22 / 11 / 2024
fuzul

Almanlar 12 yılda yapamadı! Türkler 42 ayda bitirdi!

Almanlar 12 yılda yapamadı! Türkler 42 ayda bitirdi!

Almanlar BER havalimanını 12 yılda hizmete açamazken, Türkler 42 ayda dünyanın en büyük havalimanını inşa etti…




İstanbul Havalimanı dün açıldı. Tüm dünyanın yakından takip ettiği dev havalimanının açılışı New York Times'ta tam sayfa ilan şeklinde yayınladı. Açılışa çok sayıda dünya lideri katıldı.
 
İstanbul Havalimanı, Londra Heatrow ve Almanya'nın Frankfurt ve Berlin gibi havalimanlarını taca atacak. Havalimanının açılışı özellikle senelerdir tamamlanamayan havalimanına sahip olan Almanları çok da memnun etmedi.

Almanlarda 3. havalimanı kıskançlığı

Almanlar 2006'da temelini attığı BER kodlu Berlin-Brandenburg Havalimanı’nın açılışını tam 5 kez erteledi. Buna rağmen havalimanında işler yolunda gitmiyor. Havalimanının 2020'de açılacağı söyleniyor ancak Alman halkı buna çok inanmıyor. Türker ise İstanbul Havalimanı'nı projelendirildiği andan itibaren son sürat devam etti ve tam 42 ay gibi kısa bir sürede tamamladı.
 
Alman Deutsche Welle Türkçe, İstanbul Havalimanı'nın hazır olmamasına rağmen açıldığını yazdı. DW muhabiri Julia Hahn, "Türkiye bugün Cumhuriyet'in kuruluşunun 95'inci yıldönümünü kutluyor. Ve aynı gün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan en prestijli projelerinden biri olan yeni İstanbul Havalimanı'nın açılışını yaptı. Yeni havalimanı Frankfurt Havalimanı'ndan üç kat daha büyük olacak. Bu mega havalimanının pek çok kaybedeni de var." değerlendirmesinde bulundu.
 
DW Türkçe'den Aram Ekin Duran da "Tartışmalı 3. havalimanı hizmete açıldı" başlığı ile İstanbul Havalimanı'nın açılışını duyurdu. Duran, "Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın "zafer anıtı" diye tarif ettiği İstanbul’un 3. havalimanı hizmete açıldı. Ancak 10 milyar euroluk bu dev proje, 15 milyon nüfuslu İstanbul için yeni sorunların başlangıcı olabilir." Şeklinde yorum yaptı.

Türker Almanları şaşırttı

DW Türkçe,  İstanbul Havalimanı için olumsuz haberler yaparken öte yandan projenin olumlu yönlerini de kaleme aldı. DW Türkçe, "İstanbul'un kuzeyinde 76.5 milyon metrekarelik dev bir alana inşa edilen havalimanı, aynı anda 500 uçağın park edebileceği büyüklüğü ile Avrupa'da Heatrow ve Frankfurt Havalimanları'na rakip olacak" değerlendirmesinde bulundu.
 
Neue Luzerner Zeitung Gazetesi'nde Gerd Höhler imzasıyla çıkan yazıda Türkiye'nin 42 ay gibi bir sürede mega projeyi tamamlaması hayranlıkla dile getirildi. Yazıda, "Yeni terminal binası yılda 90 milyon yolcu kapasitesine göre tasarlandı. Bu yeni havaalanı Pekin ve Dubai ile aynı ligde oynayabilecek güçte. Bir kıyaslama yapacak olursak, Frankfurt/ Main geçen yıl 64.5 milyon yolcu taşıdı. İstanbul, yeni hava trafik geçişi ile Avrupa, Asya ve Afrika arasındaki merkez olmak istiyor" denildi.

Almanlar 12 yılda yapamadı! Türkler 42 ayda bitirdi!

