22 / 12 / 2024

Apartman acil durum planını kim hazırlar?

Apartman acil durum planını kim hazırlar?

Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştırması durumlarında apartman yönetiminin çalışanların güvenliği için apartman acil durum planı hazırlaması gerekiyor. Apartman acil durum planını kim hazırlar?



Apartman acil durum planını kim hazırlar?


Risk değerlendirmesi; işyerinde var olan ya da dışarıdan gelebilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin riske dönüşmesine yol açan faktörler ile tehlikelerden kaynaklanan risklerin analiz edilerek derecelendirilmesi ve kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması amacıyla yapılması gerekli çalışmalar olarak tanımlanıyor.


Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştıran apartmanların 1 Ocak 2013′ten itibaren risk değerlendirmesi yaptırması gerekiyor. Bu uygulama kapsamında apartman acil durum planının hazırlanması gerekiyor. Bu uygulamaya göre kat malikleri işveren konumunda oluyor. İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliğine göre risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştiriliyor. 


-İşveren veya işveren vekili.

-İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.

-İşyerindeki çalışan temsilcileri.

-İşyerindeki destek elemanları.

-İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlar. Peki, apartman acil durum planını kim hazırlar?


Apartman acil durum planını kimler hazırlar?

Kat malikleri çalışma ortamının ve çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlama, sürdürme ve geliştirme amacı ile iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yapıyor ya da yaptırıyor. Risk değerlendirmesinin gerçekleştirilmiş olması; işverenin, işyerinde iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması yükümlülüğünü ortadan kaldırmıyor. İşveren, risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişilere risk değerlendirmesi ile ilgili ihtiyaç duydukları her türlü bilgi ve belgeyi temin ediliyor. İşveren, risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişilerin görevlerini yerine getirmeleri amacıyla araç, gereç, mekan ve zaman gibi gerekli bütün ihtiyaçlarını karşılar, görevlerini yürütmeleri sebebiyle hak ve yetkilerini kısıtlayamıyor.


Apartman acil durum planı örneği!


Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com


Geri Dön