23 / 12 / 2024

Antalya EXPO 2016 hazırlıkları tamamlanıyor!

Antalya EXPO 2016 hazırlıkları tamamlanıyor!

Türkiye'nin ilk kez ev sahipliği yapacağı EXPO 2016 Antalya kapsamında, 18 kilometrelik raylı sistem tamamlanarak, 22 Nisan'da hizmete sunulacak.



Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, yapımı devam eden Antalyaspor tesisleri, belediye makine ikmal binası, Meltem, Kızıltoprak, Süleyman Demirel yağmur suyu kanalları, Doğu Garajı Nekropol alanı ile belediye hizmet binalarını gazetecilere gezdirerek, bilgi verdi. 


Tesislerle ilgili açıklama yapan Türel, Antalyaspor tesislerinde renk uyumundan terapi havuzlarına kadar en ince detayların düşünüldüğünü belirterek, futbolcuların sahaya çıkmadan önce onları psikolojik olarak hazırlayacakları bir tesisin yapıldığını ifade etti. 


Meltem Mahallesi'nde yapılan yağmur suyu drenaj çalışmasını da yerinde inceleyen Türel, 


"Üst ve altyapı yatırımlarıyla Antalya'yı şantiye haline getirdik. Meltem'de 7 kilometrelik bir hat için çalışma yürütüyoruz. İçerisinde üst üste iki aracın çok rahat ilerleyebileceği bir derinlikte hat. İlk dönem ve şimdiki dönem çalışmalarımızı düşünürsek, yağmur suyu drenajı açısından 207 kilometrelik bir çalışma yapıldı. 7 kilometrelik hat 26 milyon lira civarında, toplam 40 kilometrelik çalışmayı ise 110 milyon lira bir bütçeyle Antalya'ya kazandıracağız." diye konuştu.


- TBMM usulü Meclis salonu


Türel, Mevlana Kavşağı'nda yapımı süren Antalya Büyükşehir Belediyesi hizmet binasındaki çalışmalara da değinerek, hizmet binasının Antalya'nın en büyük ihtiyaçlarından biri olduğunu anlattı.


Hizmet binasının 42 bin metrekare alanda hizmet vereceğini vurgulayan Türel, şöyle devam etti:


"Barakalarda hizmet veren şube müdürlükleri birer mahcubiyet meselesiydi. Yaz aylarında taşınmayı düşünüyoruz. Hizmet binamızın en büyük özelliklerinden bir tanesi meclis salonu olacak. Meclis salonunun yapımında TBMM'den esinlendik. Yeni meclis salonu 2 katlı olacak ve 135 koltukla meclis üyelerine hizmet verecek. 103 meclis üyemiz var, ancak ileride nüfus artar ve meclis üyesi sayısı da artacaktır. Bunu düşünerek fazlaca koltuk yapıldı. 40 bürokrat içinde salon içerisinde ayrı bir yer hazırlandı. Teknolojinin tüm imkanlarını meclisimizde sunacağız. Oylama konusunda meclis üyeleri ile sık sık tartışmalar olur artık bunlar sona erecek. TBMM'deki gibi parmak basmak suretiyle oylama yapılacak. Herhangi bir şekilde kimse başkasının adına oylama yapamayacak. İçerideki kameralar dışarıdaki bir odadan yönetilecek."


Türel, Doğu Garajı'nda eski festival pazarı yerine yapmayı planladığı Nekropol alanı ve tarihi pazar yerinde de incelemelerde bulundu.


Tarihi mezarlığın bu alanda çıktığında "petrol bulmuş kadar" sevindiğini aktaran Türel, "Geleneksel çarşı kültürü için bir tarihi pazar projemiz vardı ve kaderine terk edilmişti. Buradan daha önceleri taşınan festival esnafını buraya geri taşıyacağız. Ancak herkesin birebir alan alma imkanı yok. Çarşı alanı 720 gün sonra sona erecektir. Nekropol alanı bu yıl sonuna yetişecek." diye konuştu.


- Raylı sistem çalışmaları


Türel, yapımı devam eden raylı sistemin EXPO 2016'ya yetişip yetişmeyeceği konusuna da değinerek, çalışmaların hızla devam ettiğini bildirdi.


Sistemin yetişmemesi için bir sorunun bulunmadığına dikkati çeken Türel, şöyle konuştu:


"Gece, gündüz çalışılıyor. Kendi rekorumuzu kırıyoruz, en hızlı yapılan raylı sistem projesi. Raylı sistemin 18 kilometresi 8 ayda yapılarak Antalya'ya kazandırılacak. 11 kilometreyi 1,5 senede yapmıştık geçmiş dönemde şimdi rekorumuzu kıracağız. Raylı sistem 22 Nisan'a yetişecek. Makaslarla ilgili teslimi konusunda bir sorun var, 5-6 Nisan'da gelecek onları da hemen montajına başlayacağız. 4 Nisan'da vagonlarımız yola çıkacak ve 3 güne gelecek, sonra onların deneme sürüşleri olacak."


- "Raylı sistem yolunun unutulması söz konusu değil"


Aksu yolu üzerindeki köprüde raylı sistemin geçişi için yerin unutulduğu iddialarına ilişkin de Türel, "Raylı sistem yolunun unutulması söz konusu değil. Unutulan bir hat yok. Burada başından beri raylı sistem hattı vardı. Üst geçidin üstünden planlandı. Bunun sağından ve solundan geçilmesinin şansı yoktu. Bir tren geçecek düzeyde yolun sağında solunda yer olmadığı için üst geçitten geçmekten başka yolu yoktu. Baştan beri belliydi bu yolun buradan geçeceği. İnsanları, bilmeden sormadan sanki sadece onlar biliyormuş gibi suçluyorlar. İnsanların emeğine saygısızlık. Bu iş için saçını ağartan insanlara haksızlık yapıldı." değerlendirmesinde bulundu.


Geri Dön