22 / 12 / 2024

Apartman yöneticisi kaç yılda bir seçilir?

 Apartman yöneticisi kaç yılda bir seçilir?

Apartman yönetimi kat malikleri tarafından seçilen yönetici tarafından yönetiliyor.Kat malikleri kurulu yöneticiyi atayabiliyor.Peki, apartman yöneticisi kaç yılda bir seçilir?Eski yönetici yeni seçimde tekrar atanabilir mi?



Apartman yöneticisi kaç yılda bir seçilir?

Kat malikleri kurulu her yıl belirlenen zamanlarda toplanıyor.Önemli bir sebep yoksa, yöneticinin veya denetçinin veya kat maliklerinden üçte birinin istemi üzerine ve toplantı için istenilen tarihten en az onbeş gün önce bütün kat maliklerine imzalattırılacak bir çağrı veya bir taahhütlü mektupla, toplantı sebebi de bildirilmek şartiyle, kat malikleri kurulu her zaman toplanabiliyor. 

 

İlk çağrı yapıldığında, birinci toplantıda, yeter sayının sağlanamaması halinde, ikinci toplantının nerede ve hangi tarihte yapılacağı da belirtiliyor. İlk toplantı ile ikinci toplantı arasında bırakılacak zaman yedi günden az olamıyor.


Kat malikleri kanununa belirtilen maddeye göre, apartman yönetimi her sene yapılan kat malikleri kurulu toplantısında yeninde seçiliyor. Görev süresi içerisinde herhangi bir problemin yaşanması dolayısı ile yöneticinin görevinden ayrılması gibi durumlarda olağanüstü kurul istenildiği zaman toplanarak, yeni yönetici atayabiliyor.


Apartman yöneticisinin yaptığı sözleşmenin örneği şu şekildedir:


Apartman yöneticisi sözleşme örneği!


TARAFLAR:

İŞVEREN : ………………………………Bağımsız Kat Malikleri / İşyeri Malikleri Adına

ADRESİ: ………………………… Apartmanı/Sitesi 

YÖNETİCİ : Kat malikleri adına seçilen yönetici …………………………………………

ADRESİ : ………………………………………………………………………………

Tel: ………………………………   Fax:  …………………………………


KONUSU : 


…………………………………………………… Kat maliklerinin ……………… Tarihli genel kurul toplantısında yöneticinin dışarıdan seçilmesine karar verilmiş ve yönetici seçimi için ………………………… yetki verilmiştir. Kat malikleri kurulunun bu karar uyarınca , kat malikleri dışından, ücret karşılığında KMK ve bu sözleşme hükümleri çerçevesinde içerisinde ………………………Apartmanı / Sitesi yöneticiliğini ………………… tarafından yapılması, bu sözleşmenin konusunu oluşturur.


SÖZLEŞME TARİHİ VE SÜRESİ : 

İşbu Yöneticilik Sözleşmesi 1 (bir) yıl olup  ilgili mevzuat hükümleri uygulanmak üzeri …/…/ …  ile …/…/… tarihleri arasında yönetim dönemini kapsamaktadır. 


Bu sözleşme ………………………… tarihinde aşağıdaki şartlarla üç nüsha olarak tanzim edilen sözleşme taraflarca okunarak kabul edilip imzalanmıştır.

 

ÜCRET:

Yöneticiye bu görevi nedeniyle, her ay …… TL (……………) TL ücret ödeyecek olup, bu bedele noter,posta masrafları ilave edilecektir. Bu bedel kesinleşmiş işletme projesi gereği  kat maliklerinin ödeyeceği  aidatlara dahil etmek suretiyle her ayın üçüncü gününe kadar nakden tahsil edilecektir.


YÖNETİCİNİN YÜKÜMLÜLÜĞÜ:

1. Bu sözleşmenin imzalanmasına müteakip en geç 1 hafta içinde işletme projesini hazırlayıp kat maliklerine ulaştırmak. (Doğalgaz ücreti, fatura geldikçe toplanacağından bu gider işletme projesine dahil edilmemiştir.) .)  Kalorifer kazanı, bahçe bakımı ve havuz arıtma sistemlerinin bakım giderleri işletme projesine dahildir.


2. Doğalgaz faturası geldiğinde, arsa payına göre toplam bedel bölünerek , her daireye ödeyeceği bedelin bildirmesi ve banka hesabına bu bedelin yatırılmasının sağlanması.


3. Yönetici, ……………… apartman adına olan……………… bankasındaki …………… nolu hesabı denetçiyle birlikte çift imza ile kullanabilecektir. Her ayın ilk 10 (on) günü içerisinde ödenmeyen aidatlarla ilgili olarak, ödemeyen kat maliki veya kiracı hakkında icra takibi yapmaya yetkilidir. Gerek görürse ve sadece bu konu ile ilgili olmak üzere apartman yöneticisi olarak bir avukata vekalet verebilir.  Aylık yüzde 10 faizi ile birlikte ödenmeyen aidatlar için icra takibi yapabilir. Ancak bu konu ile ilgili avukatlık ücretlerini ve icra masraflarını, borcunu ödemeyen kat malikine yansıtılır.


4. Apartman kapıcısının ücretinin , sigorta prim ve bildirgesinin, aksatılmadan ödenmesi için ücret bordrolarının tanzimi ve imzalatılması.


5. Apartmana ait gelen ortak yerlerin elektrik , su ve doğalgaz bedelinin bankaya verilecek otomatik ödeme talimatı ile ödenmesini sağlamak.


6. Yapılacak her türlü harcamanın belgeli olması hususuna itina göstermek.


7. Yapılacak harcamalarla ilgili olarak apartman denetçisinin isteği halinde endisine bilği vermek, denetçinin gerekli gördüğü zamanlarda yapacağı her türlü denetimde apartmanla ilğili hesap ve kayıtları hazır bulundurmak.


8. Denetçinin talep etmesi halinde en geç bir hafta içinde Kat Malikleri Kurulunu olağan üstü olarak toplantıya çağırmak.


9.  Apartman görevlisinin/lerinin vazifelerini en iyi şekilde yapması için gerekli önlemleri almak ve bu konudaki aksaklıkları en kısa zamanda denetçiye bildirmek.


10. Yönetim döneminin hitamında vakit geçirmeden Kat Malikleri Kurulunu Olağan Toplantıyı yapmak üzere toplantıya çağırmak.


11.  Kat Mülkiyeti Kanunundan doğan diğer yükümlülükler.


DİĞER HUSUSLAR : 


……………………… yöneticiliği , yöneticilik yapacağı dönem için yetkili olmak üzere, ……………… tarihli Kat malikleri toplantısında alınan karar gereği …………daire maliki ………… denetçi olarak görev yapacaktır.Yöneticinin sözleşme şartlarını yerine getirmemesi halinde , kat malikleri kanununun tek taraflı olarak sözleşmeyi fes etme yetkisi bulunmaktadır.Bu sözleşmede belirtilen adresler tarafların yasal tebligat  adresleri olup , değişiklik halinde karşı tarafa yazılı olarak bildirilmesi gerekir. Aksi halde bu adreslere yapılan her türlü tebligatın gerekli olacağı taraflar kabul etmişlerdir. Bu sözleşmeden doğan ihtilaflar halinde, T.C.  İstanbul  ili ……………… Mahkeme ve icra daireleri yetkilidir.


…………… KAT MALİKLERİ ADINA                          YÖNETİCİ



Apartman kirletme cezası nedir?



Özge ÖZDEMİR/Emlakkulisi.com




Geri Dön