Apartman yöneticisinin denetlenmesi!
Apartman yönetiminin oluşturulmasının zorunlu olduğu en az sekiz bağımsız bölüme sahip binalarda apartman yönetimi denetimi nasıl yapılır? İşte, apartman yöneticisinin denetlenmesi!
Apartman yöneticisinin denetlenmesi!
Apartmanlarda yönetici, kat maliklerinin, çoğunluğu tarafından atanıyor. Apartmanın bütün bölümleri bir kişinin mülkiyetinde ise, malik kanunen yönetici durumunda olarak biliniyor. Yönetici her yıl kat malikleri kurulunun kanuni yıllık toplantısında yeniden atanıyor.
Anagayrimenkul, kat malikleri kurulunca yönetiliyor ve yönetim tarzı, kanunların emredici hükümleri saklı kalmak şartıyla, bu kurul tarafından kararlaştırılıyor. Apartman yöneticisi, yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, Apartman yöneticisi nasıl denetlenir?
Apartman yöneticisinin denetlenmesi!
Kat malikleri kurulu, yöneticinin görevdeki tutumunu devamlı olarak denetlemesi gerekiyor. Haklı bir sebebin çıkması halinde onu her zaman değiştirebiliyor.
Apartman gelir/gider hesaplarının denetimi için belirlir bir tarih aralığı konulmamışsa kat malikleri kurulu bu denetimi her 3 ayda bir yapması gerekiyor. Haklı bir sebebin çıkması durumunda, hesapların incelenmesi her zaman yapılabiliyor.
Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarında sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir deneticiye veya 3 kişilik bir denetim kuruluna verebiliyor.
Böylelikle denetici veya denetim kurulu yönetim planında yazılı zamanlarda, eğer zaman yazılmamışsa her takvim yılının ilk ayı içinde kat malikleri kuruluna verecekleri bir raporla denetim sonucunu bildiriyor ve ana gayrimenkulün yönetim tarzı hakkındaki olumlu yada olumsuz düşüncelerini de bildiriyor.
Apartman yöneticisi denetim için hazırlayacağı gelir/gider dosyasının içeriğini tarih sırasına göre düzenlerse, işletme defterine yazılacak olan gider/gelirlerin incelenmesi daha kolay ve anlaşılır olmasını sağlıyor.
Denetçiler raporu ve verecekleri kararları ve gerekli gördükleri diğer hususları, birden itibaren sıra ile sayfa numaraları taşıyan, her sayfası noter tasdikli onaylı bir işletme defterine geçirip tarih atarak defteri imzalamaları gerekiyor.
Görevini yapmayan apartman yönetimi nereye şikayet edilir?
Öznur YASLI/Emlakkulisi.com