17 / 05 / 2024

Amerikalı Best Buy İzmir'de mağaza açacak

Amerikalı Best Buy İzmir'de mağaza açacak

Dünyanın en büyük tüketici elektroniği şirketi Amerikalı Best Buy Ekim ayında ilk mağazasını İzmir'de açacak



Dünyanın en büyük elektronik perakendecisi Best Buy'un Uluslararası Bölümü'nün CEO'su Robert A. Willet, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında 2010 yılının ilk çeyreğine kadar İzmir,  Ankara  ve Bursa'da 3 mağaza açmayı planladıklarını söyledi. Willet, bu mağazaların en az 4 bin m2 olacağını dile getirdi. Best Buy'ın Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz da Türkiye'deki bütün büyük illerde olacaklarını dile getirerek inşa halindeki 76 alışveriş merkezini yakından takip ettiklerini dile getirdi. Willett, ''Avrupa'nın Çin'i'' olarak nitelendirdiği Türkiye'de çok hızlı büyüyen bir pazar bulunduğunu belirterek, "Türkiye'de lokal bazı markaları alıp, diğer faaliyetlerimizi yürüttüğümüz ülkelere taşımak istiyoruz'' dedi. Türkiye'ye kısa süre için gelmediklerini belirten Willet, "Buraya milenyum için geldik ve iyi bir vatandaş olmak istiyoruz. Türkiye tedarik zincirimizin de önemli bir parçası olacak. Bu topraklarda katma değer yaratmak istiyoruz" diye konuştu.

TÜRKİYE AVRUPA'NIN ÇİN'İ
Dünya genelinde 13 ülkede faaliyet gösterdiklerini ifade eden Willet, "Genellikle pazar stratejimizde ilk 1 yıl müşterileri ve onların taleplerini anlamaya çalışırız. Örneğin şu anda Meksika'da 1 mağzamız var. Türkiye'de de başta öyle olacak. Daha sonra müşterilerin beklentilerini anladıktan sonra hızlı bir biçimde büyüyeceğiz" diye konuştu. Willet şirket porföyündeki Best Buy dışındaki diğer markaların da önemli bir bölümünün Türkiye'ye getirileceğini ancak şu anda bunların zamanlamaları ile ilgili bilgi veremeyeceğini kaydetti. Best Buy'ın Avrupa açılımında, Türkiye'nin çok stratejik bir rol oynadığın ı ifade eden Willett , şöyle konuştu: "Biz Türkiye'ye kısa vadeli bakmıyoruz. O yüzden Türk toplumuna adapte olmak istiyoruz. Kuruluşlarla, derneklerle ortak olarak büyümek istiyoruz. Yatırım yapılacak bir numaralı yer olmak istiyoruz. Türkiye'de lokal bazı markaları alıp, diğer faaliyetlerimizi yürüttüğümüz ülkelere taşımak istiyoruz. Yerel işbirlikleri de bizim için çok önemli, yerel ortaklıklar yapmak isteriz. Geçerli olan makro durum nedeniyle bütün maliyetler ve ürün fiyatları düşüyor. Ancak, çalışan insanların elinde daha çok para var. Şimdi uluslararası pazara yayılmak için en iyi zaman. Türkiye'ye, Avrupa'nın Çin'i diyebiliriz, burada çok hızlı büyüyen bir pazar var''

'2 YILDA ALTYAPIYI KURARIZ'
Willett, "Online alışveriş denildiği zaman tüketiciler kendilerini güvende hissetmek istiyor. Çağrı Merkezi, online satışlar, kataloglar gibi. Bunların hepsini bir araya getirmek istiyoruz. 2 yıl içinde de buna ulaşacağız'' dedi.

Sektör her yıl ortalama yüzde 10 büyüyor
2007 cirosu toplam 15,4 milyar TL (9 milyar dolar)*
2008 cirosu toplam 13,9 milyar TL (8 milyar dolar)*
Her yıl ortalama yüzde 10 büyüyor
2006 yılında pazar büyüklüğü 5.7 milyar dolardı
Pazar lideri Teknosa'nın 220 mağazası var
Lider Teknosa'nın payı yüzde 12 civarında
En çok satılan 3 ürün Cep telefonu, TV ve dizüstü bilgisayar
Sektördeki büyüme hızı yabancıların ilgisini çekiyor
*Tüketici Teknolojisi sektörlerinin (CE, IT, MDA, SDA, Photo, Telecom) cirosal büyüklüğü. Rakamlar GfK'dan alınmıştır.

76 AVM projesiyle de yakından ilgileniyorlar
Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz da, Türkiye'de organizasyonel teknoloji perakendeciliği pazar payının ortalama yüzde 8 olduğunu belirterek, bu pazara 2010 ilk çeyreğine kadar 3 mağazayla gireceklerini bildirdi. Mağazalarının 3 bin 500 ile 4 bin metrekare arasında değişeceğini, her mağazada 100 - 150 kişiye iş imkanı sağlayacaklarını ifade eden Kopmaz, inşa aşamasındaki 76 alış veriş merkezi (AVM) projesiyle ilgilendiklerini açıkladı.

