16 / 11 / 2024

Apartman acil durum planı örneği!

Apartman acil durum planı örneği!

Apartman çalışma ortamının ve çalışanların güvenliğini sağlanması için acil durum planının olması gerekiyor. Apartman acil durum planının doğru ve eksiksiz hazırlanması gerekiyor. İşte, bu hususlara göre hazırlanan apartman acil durum planı örneği!




Apartman acil durum planı örneği!

Apartmanda kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştırması durumlarında apartman yönetimi risk analizi yaptırması zorunlu oluyor.  Apartman çalışma ortamının ve çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlama ve geliştirme amacı ile iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk analizi yapılması gerekiyor. Bu kapsamda apartmanlarda acil durum planı olması gerekiyor.


Apartman risk değerlendirmesi kapsamına girebilmesi için sadece bir çalışanının bulunması yeterli oluyor. Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştıran binalarda 1 Ocak 2013′ten itibaren risk değerlendirmesi yaptırmak zorunda oluyorlar. Çalışanı bulunmayan apartmanlar ise bu uygulamaya dahil olmuyor. 


Apartmanlarda olabilecek tehlikelere karşı, çalışanların güvenliğinin sağlanabilmesi için apartman acil durum planının hazırlanmış olması gerekiyor. Apartman acil durum  planında olması gereken bölümleri; kapsam, acil durum organizasyonu, sorumluluk ve yürütme, araç, gereç, ekipman ve teçhizatlar, acil durumun aşamaları ve personelin hareket tarzı, tesisin riskli bölgeleri, acil durum toplanma bölgeleri, tesis veya binaya ait olası acil durum kaçış yolları ve çıkış kapıları, acil durumlarda aranacak önemli telefonlar olarak sıralanabiliyor. Bu hususlara uygun olarak düzenlenen apartman acil durum planı örneği aşağıda yer alıyor;


Apartman acil durum planı örneği..

1.İş Yeri Unvanı

2.Adres

3.İşverenin Adı

4.Risk Değerlendirmesini Gerçekleştiren Personel Adı Soyadı

5.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Tarih

6.Risk Değerlendirmesinin Geçerlilik Tarihi

7.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Bölümler

8.Risk Değerlendirmesi Öncesi Tehlike tanımına yönelik Ön Çalışma Sonuçları

8.1 Çalışma ortamı bilgileri

8.2. İşyeri bina ve eklenti bilgileri

8.3. İş yerinde Yürütülen Faaliyet Bilgileri

8.4. Üretim ve Süreç Teknikleri

8.5. İş Ekipmanları

8.6.Kullanılan maddeler

8.7.Artık ve atıklarla İlgili İşlemler

8.8. Organizasyon ve Hiyerarşik Yapı

8.9. Görev, Yetki ve Sorumluluklar

8.10. Çalışanlar ortalama eğitim, yaş ve cinsiyetleri

8.11. Meslek hastalığı kayıtları

8.12.İş Kazası Kayıtları

8.13.Acil Durum Planının Olup Olmadığı

9.Risk Değerlendirmesinde Belirlenen Tehlike  Kaynakları ve Riskler ile bu risklerden kimlerin nasıl ve ne şekilde etkileneceği

10.Risk Analizinde Kullanılan Yöntem

11.Tespit Edilen Riskler Varsa Önem ve Öncelik Sırasını İçeren Analiz Sonuçları

12.Düzeltici ve önleyici kontrol tedbirleri, gerçekleştirilme tarihleri ve sonrasında tespit edilen risk seviyesi belirlenerek bir risk analizi yapılır.


Apartman acil durum planı nedir?


Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com


Geri Dön