Berlin Brandenburg Havalimanı'nın açılışı 5 kez ertelendi

BER kodlu Berlin-Brandenburg Havalimanı’nın açılışı tam 5 kez ertelendi. 2012'de hizmete açılacağı duyurulan havalimanının temeli 2006'da atıldı. BER Havalimanı'nın 2020'den önce açılamayacağı söyleniyor. Bir türlü tamamlanamayan havalimanının başlangıçta 2 milyar 800 milyon Euro olan maliyeti en az 7 milyar Euroya ulaştı. Havalimanının boş kalmasının maliyetinin her ay yaklaşık 17 milyon Euro olduğu hesaplanıyor.

"Yıkıp yeniden yapın"

BER Havalimanı'nın hiç açılamayacağını düşünen çok sayıda havalimanı inşaat uzmanı var. Uzmanlar, "BER hiç açılmayacak, teknik hatalar o kadar çok ki, yıkıp yeniden yapın" şeklinde yorum yapıyor.

Açılacağına inanıyor musunuz?

Yapılan anketlere göre, BER'in 2020'de açılacağına inanan Berlinlilerin oranı sadece yüzde 25. Fikri sorulanların yüzde 37’si "daha sonra açılır" derken, yüzde 34 ise hiç açılmayacağı görüşünde.
 
Almanya Başbakanı Angela Merkel de açılamayan havalimanına tepki gösterdi. Dünyada dev inşaat projelerinin bir kaç yılda sona erdiğini söyleyen Merkel, "Geçenlerde Çin'den gelen üst düzey misafirler, sadece iki pisti olan bir havaalanını bile yapamayan Berlin'de neler olduğunu sordu" diyerek hoşnutsuzluğunu dile getirdi.
 
BER günün birinde açılana dek, Berlinliler ve şehrin ziyaretçileri diğer iki havalimanı, kentin dışında bulunan Schönefeld’i ve kentin içindeki Tegel Havalimanı'nı kullanmaya devam edecekler. Yılda 25 milyon kapasitesi olan Tegel Havalimanı 1970 yılında yalnızca 20 ayda inşa edilmişti.

Almanlar 12 yılda yapamadı! Türkler 42 ayda bitirdi!

Türker İstanbul Havalimanı'nı 42 ayda tamamladı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "Türkiye bunu hak ediyor" demesiyle başlayan İstanbul Havalimanı’nın inşaatı 42 ayda tamamlandı. Havalimanı dün gerçekleşen törenle hizmete girdi.
 
İstanbul'un kuzey batısında atıl olarak duran havalimanı arazisi, engebeli ve eski maden ocakları nedeniyle delik deşik olmuş durumdaydı. Burayı bir havalimanına dönüştürmek çok zor gözüküyordu.
 
Kısa sürede bu dev yapıyı inşa etmek için ilk etapta 7,5 milyar Euro tutarında yatırım yapıldı. Küçük bir şehrin nüfusu kadar insan benzeri görülmemiş bir çabayla İstanbul Havalimanı için çalışıyordu. Cumhuriyet tarihinin en büyük projesini hayata geçirecek İGA ailesi, işçisi, mimari, mühendisi ve yöneticisiyle tam bir takım olmuştu.
 
İstanbul Havalimanı için günde 1 milyon metreküp toprak taşınması gerekiyordu.  750 milyon metreküp toprak taşınmıştı ki bu da 8 adet Süveyş Kanalı açmaya eş değerdi.

 22,15 Euro+KDV kira bedeli ile 25 sene işletmesi üstlenilen bu dev proje 2025 yılına gelindiğinde yaklaşık 225 bin kişiye iş olanağı sağlayacak ve Türkiye ekonomisine katkısı GSMH'nin yüzde 4,9'u seviyesinde olacak.
 
