23 / 12 / 2024

Anadolujet yeni kazanç paylaşım modelini tanıttı!

 Anadolujet yeni kazanç paylaşım modelini tanıttı!

ANADOLUJET beşinci yılında acenteleri ile büyümeye devam ediyor. Marka, havacılık sektörüne yenilik katacak ve acente gelirlerini üç katına kadar artıracak yeni sistemini, 6 Mart tarihinde Ankara’da yaptığı toplantı ile tanıttı



Beşinci yılında halkından aldığı destek ile emin adımlarla büyümeye devam eden ANADOLUJET, yakaladığı bu başarıda büyük rolü olan birincil derecedeki iş ortaklarını da unutmadı. Halkımızın ANADOLUJET’e hızlı ve pratik şekilde ulaşmasını sağlayan acenteleri için sektöre ivme katacak yeniliklerini 6 Mart 2013 tarihinde  Ankara  JW Marriott Otel’de yaptığı bir basın toplantısı ile duyurdu.


Acentelerin, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi TOPÇU, ANADOLUJET İcradan Sorumlu Bölgesel Uçuşlar Başkan Vekili İbrahim DOĞAN ve TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Başaran ULUSOY’un katılımıyla gerçekleşen toplantı, ANADOLUJET tanıtım filmi ile başladı. Filmin ardından açılış konuşmasını ANADOLUJET İcradan Sorumlu Bölgesel Uçuşlar Başkan Vekili İbrahim DOĞAN yaptı. DOĞAN, konuşmasında ANADOLUJET’in başarısının bir ekip işi olduğuna dikkat çekti ve “Bugün yeni sunduğumuz kazan-kazan sisteminden bahsetmek için buradayız. THY bütün dünyaya makro olarak hitap ederken, ANADOLUJET ise mikro olarak Anadolu’yu hedef alıyor. THY tüm dünyayı doğusunu, batısını, kuzeyini, güneyini birbirine bağlıyorsa ANADOLUJET’te Ankara merkezli olarak Anadolu’nun doğusunu, batısını, kuzeyini, güneyini birbirine bağlıyor. Özetle kısıtlı kaynaklarla, sınırsız ihtiyaçları karşılama sanatını icra etmeye çalışıyoruz. Çünkü Mardin’i Trabzon’u görmeden Paris’e gitmenin bir esprisi yok. Geçtiğimiz 10 yılda Türk halkının ekonomik çıtası yükseldi. Bununla birlikte iç turizmi hareketlendirme çabasında ve bilincindeyiz. Havacılığın geleceği bizden bağımsız gelişse de biz paydaşlarımızla gelecekteki havacılık için çalışıyoruz. Bunun için bir ekosistem oluşturmak istedik. Sadece biz değil bizimle yola çıkan tüm paydaşlar bu sistemden yararlansın istedik” dedi.


ANADOLUJET’in hızla büyüdüğüne dikkat çeken DOĞAN, “ANADOLUJET 2012’den 2013’e geçerken büyüme gerçekleştirdi. Ankara ve Sabiha Gökçen tarifeleri bu minimalde oluşturuldu. Ankara’ya yakın yerlerde günde birden üçe çıkardığımız uçuşlarımız var. Yaz ayları itibariyle frekanslarımızı arttırmaya çalışıyoruz. Havayolu ulaşımını kolaylaştıracak alt yapılar için de çalışıyoruz. Sekiz şehirde 120 araçla transfer hizmetimizi devreye aldık. Esenboğa Havalimanı’nda da misafir salonumuz var. 24 saate kadar ücretsiz otopark ve tabiî ki indiğimiz yerde araç isteyen yolcularımıza çok küçük bir miktarla araç kiralama hizmeti de sağlıyoruz. Özetle burada bir döngü oluşturmaya çalışıyoruz ve bu döngünün tam ortasında havayolu yer alıyor. Biz, hizmet sağlayıcılarımız yolcularımız biletini alırken onlara ek hizmetleri de temin etsin istedik. Acentelerimiz bu sistemle üç kat daha fazla kazanmış olacak” dedi.


Toplantıda Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi TOPÇU, yaptığı “Beşinci Yılında ANADOLUJET’ten Karlı Bir İş Ortaklığı Açıklaması” ile sektörü değiştirecek yenilikleri katılımcılarla paylaştı.