Türkiye'deki en büyük oyuncular arasına girecek
1 - Teknosa
2 - Bimeks
3 - Vatan Bilgisayar
4 - Teknolojix
5 - Gold
6 - Hızlı Sistem
7 - Darty
8 - Media Markt
9 - Electro World
10 - Best Buy

Best Buy hoşgeldi ama fiyat düşmez
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane: "Türkiye'nin ne kadar önemli bir pazar olduğunu anlayın. Avrupa'nın en büyüğü Media Markt burada, dünyanın en büyüğü Best Buy da geldi. Best Buy'a hoşgeldin diyoruz. Meksika ve Kanada'dan sonra Türkiye'ye gelmesi çok büyük önem taşıyor. Bu bizim ne kadar büyük bir pazar yarattığımızı gösteriyor. Pazar hepimizi kaldırır. Fiyatların daha fazla düşeceğini sanmıyorum. Kampanyalarla, vergi indirimleriyle düşebileceği kadar düştü."

Rakamlarla Best Buy
Faaliyet gösterdiği ülke: 13
Çalışan: 155 bin
Toplam mağaza: 4 bin
Marka sayısı: 9
2008 cirosu: 45 milyar $

'Adımız gibi en ucuz olacağız'
Best Buy CEO'su Robert Willet, isimlerinin anlamının 'en iyi satın alma' anlamına geldiğini belirterek Türkiye'de de buna uygun olarak en iyi fiyat ve servisi vereceklerini söyledi. (Sabah)

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Best Buy, Türkiye'ye İzmir'den giriyor

Yıllık 45 milyar dolar ciroyla global tüketici elektroniği pazarında lider olan ABD'li Best Buy, 2010 yılı sonuna kadar Türkiye'de 3 mağaza açacak

 İlk mağazasını sonbaharda İzmir'de açacak Best Buy, ardından Ankara ve Bursa'da faaliyete başlayacak. Mağazalar en az 4 bin metrekarelik genişliğe sahip olacak.

`Bin yıllığına geldik'
Türkiye pazarını `Avrupa'nın Çin'i' olarak tanımlayan Best Buy International CEO'su Robert Willett, geçici olarak değil `Bin yıllığına' geldiklerini kaydetti. Willett, Türkiye'de çok hızlı büyüyen bir pazar bulunduğunu belirterek, şöyle konuştu:
"Türkiye, genç nüfusu ve gelişen ekonomisi ile Best Buy için en önemli ülkelerin başında geliyor. Biz girişimlerimize kısa vadeli olarak bakmıyoruz. Yatırım yapılacak bir numaralı yer olmak istiyoruz. Türkiye'de lokal bazı markaları alıp diğer faaliyetlerimizi yürüttüğümüz ülkelere taşımak istiyoruz. Yerel işbirlikleri de bizim için çok önemli, yerel ortaklıklar yapmak isteriz."

13 ülkede 4 bin mağazası var
-  1966 yılında kasırganın bir dükkândaki malları kullanılmaz hale getirmesiyle kuruldu.
-  ABD, Kanada, Çin, Meksika ve Avrupa'nın da içinde bulunduğu 13 ülkede var.
-  2008 cirosu 45 milyar dolar.
-  4 bin mağazası var.
-  155 bin çalışanı bulunuyor.

`Hedefimiz,  lider olmak'
Robert Willett, Türkiye'de pazar lideri olan Teknosa ile rekabet konusuyla ilgili olarak, "Bir yerde bir piyasa varsa, orada herkese yer vardır.
Biz buraya 2 numara olmaya gelmedik. Rakiplerin ne yaptığı bizi ilgilendirmiyor" diye konuştu.
Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz da, yavaş yavaş yayılacaklarını, şu anda 76 ayrı mağaza projesiyle ilgilendiklerini belirtti. Kopmaz, her mağazada yaklaşık 100 - 150 kişiye iş imkânı sağlayacaklarını ifade etti. (Milliyet)

Elektronik market devi: Türkiye'ye geçici hevesle değil, bin yıllığına geldik  
 
Birçok dev oyuncunun faaliyet gösterdiği Türk elektronik perakende sektörü, özellikle yabancıların ilgi odağı olmaya devam ediyor. Avrupalı elektronik market zincirlerinin ardından, Amerika'nın en büyük elektronik mağazası Best Buy da pazarda yerini aldı. Yaklaşık 45 milyar dolar cirosu bulunan zincirin Türkiye'deki ilk halkası İzmir'de açılıyor.  
 
İki yıllık pazar araştırmasından sonra yatırım yapmanın tam zamanı olduğuna karar veren Best Buy'ın Uluslararası CEO'su Robert A. Willett, "Türkiye'ye geçici bir hevesle değil, bin yıllığına geldik." dedi.