Tüm bu veriler eşliğinde tarihler ilerledi ve 2015 yılında inşaat başladı.  Dünya standartlarına göre böyle bir projenin bitilmesi neredeyse 10 yılı bulabilirdi. Projenin kağıt üzerinde tasarlanması bile bir kaç yıl sürebilirdi. Ancak proje tam 42 ayda tamamlandı. 

Almanlar 12 yılda yapamadı! Türkler 42 ayda bitirdi!

İlk uçuş 31 Ekim'de

İstanbul Havalimanı artık Türkiye'nin dünyaya açılan yeni kapısı. Havalimanında uçuşlar 31 Ekim’de başlayacak.
 
İstanbul Havalimanı açılış süresi ile dünya rekoru kırdı. 76 milyon metrekare alanda hayata geçirilen havalimanı etaplar halinde açılacak. Uçakların yer hareketlerinin araç trafiğinden etkilenmemesi için tüm kargo ve yolcu taşımacılığı için yer altı tünelleri, yakıt ikmali için 105 kilometrelik özel yakıt şebeke ağı oluşturuldu. İlk etapta saatlik ortalama 80 uçak iniş-kalkış kapasitesi, tüm etaplar tamamlandığında ise saatlik 250 uçak kapasitesine ulaşacak. İstanbul Havalimanı 10 milyar 247 milyon avro yatırım maliyeti ile Cumhuriyet tarihimizin bir defada yapılan en büyük alt yapı yatırım projesi olma özelliğini taşıyor.
 
İstanbul Havalimanı'nın ilk etabında 2 tam bağımsız pist, 2 adet de yedek pist olmak üzere toplam 4 adet pist yer alıyor. Pistlerin tamamının en kötü hava koşullarında iniş-kalkış yapacak uçaklara güvenli bir hizmet sunacak şekilde dizayn edildi.

Rakamlarla İstanbul Havalimanı

- Toplamda 76,5 milyon metrekarelik bir alanda kuruldu
- Diğer etapları 2023'e kadar tamamlanacak.
- Yapımında yaklaşık 10 bin kişi çalıştı
- 6 bağımsız pist
- 500 uçak kapasitesi
- 70 bin araçlık açık ve kapalı otopark
- İlk etapta yıllık 90 milyon yolcu kapasitesi
- Toplamda yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi
- 250 havayolu şirketine hizmet verecek
- Günde 2 bin uçak iniş kalkış yapabilecek
- 10 bin 800 bagaj kapasitesi
- A380 adıyla nitelendirilen dünyanın büyük uçağının bagajı 90 saniyede ayrıştırılacak
- 350'den fazla destinasyona uçuş gerçekleştirilecek
- Havalimanı hizmete girdikten sonra şirket, 25 yılda KDV sahil 26 milyar Euro kira ödeyecek
- 1,3 milyon metrekareyle  tek çatı altında dünyanın en büyük  terminal binası olacak
- Boğaziçi görünümlü duty-free alanı olacak
- Çatısı Mimar Sinan'dan esinlenilerek yapıldı
- İlk kez yer radarları kullanılacak
- Hareketlilik 2,5 kilometre mesafeden başlayarak tespit edilecek
- 60 metrede bir sabit kameralar, 360 metrede bir PTZ kameralar, 720 metre de bir termal kameralar ve fiberoptik sensörler kuruldu
- Terminal ve otoparklardaki 9 bin akıllı kamerayla 8 kusurlu hareket yüklendi
- Plaka anıma sistemlerinin de olduğu havalimanında, yüz tanıma için altyapı kuruldu.

 

Almanlar, 'İstanbul Havalimanı bitti, Berlin ne halde' diyor!

İstanbul Havalimanı Avrupa ve Rus basınında!

İstanbul Havalimanı Almanya'da şaşkınlık yarattı!

Berlin-Brandenburg Havalimanı'nın açılışı yılan hikayesine döndü!

3. havalimanının adı İstanbul Havalimanı oldu! 

İstanbul Havalimanı açılış töreni fotoğrafları için tıklayın

45 soruda İGA!


Geri Dön