16 / 11 / 2024

Apartman acil durum planı nedir?

Apartman acil durum planı nedir?

1 Ocak 2013′ten itibaren, çalışanı bulunan apartmanlarda risk analizi yapılması zorunlu oluyor. Çalışanların güvenliğinin sağlanması için apartman acil durum planı gerekli oluyor. Peki, apartman acil durum planı nedir, nasıl hazırlanır?




Apartman acil durum planı nedir?

Apartmanda, her türlü unsurunun olası bir tehlikeyi yaşamasını engellemek veya engellenemeyen tehlikeleri zarar görmeden veya en az zararla bertaraf etmesi amacıyla hazırlanan, acil durum sırasında kimin hangi görevleri üstleneceğinin önceden belirlendiği yazılı plana apartman acil durum planı deniyor. 


Apartman acil durum eylem planı; esnek(dinamik) olmalı, yaşanan olayın her aşaması için ayrıca düzenlenmeli ve her olası “tehlike” başlığı için, ihtiyaca cevap veren ayrı plan düzenlenmesi gerekiyor.


Acil Durum Eylem Planında 4 Aşama Vardır;

-Planlama

-Tehlikelerin ve olasılıkların analizi

-Planın geliştirilmesi

-Planın uygulanması


Acil Durum Eylem Planı Hazırlık Aşaması:

Öncelikle bina, tesis, proje, işletme ne durumda olursa olsun “Risk analizi raporu” nun hazırlanması gerekiyor. Bu raporla birlikte, mevcut risklere yönetmelik ve ilgili güncel mevzuata uygun çözüm önerileri, bütçe planlaması ve tüm bu çalışmaların takibi yapılması gerekiyor. Olay öncesi, olay sırasında ve olay sonrası şeklinde hazırlanması gereken Acil Durum Eylem Planı’nda amaç; olayların çıkmaması, büyümemesi veya büyüdüğü takdirde yapılacak olan tüm çalışmaların önceden belirlenmesi ve görev yapan tüm çalışanların görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi olarak ifade ediliyor. 


Acil durum eylem planında olması gereken bölümleri; kapsam, acil durum organizasyonu, sorumluluk ve yürütme, araç, gereç, ekipman ve teçhizatlar, acil durumun aşamaları ve personelin hareket tarzı, tesisin riskli bölgeleri, acil durum toplanma bölgeleri, tesis veya binaya ait olası acil durum kaçış yolları ve çıkış kapıları, acil durumlarda aranacak önemli telefonlar olarak sıralanabiliyor. Bu planlar çerçevesinde haberli ve habersiz yapılacak tatbikatlar, önlem ve müdahale çalışmalarına sağlıklı bir süreklilik kazandırması açısından büyük önem taşıyor. Tatbikatlar, tam boyutlu ve işlevsel olması gerekiyor.


Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştıran apartmanların 1 Ocak 2013′ten itibaren risk değerlendirmesi yaptırması zorunlu tutuluyor. Apartmanların bu kapsama girebilmeleri için bir çalışanının bulunması yeterli oluyor.



Apartman acil durum planı nasıl hazırlanır?



Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com


Geri Dön