28 / 04 / 2024

Altyapı ve kentsel dönüşüm hizmetleri genel müdürlüğü görevleri!

Altyapı ve kentsel dönüşüm hizmetleri genel müdürlüğü görevleri!

Altyapı ve kentsel dönüşüm hizmetleri genel müdürlüğü, Çevre ve Şehircilik Bakamlığı'na bağlı bir müdürlüktür. Peki, altyapı ve kentsel dönüşüm hizmetleri genel müdürlüğü görevleri nelerdir? İşte Altyapı ve kentsel dönüşüm hizmetleri müdürlüğü...



Altyapı ve kentsel dönüşüm hizmetleri genel müdürlüğü görevleri!

Altyapı ve kentsel dönüşüm hizmetleri genel müdürlüğü, Çevre ve Şehircilik Bakamlığı'na bağlı bir müdürlük olup, kentsel dönüşüm faaliyetlerinin yürütülmesi sürecinde önemli bir yere sahiptir. 


Çevre ve Şehircilik Bakanlığının teşkilat ve görevleri hakkında 648 sayılı KHK ile değişik 644 sayılı KHK’ nin 6.maddesinde belirtilen hizmet birimleri arasında yer alan Genel Müdürlüğümüzün görevleri 6306 sayılı “Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanunun” 19. maddesinde yeniden düzenlenmiştir. Peki, Altyapı ve kentsel dönüşüm hizmetleri genel müdürlüğü görevleri nelerdir?


Buna göre ‘’Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Müdürlüğü’’ adını alan Genel Müdürlüğün görevleri şu şekilde sıralanmıştır;


Altyapı ve kentsel dönüşüm hizmetleri genel müdürlüğü görevleri..

Mahallî idarelerin altyapı sistemleri ile ilgili genel planlama, programlama, fizibilite, projelendirme, işletme, finansman ihtiyacı ve yatırım önceliklerine; teknik altyapı tesislerinin mekânsal strateji planları ile çevre düzeni ve imar planlarına uygun olarak planlanmasına, projelendirilmesine ve yapılmasına ilişkin usul ve esaslar ile bu konulardaki her türlü etüt, proje, yapı ruhsatı ve yapı kullanma iznine ilişkin usul ve esasları belirlemek.


Teknik altyapı tesisleri ve altyapı birlikleri kurulması konusunda mahallî idareler arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak, rehberlikte bulunmak ve teknik altyapı tesislerine ilişkin envanteri tutmak.


2 nci maddenin birinci fıkrasının (ğ) bendi kapsamındaki uygulamalara ilişkin her türlü altyapı, katlı ve köprülü kavşak gibi yapıların projelerini yapmak veya yaptırmak, bu alanlarda mülk sahiplerinden altyapı katılım bedellerinin tahsiline ilişkin düzenlemeler yapmak.

Gecekondu alanları ile vasfının bozulmasından dolayı orman ve mera dışına çıkarılan alanlara ilişkin iyileştirme, yenileme ve dönüşüm uygulamaları ile afet riski altındaki alanların dönüştürülmesine ilişkin mevzuat ve 775 sayılı Kanun uyarınca ıslah, tasfiye, dönüşüm ve iyileştirme bölgelerinin tespitine, ilanına, program ve öncelik sırasına dair usul ve esasları belirlemek.


Dönüşüm, yenileme ve transfer alanlarının belirlenmesi, dönüşüm alanı ilan edilen alanlardaki yapıların tespiti ile arsa ve arazi düzenleme ve değerleme iş ve işlemlerinin yapılmasını sağlamak; dönüşüm uygulamalarında hak sahipliği, uzlaşma, gerektiğinde acele kamulaştırma, paylı mülkiyete ayırma, birleştirme, finansman düzenlemelerinde bulunma, dönüşüm alanları içindeki gayrimenkullerin değer tespitlerini yapma ve Bakanlıkça belirlenen esaslar ve proje çerçevesinde hak sahipleri ile anlaşmalar sağlama, gerektiğinde yapı ruhsatı ve yapı kullanma izni verme, kat mülkiyeti tesisi, tescili ve imar hakkı transferi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.


3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 73 üncü maddesi kapsamındaki uygulamalara ilişkin dönüşüm alanı ilanı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.


Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.”


Riskli yapılar dairesi başkanlığının görevleri!


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com



Geri Dön