Genel

Ankara-Sivas hızlı tren projesi 2016 yılında tamamlanacak

Ankara-Sivas arasını 3 saate indirecek hızlı tren projesini Yozgat ayağında çalışmalar hız kesmeden devam ediyor

Yerköy-Sivas altyapı çalışmalarda yüzde 50 oranında ilerleme kaydedilirken, Ankara-Kırıkkale-Yerköy kesiminin ihalesine bu yıl içinde çıkılacak. TCDD'den üst düzey bir yetkili, ana güzergah çalışmalarının kazı, dolgu, alt temel tabakası, beton miktarı, kazı, tünel şeklinde devam ettiğini karayolu projesinin gündeme gelmesi nedeniyle Ankara-Yerköy ham ihalesinin geciktiğini ifade edildi. Bu durumun karayoluyla, demiryolunun projeleri birbiriyle çakıştığı anlamına geldiği belirtiliyor. TCDD'den yapılan açıklamada projenin 2016 yılında biteceği ifade edildi

YOZGAT-SİVAS HATANI TÜRK-çİN ORTAKLIĞI YAPIYOR

Ankara-Sivas arasına yapılacak hızlı trenin Yozgat (Yerköy)-Sivas bölümü için çıkılan ihalede en düşük teklifi 839 milyon dolarla China Majör Bridge Engineering (çin) - Cengiz İnşaat - Limak ve Kolin İnşaat'ın oluşturduğu ortak girişim grubu vermişti. İhaleyi kazanan firma, kazı ve dolgu gibi toprak işlerini, menfez, alt ve üst geçitleri, geçiş köprülerini, karayolu geçiş köprüsünü, 4 tane viyadük ve 7 adet delme tünelin inşaatını gerçekleştirecek. Hattın 3 yıl içinde tamamlanması öngörülüyor.

3. KÖPRÜDE 6 MİLYAR DOLARLIK YARIşž

3. köprü için geri sayım başladı. Geçeceği güzergah kamuoyunda günlerce tartışılan köprünün ihalesi, bugün Karayolları Genel Müdürlüğü'nde şartname alan 18 firmanın katılımıyla gerçekleştirilecek. Teklifler ihale komisyonu tarafından değerlendirildikten sonra bir iki ay içinde açıklama yapılacak. 6 milyar dolarlık ihale için Türkiye'den 9, Japonya'dan 4, Rusya'dan 2, İspanya, Avusturya ve İtalya'dan birer olmaz üzere toplam 18 firma şartname aldı, 33 Arma ise ihale dokümanını inceledi. Proje kapsamında gündeme gelecek kamulaştırma işlemlerinde yatırımcı yükümlülüğü, 950 milyon TL'den önce 700 milyon TL'ye, ardından 400 milyon TL'ye çekildi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı kaynakları, 3'üncü Boğaz Köprüsü'nde öngörülen kamulaştırma bedelinin 1,6-1,7 milyar TL düzeyinde olduğunu söyledi. Projede yer alan İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprüde, 2x4 karayolunun yanı sıra 2x1 demiryolu da bulunacak. Demiryolu nedeniyle köprünün iki katlı mı yoksa daha geniş mi inşa edileceği hususunda karara varamayan Ulaştırma Bakanlığı, bu konuyu teklif verecek firmaların görüşlerini de alarak netleştirecek.

Meltem Gündüz /Dünya