22 / 12 / 2024

Ankara'da konut çıkmazı! Depremler sonrası artan nüfus barınma sorunu oluşturdu!

Ankara'da konut çıkmazı! Depremler sonrası artan nüfus barınma sorunu oluşturdu!

Ankara'da 6 Şubat depremleri sonrası yaklaşık bir milyon göç almasıyla, barınma ve ulaşım büyük sorun haline geldi. 



6 Şubat’ta yaşanan büyük deprem felaketi sonrasında insanların güvenli limanı  Ankara  oldu. Ankara Kent Konseyi (AKK) Başkanı Halil İbrahim Yılmaz, kentin 6 Şubat depremleri sonrası aldığı yaklaşık bir milyon göçle hem ulaşımda hem de barınmada büyük sorunların oluştuğunu açıkladı. 

ARTAN NÜFUS KONUT SORUNUNU BERABERİNDE GETİRDİ 

Ankara Kent Konseyi (AKK) Başkanı Halil İbrahim Yılmaz ''Bugün 6 milyona doğru giden bir nüfus, 400 bin üniversite öğrencisi var bu kentte. Konut ve trafik sorunu haliyle kaçınılmaz oluyor.'' dedi. 

Ankara da konut çıkmazı! Depremler sonrası artan nüfus barınma sorunu oluşturdu!

ANKARA'YI RANTA TESLİM ETTİK

Anka Haber Ajansı’na değerlendirmelerde bulunan Yılmaz, “Ankara’nın trafik sorunu maalesef miras olarak kaldı. Ve yerel yönetim değişikliklerinde ‘mirasın reddi’ olmuyor. Önceki yönetimin bıraktığı borcu ödemek, bıraktığı sorunu önce çekmek sonra çözmek, en azından çözüm aramak zorundasınız.

Gönül isterdi ki bir ‘Ulaşım Ana (Master) Planı’ miras olarak kalsın, ama kalmadı. Çünkü çeyrek asırda bunu da yapmadık. Çünkü Ankara’da maalesef yıllarca aklı değil rantı önceliğe koyduk, başkenti ranta kurban ettik. Hal böyle olunca ulaşım planına göre şehirleşme yerine, şehirleşmeye göre ulaşım götürmeyi zorladık” ifadelerini kullandı.

Ankara da konut çıkmazı! Depremler sonrası artan nüfus barınma sorunu oluşturdu!

ANKARA'DA ULAŞIM AĞI ZAYIF

Ankara’da imarın ve rantın hızına yetişemeyen, ‘Ulaşım Ana (Master) Planı’ olmayan ulaşım ağı, karşımızda ulaşımsızlık dağı gibi duruyor. İlimden, bilimden uzak bir şekilde imara açılan bölgeler. Monoray, tramvay sistemine imkan vermeyen alt geçitler.

Geriye sadece en büyük bütçeyi isteyen metro kalıyor. İstanbul’un avantajı, daha önce yapılan metro projelerinin olması. Ankara’da ise projesi yapılmış tek bir metro hattı yok.

Mamak Metrosu için Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin gayretli bir çalışma içinde olduğunu görüyoruz. Mamak Metrosu ve akabinde birkaç metro hattı daha devreye girmiş bile olsa, ‘Ben yaptım oldu’ şeklindeki imar planları Ankara’yı ulaşım konusunda zora sokuyor.

Çünkü 18 milyon nüfusa yetecek şekilde imar verilmiş durumda. 2025’te öngörülen Ankara nüfusu ise 8 milyon. Şimdi uzak yere müteahhit ev yapıyor, vatandaş da haliyle altyapı ve ulaşım istiyor.” ifadelerini kullandı.  

QNB Finansbank'ta konut kredisi faiz oranı yüzde 2.84'e düştü! Bankalarda 2 milyon TL konut kredisinin taksiti kaç TL?

Tapuda 2024'ün en yüksek satışı: Eylül'de konut satışı 140 bin 919, konut dışı satış 144 bin 454 oldu!

Geri Dön