ABD, Kanada, Çin, Meksika ve Avrupa'dan sonra ekim ayında Türk tüketicileriyle buluşmaya hazırlanan teknolojinin perakende markası Best Buy'ın üst düzey yöneticisi Robert A. Willett, ABD'de çok iyi markalar ortaya çıkardıklarını ve aynısını Türkiye'de de yapmak istediklerini, hatta yerel markalar bulup onları geliştirerek dünyaya sunmayı planladıklarını açıkladı. "Ülkede yerel kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları ile ortaklıklar kurarak yerel üreticilerle büyümek, Türk toplumunun bir parçası olmak istiyoruz. Böylece müşteri deneyimi açısından Türkiye'de de 1 numara olmayı hedefliyoruz." diyen Willett, krizi karanlık buluta, fırsatı ise çevresinde yer alan ışık çemberine benzeterek, "Kriz bitsin diye sipere girip beklemeyiz; çünkü dünya birçok kriz gördü ve atlattı. Türkiye'ye yatırım yapmanın tam zamanı. Çünkü yatırım maliyetleri düştü. Mağazaların kiraları düştü. Beklemek yerine yatırım yapılmalı. Çünkü bu tür ekonomik faaliyetler piyasayı canlandırıp harekete geçiriyor. Biz Türkiye'yi Avrupa'nın Çin'i olarak görüyoruz. Çünkü Türkiye'de de Çin'deki gibi çok insan, hızlı bir büyüme ve teknik bilgiye sahip donanımlı personel var. Aslında Türkiye'de güçlü rakiplerimiz de var ama Avrupa'da ilk mağazamızı açtığımız İngiltere'de de Tesco gibi perakendenin dünya devi gibi rakiplerimiz vardı. Biz işler iyi gitmiyorsa rakiplerimize değil, kendimize bakıyoruz." şeklinde konuştu. 13 ülkedeki faaliyeti, sahip olduğu 9 markası, yaklaşık 4 bin mağazası ve 155 bin çalışanı ile dünyanın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi Best Buy'ın CEO'su Willett, Türkiye'ye iyi bir ortak bulmak için gelmediklerini, İzmir'de açılacak ilk mağazadan sonra Türk tüketicisini tanıyacaklarını ve elde ettikleri bilgilerle hızla büyüyeceklerini kaydetti.

Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, açacakları mağazalarla Türkiye'de perakendenin yüzünün değişeceğine inandığını ifade etti. Kopmaz, ülkenin gelişen ekonomisine, genç ve dinamik pazarına inandıklarını anlattı. Ruşen Kopmaz, "Mağazalarımızda kendi personelimiz çalışacak. Tedarikçilerimizin elemanları yer almayacak. Çünkü bu uygulamanın tarafsızlığa gölge düşürdüğünü düşünüyoruz. Türkiye'nin bütün büyük şehirlerinde var olmak istiyoruz. Her mağazamızda 100-150 kadar eleman istihdam edeceğiz. Rakiplerimizden farkımız yalnızca fiyatlarımız olmayacak, satış sonrası da iyi hizmet vereceğiz." diye konuştu.

Best Buy, mağazaya gelen müşterinin yüzde 80 daha fazla alışveriş yaptığını tespit etmesine rağmen iki yıl içerisinde internet üzerinden online satışlara başlamayı da planlıyor. (Zaman)

Best Buy ilk mağazasını ekimde İzmir'de açıyor

Dünyanın önde gelen perakende şirketlerinden Best Buy'ın Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, Türkiye'de bütün büyük şehirlerde mağaza ekim ayında İzmir'de faaliyete geçeceğini söyledi. Kopmaz,  2010 ilk çeyreğine kadar Ankara ve Bursa'da da mağaza açmayı planladıklarını belirterek, mağazalarının 3 bin 500 ile 4 bin metrekare arasında değişeceğini ve her mağazada 100-150 kişiye iş sağlayacaklarını anlattı.
Best Buy'ın strateji ve değerlerinin paylaşıldığı toplantıda, Türkiye'ye yapılacak olan yatırım miktarı veya mağaza sayısı hakkında bilgi verilmedi. Kopmaz, "Ekim ayında ilk mağazamızı İzmir'de açacağız. Diğer planlarımızı şimdi paylaşmak istemiyoruz. Ancak bütün büyük şehirlerde olacağız. Ayrıca alışveriş  merkezlerinde krizden dolayı fırsatlar çıkıyor. İstihdam sayısı olarak her mağazamızda bizim  personelimiz olan 100-150 kişi, artı güvenlik personeli olacak" değerlendirmesini yaptı.

Türkiye AB'nin Çin'i
Best Buy International İcra Kurulu Başkanı Robert Willett ise Türkiye'de uzun dönemli kalacaklarını belirtti. Türkiye'yi `Avrupa Birliği'nin Çin'i' sözleriyle tanımlayan Robert Willett, Türk pazarına girmek için doğru zaman olduğunu, kiraların son 12 aya göre daha avantajlı seviyeye geldiğini sözlerine ekledi. (Radikal)


Geri Dön