efes'te de otelleri var. Toplam dört otelin sahibi olan grup için Sapanca'daki otelin yeri ayrı. Çünkü bu otelle ülkemizin ilk spa destinasyon otelini açmışlardı. Aksoy, dünyada wellness sektörünün büyüklüğünün 3.4 trilyon dolara ulaştığı bilgisini veriyor. Aksoy, turizm sektöründeki krizden etkilenmeyen tek otellerinin Richmond NUA olduğunu açıklıyor ve "Çünkü her şeye rağmen insanlar kendilerine vakit ayırıp, rahatlamak, arınmak, dinlenmek istiyorlar" diyor. Aksoy, Richmond NUA'nın bir benzerini İstanbul'da da açmak istediklerini, yer baktıklarını açıklıyor. 


Ülkemizin wellness alanında daha çok yatırıma ihtiyacı olduğunu düşünen Aksoy, dünya çapındaki bir sosyal sorumluluk projesinin de mimarı. Belgin Aksoy'la, wellness, spa ve Global Wellness Day'i ve gelecek planlarını konuştuk. 


Size neden "Bayan spa" deniliyor? 

Bundan 10 yıl önce Türkiye'de hiçbir yerde destinasyon olarak spa yokken, büyük bir cesaret gösterip, biz Richmond NUA Wellness-SPA'yı açarak sektörde öncü olduk. Bundan dolayı bu lakabı taktılar. Biz Richmond NUA'yı tanıtmadan önce "wellness nedir, gerçek bir spa'da neler olması gerekir" gibi az bilinen konularda bilgilendirici olmaya çalıştık. Ülkemizde bu kavramın yaygınlaşmasında katkımız oldu. Tabii bunlardan sonra kötü örnekler de ortaya çıktı. Bazı oteller sadece fasilitelerinden biri olan spa'yı öne alıp kendilerini otel-spa diye pazarlama yapmaya başladılar. Oysa ki bir otelin sadece spa oteli olması için birçok özelliğe sahip olması gerekir, öte yandan spa'ların da çeşidi vardır; destinasyon SPA olmak ise çok ayrı bir şeydir. Richmond NUA destinasyon spa olarak Türkiye'de halen tek. 


Wellness sektörünün dünyadaki ve ülkemizdeki durumu nedir? 

Dünyada wellness sektörünün büyüklüğü 3.4 trilyon dolara ulaşmış durumda. Ülkemizdeki pazar payının büyüklüğünü ölçmemiz ise mümkün görünmüyor, çünkü her sektörde olduğu gibi burada da ne yazık ki sayısal veri yok. 


Richmond NUA dünya standartlarının neresinde? 

Dünyada çok fazla wellness ve spa merkezi gezince, gördüm ki, biz Richmond NUA'yı yaparken hiçbir detayı atlamamışız. Her gittiğim yere objektif gözle bakmaya çalıştım. Bu kadar çok donanımlı, bu kadar çok buhar odasının bulunduğu başka bir destinasyon spa görmedim. Dünyadakinin en iyisinin bile 2-3 buhar odası var, bizde 10 tane var. 


Bu otele yatırımın rakamsal olarak geri dönüşünü alabildiniz mi? 

Genelde bu tip yatırımların geri dönüşümü uzun yıllar alıyor. Biz de tam olarak aldık diyemeyiz ama yaklaşıyoruz. 


Turizm sektörünün içinde bulunduğu zorlu süreçten siz nasıl etkileniyorsunuz? 

Richmond NUA, turizmde yaşanan krizden etkilenmeyen tek otelimiz. Ağırlıklı olarak yerli misafir ağırlıyoruz. Talepte hiç düşüş yaşamadık. Sanırım bunda insanların içinde bulundukları psikolojinin etkisi var. Stres atmak için geliyorlar, depresyon ve mutsuzluklarından kurtulmak için, dinlenmek için bizi tercih ediyorlar. Bunun için yapacakları harcamayı lüks olarak görmüyorlar. Bu bir ihtiyaç çünkü... 


Wellness ve spa neden lüks değil? 

