23 / 12 / 2024

Ankara'ya milyarlarca liralık ulaştırma yatırımları!

Ankara'ya milyarlarca liralık ulaştırma yatırımları!

Ankara'nın milyarlarca liralık büyük ulaştırma projeleri ardı ardına hayata geçiriliyor. 2021'de tamamlanması planlanan 1.2 milyar TL proje bedelli Ankara-Niğde Otoyolu'nun bu yıl açılması bekleniyor. Ankara Sivas YHT'nin bu yıl, Ankara İzmir YHT'nin ise 2023 sonunda tamamlanması planlanıyor.



Başkent Ankara'da milyarlarca liralık büyük ulaştırma projeleri hayata geçiriliyor. Para'da yer alan habere göre, sözleşme gereği 2021 yılında tamamlanması öngörülen 1.2 milyar TL proje bedelli  Ankara  Niğde Otoyolu'nun bu yıl hizmete açılması planlanıyor. 330 kilometre uzunluğundaki otoyolun Ankara ili sınırlarındaki ana yol uzunluğu 146 kilometre, bağlantı yolları uzunluğu 17 kilometre olup, toplam 163 kilometre. Projede yüzde 60 oranında fiziksel gerçekleşme sağlanmış olup, 190 kilometrelik kesim binder seviyesinde tamamlanmış bulunuyor. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi'nde ihale çıkılması ve kalan işlerin yapımına başlanması hedefleniyor. Ankara-Afyonkarahisar kesiminin 2022 yılı sonunda, Afyonkarahisar-Uşak-İzmir kesiminin ise 2023 yılı sonunda tamamlanması öngörülüyor. 16.4 milyar TL proje bedelli Ankara Sivas YHT Projesi'nin ise bu yıl tamamlanması bekleniyor.


İhaleye çıkacak

7.1 milyar TL proje bedelli Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi'nin yapım çalışmalarında yüzde 37.93 fiziksel ilerleme sağlandı. Bu yılın başında finansman temin edilerek, ihaleye çıkılması ve kalan işlerin yapımlarına başlayarak Ankara(Polatlı) -Afyonkarahisar kesiminin 2022 yılı sonunda, Afyonkarahisar-Uşak-İzmir kesiminin ise 2023 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor. Ankara  İzmir  mevcut demiryolu 824 kilometre olup seyahat süresi yaklaşık 14 saat. Bu projeyle iki şehir arası mesafe 624 kilometre ve seyahat süresi 3 saat 30 dakikaya düşecek.

Ankara-Sivas YHT bu yıl tamamlanacak

2007 yılında başlatılan ANkara-Sivas YHT Projesi'nin bu yıl tamamlanması bekleniyor. 16.4 milyar TL proje bedelli, Edirne'den Kars'a uzanan doğu-batı demiryolu koridorunun önemli bir parçası olacak projenin altyapı yapım çalışmalarında yüzde 97 fiziksel ilerleme sağlandı. Tüm hat boyunda altyapı, üstyapı ve EST yapım çalışmaları devam ediyor. Toplam 579 kilometre ray serimi tamamlandı. Projenin alt yapı çalışmalarının detayına bakıldığında 62 kilometrelik Kayaş-Kırıkkale arası 2 kesim olarak ihale edildi. Kayaş-Elmadağ arasının yapım çalışmaları yüzde 84.61 fiziki ilerleme ile devam ediyor. Elmadağ-Kırıkkale yapım çalışmaları yüzde 70,79 fiziki ilerleme ile sürüyor. Viyadük yapım çalışmalarında yüzde 100 fiziki ilerleme sağlandı. 80 kilometrelik Kırıkkale-Yerköy projesinde altyapı işleri tamamlandı. Geçici kabulü yapıldı. 251 kilometrelik Yerköy-Sivas hattının 143 kilometrelik bölümünde altyapı işleri tamamlanmış olup geri kalan 108 kilometrelik bölüm 3 kesim halinde projelendirildi. 

Yozgat Yeni YHT Garı yapılması için çalışmalara başlanmış olup 2020 yılı 3. çeyreği içerisinde tamamlanması hedefleniyor. Ankara-Sivas Hattı'nın Balışeyh-Yerköy-Akdağmadeni kesiminde 2020 yılı Mart ayı sonunda test sürüşlerine başlanması ve projenin 2020 yılı 2. çeyreğinde tamamlanması planlanıyor. Ankara-Sivas arasında 12 saat olan seyahat süresi YHT ile 2 saat olacak.

İhale hazırlık çalışmaları sürüyor

Keçiören Kuyubaşı-Esenboğa Havalimanı-Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Raylı Sistem Bağlantısı Ankara'nın yeni ulaşım projelerinden biri. 7 milyar 871.2 milyon TL proje bedeli olan bu proje 26.2 kilometre uzunluğunda olacak. Proje, Kuyubaşı, Kuzey Ankara Evleri, Pursaklar, Otonomi Fuar, Esenboğa Havalimanı, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi olmak üzere 7 istasyondan oluşuyor. Etüt proje çalışmaları tamamlanmış olup, yapımının Ulaştırma ve Alyapı Bakanlığı tarafından üstlenilmesi kararı alındı. İhale hazırlık çalışmaları devam ediyor. 

 

Ankara Kızılcahamam Millet Bahçesi için düğmeye basıldı!


Geri Dön