TOPÇU konuşmasında; “THY 2013 yılında bu sayıyı 38 milyon yolcuya 210 uçağa çıkardık. 2003 yılında 10 milyona yakın yolcu taşıyan, 52 uçakla operasyonlarını sürdüren bir havayolu şirketi idi. Zaman içinde hızla gelişti. Türkiye’ye gelen turistlerin yüzde 80’ine yakını havayolunu kullanıyor. Sivil havacılığın yüzde 66’sı ülkemiz üzerinden geçiyor ama aldığımız pay çok düşük. 2003 yılında ilk yaptığımız incelemede THY’nin potansiyelinin bu olmadığına karar verdik. 2003 yılında ilk olarak 61 uçak sipariş ettik. Yeni uçaklar çok kısa zamanda filoya katılmasına rağmen ihtiyacı karşılamamaya başladı. Buna paralel olarak çok ciddi istihdam sağladık. Birçok pilota iş imkânı sunduk. Çalışan sayımızı 10 bin’den 16 bine yükselttik. İştirak şirketleriyle çalışan sayımız 30 bini buluyor” dedi.


TOPÇU: “2003 – 2013 yılları arasında yolcu sayımız 10 milyondan 38 milyona çıktı. THY’nin iştirakleri ile beraber 2013 yılı ciromuzun 13 milyar doları geçeceğini düşünüyoruz. Bu yılsonunda filomuzu 228, 2023 yılında ise 350-400 uçağa genişletmeyi hedefliyoruz. Fırsatları iyi değerlendirerek 2008 yılında Türkiye ekonomisine güvenerek küçülmeyi değil büyümeyi tercih ettik. Çok dinamik bir pazardayız. Yaptığımız çalışmalar sonucunda 2008 yılında ANADOLUJET’i kurduk. Beş uçakla başladık, şu anda ise 27 uçağımız var. Uçuş sayımız bir yıl öncesine kadar yüzde 60’a yakın arttı. Bugün itibariyle 8 buçuk milyon yolcu taşıyabiliyoruz. Tüm acenteler ile yakın ilişkiler içerisindeyiz. Kazan – kazan ilişkimiz devam ettiği sürece ilişkilerimizde devam edecektir. Teknoloji ne kadar gelişse de bizim için her zaman insan faktörü önemli olacaktır”dedi.


Sistem nasıl işleyecek?


Acentelerden alınan geri dönüşler neticesinde oluşturulan, ilave gelir sağlamaya yönelik bu yeni satış kanalı hamlesi ile ANADOLUJET, sektöre yenilik getiriyor.


Buna göre; ANADOLUJET’in Biletleme Servis Bedeli bundan sonra acenteler için (50 TL üzeri bilet sınıflarında) 15TL olacak. Ayrıca Araç Kiralama hizmetini satan acente yüzde 10 komisyon kazanacak. Bu oran Prime Class ve Prime Pack hizmeti satan acenteler için de geçerli. Artık acenteler, 20TL Prime Class satarsa 2TL, 100 TL Prime Pack satarsa 10TL kazanabilecek.


Transfer hizmeti satan acenteler de bundan böyle yüzde 5 komisyona sahip olacak. Yani Anadolujet bileti yanında ek hizmetlerden en az birini satan acente ortalamada 20 TL gibi bir gelir elde etmiş olacak. Acentelerin geliri iki katı artacak.  


“Turizm Sektörü Havayolu Şirketleri ile Nasıl Büyür?”


TOPÇU’nun açıklamasının ardından söz alan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Başaran ULUSOY ise “Turizm Sektörü Havayolu Şirketleri ile Nasıl Büyür?” başlıklı bir konuşma yaptı. ULUSOY konuşmasında Türkiye’nin dünyanın en çok tercih edilen turizm destinasyonlarından biri haline gelmeye başladığına dikkat çekti. ULUSOY; Türkiye’de 1999 yılında havayolu ile Türkiye’ye gelen turist sayısı 540 bin idi. 2012 itibariyle bu rakam 12 milyon oldu. Amacımız 35 milyon ziyaretçiyle 40 milyar TL kazanç sağlamak. ANADOLUJET’in başarılı bir grafiği var. Bu topraklara verilen her artı THY ve ANADOLUJET’e iki artı getirir. Anadolujet Türkiye’de bir boşluk doldurmamıştır. Anadolujet Türkiye’nin ihtiyacını karşılamıştır” dedi. Toplantının son bölümünde "ANADOLUJET Karlı İş Ortağı Projesi"nin sembolü olan kumbara sahneye getirildi. Projenin acenteler için bereket ve kazanç sembolu olmasını istediklerini belirten THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, TURSAB Yönetim Kurulu Başkanı Başaran Ulusoy'a kumbaranın anahtarını takdim etti. Etkinlik müzik dinletisi ile son buldu.


Geri Dön