Ankara Etlik Şehir Hastanesi'ne tünel!
Bilkent Şehir Hastanesi’ne ulaşımı rahatlatmak için yapılan 33 kilometrelik yol çalışmasını hızlandırdıklarını söyleyen Başkan Mustafa Tuna, Etlik Şehir Hastanesi için de tünel projesi üzerinde çalıştıklarını belirtti.
Ankara Büyükşehir Belediyesi, Bilkent’te yapımı devam eden ve Nisan ayında açılması planlanan 3 bin 800 yataklı Şehir Hastanesi'ne Başkent’in dört bir tarafından rahat ulaşım sağlanabilmesi için yol çalışmalarına hız verdi. ODTÜ Teknokent Kavşağı’ndaki çalışmalar hızlı ilerlerken, hastane bölgesini diğer bulvarlara bağlayacak olan 33 kilometrelik yol; tüneller, katlı köprülü kavşaklar, menfezler, köprüler ve “U” dönüşlerinden meydana gelecek.
ÇOK KANALLI YATIRIM
Bağlantılarla birlikte 29 köprü ve kavşağın yer alacağı şehir hastanesi çevresindeki yeni yol çalışmalarının öncelikli yatırımlar listesinde bulunduğunu açıklayan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Tuna, “Fen İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında Bilkent Şehir Hastanesi çevresindeki yol çalışmalarının maliyeti 800 milyon lirayı bulacak. Nisan ayında açılması planlanan Bilkent Şehir Hastanesi hizmete girmeden önce yolları bitirmeyi hedefliyoruz. Çünkü hastanenin açılmasıyla günlük 100 bin kişi ve 30 bine yakın aracın buraya gelmesi hesaplanıyor. Bu yükü kaldıracak çok kanallı yol projemizin çalışmalarına son sürat devam ediyoruz” diye konuştu.
ESKİŞEHİR YOLU’NDAKİ YOĞUNLUĞU ÇÖZECEK PROJE
Sağlık Bakanlığı ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Ankara Büyükşehir Belediyesi koordinasyonunda gerçekleşen çalışmalara ilişkin de açıklama yapan Başkan Tuna, “Hastanenin açılmasıyla birlikte ilave olarak ilk etapta 30 bin aracın bu yöne doğru kayacağı görülüyor. Yani günlük araç geçişi hastanenin açılmasıyla birlikte 200 bini bulacak. Şu anda şehir hastanesine ulaşım sadece Eskişehir Yolu’ndan yapılabiliyor. Kavşak ve yol çalışmamız bittiğinde trafikte rahatlama sağlayacağız. Çünkü hastaneye ulaşım birçok kanaldan yapılabilecek ve Eskişehir Yolu trafiğinin yükü azalacak. Burada amacımız; vatandaşlarımızın hastaneye doğu, batı, kuzey ve güneyden rahat gelmelerini sağlamak” dedi.
TÜNELLERLE BAĞLANTI
Hacettepe Üniversitesi’nin önünde de yeni bir köprülü kavşak yapılacağını söyleyen Tuna, Angora Bulvarı’nın tam yanından Tarım Bakanlığı’na ait Botanik Bahçesi’ni bölmeden yerin altından 600 metre uzunluğunda büyük bir tünel yapılacağını belirtti. Projeye Beytepe Mahallesi tarafından Angora Bulvarı’na bir battı, çıktı ve 2 kolla bağlantı yolunun da dahil edildiğini söyleyen Başkan Tuna, şöyle konuştu:
“Özellikle Angora Bulvarı’ndan gelenler, Eskişehir yoluna yük bindiriyor. Burayı Sabancı ve Ankara Bulvarlarına bağlayacağız. Bu sayede de hem Çayyolu’ndan hem de Kızılay, Ulus ve Keçiören’den gelen vatandaşlar, rahat ulaşım sağlayabilecek. Eskişehir Yolu'ndaki Hacettepe Köprüsü'nü büyütmek kaydıyla, yukarıdan kesintisiz bir trafik akışı daha sağlayacağız. Mevcut durumda Bilkent Hastanesi’nin doğusundan giden Bilkent Bulvarı, ODTÜ arazisinin tam sınırından geçer ve biraz dardır. Bu yolun en önemli kısmı budur. Bilkent Bulvarı ile Sabancı ve Ankara Bulvarı bağlantısını sağlayan yeni bir bulvar daha açacağız.”
PROJEDE YOK YOK
İncek Bulvarı’nı içine alan ODTÜ Teknokent Kavşağı ve Çevre Yolu arasında yapımı süren yol uzunluğunun 14 kilometre olacağını dile getirenTuna, yeni güzergah hakkında şu açıklamayı yaptı:
“Bilkent Köprülü Kavşağı'ndan başlayıp, öncelikle ODTÜ’nün batı sınırından İhsan Doğramacı Bulvarı'nın sol tarafından geçen ve İncek Bulvarı'na bağlanan oradan da Haymana Yolu, Çevre Yolu ve yeni yapılacak Niğde-Ulukışla Otobanı'na bağlanan yol 50 metre genişliğinde, 4 gidiş-4 geliş olarak planlandı. Buranın 5,6 kilometreye yakını İncek Yolu’na kadar olan bölümü, gerisi de Çevre Yolu’na kadar olan bölümünü oluşturacak. Bir nevi ikinci Konya Yolu olacak. Mevcut Konya Yolu'na paralel Ankara’yı dikine kesen bir bulvar. Bu bulvar sayesinde İncek bölgesinden ve şehir dışından gelen vatandaşlarımızın direkt olarak hastaneler bölgesine, Çayyolu’na hatta şehrin diğer bölgelerine ulaşımlarını sağlamış olacağız.”
ANKARA’NIN GELECEKTEKİ YOLLARI
Ankara’nın batıya doğru 6 ayrı aksla bağlandığını da söyleyen Başkan Tuna, “Ankara’nın kuzeyinden gelip de güneyine gidecek olan aks sayısı çok azdır. Sadece iki tane var. Biri Anadolu Bulvarı… Orası da gelir ve Konya Yolu’nda kesilir. Bir de Şaşmaz Bulvarı var… O da Ümitköy Köprüsü’ne bağlanarak, İncek Bulvarı’na kadar gider. Yapılan çalışmayla hastaneler bölgesini Sabancı Bulvarı’na ve Ankara Bulvarı’na bağlayacağız. Ve bir başka düşündüğümüz proje de Etlik Hastaneler Bölgesi için. GATA önünden gelen yolu, Yozgat Bulvarı’na kadar kesintisiz hale getirecek bir tünel ve 2 battı çıktı yol yapmayı planlıyoruz” dedi.
Yapılan yeni yolların sadece bugün için değil gelecekte kullanılacak ve daha uzun yıllar Başkent trafiğini rahatlatacak nitelikte olduğunu belirten Tuna, trafik yoğunluğunu azaltacağını da sözlerine ekledi.