Ne yazık ki lüks olduğuna dair bir algı var. Oysa değil. Dünya Sağlık Örgütü tarafından yapılan araştırmalar bazı olumsuz gerçekleri ortaya çıkarıyor. Bugün dünyada 6 milyon insan sigara kullanımından dolayı hayatını kaybediyor. 3 milyon insan ise hayatları boyunca fiziksel aktivite yapmadıkları için erken yaşta ölüyor. Bu ölümlerin 2.5 milyondan fazlası beslenme alışkanlıklarında meyve ve sebzenin yeterli oranda yer almaması yüzünden gerçekleşiyor. Her yıl 2 milyonu aşkın insan aşırı derecede alkol kullanımından hayatını kaybediyor. Tüm bu istatistikler, bugün wellness kavramının neden kritik derecede önem taşıdığını ortaya koyuyor. Araştırmalar gösteriyor ki, sigarayı bırakmak, doğru beslenmek ve fiziksel aktiviteyi arttırmak gibi wellness aktivitelerini bir yaşam biçimi haline getirdiğinde, kişinin kalp krizi geçirme riski ve şeker hastası olma potansiyeli yüzde 80 oranında, kanser olma riski yüzde 40 oranında azalıyor. Sigaraya, alkole ve aşın yeme-içmeye harcadığınız parayı kesip, o parayı sağlığınız için kullanabilirsiniz. Yani bu parayı spa veya wellness'te kullanmak lüks değil. 


Wellness'in ekonomik olarak dünyaya katkısı nedir? 

Dünya Ekonomik Forumu'nun bir araştırmasına göre, tüm dünyada sağlık sorunlarından doğan maliyetler önümüzdeki 20 yıl içerisinde 47 trilyon dolar seviyesine ulaşacak. Bir başka deyişle, bu rakam bu yıl gerçekleşen küresel GDP'nin (gayrisafi yurtiçi hasıla) yüzde 50'sinden daha fazla. Bu da işin ekonomik boyutu. 


Aksoy Group'un ve sizin gelecekteki hedeflerinizde neler var? 

Wellness sektöründe İstanbul'da bir otel daha açmayı düşünüyoruz. Sapanca'nın bir ayağı da İstanbul'da olsun istiyoruz. Bunun için çok talep aldık. Yer arayışı içindeyiz, öte yandan şehir otelciliğinde de büyümek istiyoruz . Şahsen wellness sektöründe mümkün olduğu kadar kendimi geliştirmeye devam edeceğim. Bu alanda dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyorum, çok seyahat ediyorum ve etmeye de devam edeceğim. Global Wellness Day bana manevi tatmin veriyor. Bu projenin BM'nin takvimine girdiğini gördüğüm gün bir Türk kadını olarak çok gurur duyacağım. 


Aksoy Group Yönetim Kurulu Üyesi Belgin Aksoy Türk Kalp Vakfı İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Otelcilik, Belgin Aksoy'un çocukluk hayali. Kolej eğitiminden sonra otelcilik öğrenimi için İsviçre'ye gitmiş. Gstaad ve Neuchatel'de bulunan iki otelin mutfak ve servis departmanlarında staj da yapmış. Bu arada Mustafa Aksoy tekstil sektöründe faaliyet gösterirken İstanbul'daki ilk otellerini satın almış.  Hatta basında, "Babası onun için otel aldı" haberleri çıkmış. Ancak Belgin Aksoy, "Babam turizmde gelecek görmeseydi, sırf ben istiyorum diye bu sektöre girmezdi" diyor. 1995 yılında Türkiye'ye dönen Aksoy, aile şirketi olan Richmond İstanbul Otel'de muhasebe departmanında işe başlamış. Sırasıyla, Satış Temsilcisi, Satış ve Pazarlama Müdür Yardımcısı, Satış ve Pazarlama Müdürü olmuş ve ardından 2000'de Genel Müdür olmuş. 2001'de ise Aksoy Group Yönetim Kurulu Üyesi ve Richmond International Kreatif Direktörü unvanını almış. Belgin Aksoy, Türk Kalp Vakfı İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak sosyal çalışmalar yapıyor. Ayrıca Global Wellness Day'in yaratıcısı. 


Para


Geri Dön