28 / 04 / 2024

Ankara'da dönüşüm tartışmaları!

Ankara'da dönüşüm tartışmaları!

Milliyet Ankara yazarlarından Ömür Ünver, kentteki "kentsel dönüşüm" tartışmalarını köşesine taşıdı. İşte "asfalt parası" ve "8 ayrı alanla ilişkin kentsel dönüşüm kararı"yla ilgili yaşanan gelişmeler...




Geçtiğimiz hafta Bakanlar Kurulu'nun Ankara'ya ilişkin önemli kararları Resmi Gazete'de yayımlandı. 


Bunlardan ilki "asfalt parası" olarak bilinen ve uzun süredir şikayetlere neden olan yüksek ödeme tebligatlarına ilişkin yeni ödeme planıydı. Sorun çözülmedi ama en azından tebligat gönderilenler biraz nefes alma imkanı buldu. 


Bir diğeri ise Çankaya ve Gölbaşı'nda 8 ayrı rantsal değeri yüksek alanın 'kentsel dönüşüm bölgesi' ilan edildiğine ilişkin karardı. 


Kararın duyulmasının ardından Mimarlar Odası Şehir Plancıları Odası ve Çayyolu'ndaki sivil toplum örgütleri tepkilerini dile getirdi. 


Hatta dava açma hazırlıkları da başladı. 


Bu kararla ilgili tartışmalar sürecektir. Çünkü söz konusu bölgeler, büyük rant sağlayacak olmaları nedeniyle zaten dikkatlerin üzerinde olduğu alanlar. 


Aslında yapılaşmaya açılan bölgeler sorunu uzun süredir başkentin gündeminin ilk sıralarında yer alıyor. 

' Kentsel dönüşüm', 'Kentsel yenileme' ve 'risk bölgesi' gibi başlıklarla birçok bölgede düzenlemeler yapıldı. 

Bunu destekleyenler de var. 'Sosyal doku bozuluyor, birilerine büyük rant sağlanıyor' diyerek, itiraz edenler de... 


Cumhuriyetin ilk toplu konut projesi olma özelliğine sahip kentin göbeğindeki Saraçoğlu Mahallesindeki çalışma, Ulus Tarihi Kent Projesi kapsamındaki düzenlemeler, Kuzey  Ankara  Projesi gibi dev kentsel dönüşüm projeleri bunlardan ilk akla gelenler. 


Şimdi de Çankaya ve Gölbaşı'ndaki 8 değerli arazi katıldı bunlara. 


En güçlü itiraz Çayyolu'ndan söz konusu arazilerden birinin 10 yıl süreyle iki siteye ağaçlandırmak üzere tahsis edildiği belirtiliyor örneğin... 


Çayyolu bölgesi başkentin inşaat sektörü açısından parlayan yıldızı. Ancak bina yapmakla iş bitmiyor onun yaşam alanlarını, ulaşım ağını da kurmak gerekiyor. 


Bu bölgelerden ciddi paralar ödeyerek ev alanların bu alt yapıya sahip olduğu şüpheli. 

Ulaşım başlı başına sıkıntı mesela bu bölgede. 


İncek bulvarı da Eskişehir yolu da belirli saatlerde tıkanıyor. Eve gitmek de işe gitmek de uzun zaman alıyor. 


Bir de yeni bölgelerdeki yoğun yapılaşma bu durumu elbette ki olumsuz etkileyecektir. 

Tamamen ranta dayalı, bir gelişme yerine daha yaşanabilir bir şehir yaratmak öncelikli hedef olmalı. 


Son kararın ise bunu daha da zorlaştıracağı şimdiden görülüyor... 




Milliyet Ankara





Geri Dön