Arçelik, binalardaki görüntü kirliliğini ortadan kaldıracak
Hakan Bulgurlu, binaların dış cephelerindeki çirkin klima görüntülerine değindi...
Arçelik-LG Klima Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, 2015 yılında 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini belirterek, "Geçen yılki buluşmamızda 2014 yılında 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz demiştik, kriz 1 yıl erteletti" dedi.
Bulgurlu, Arçelik-LG Klima'nın 2009 yılı değerlendirmesi ve gelecek hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, üretime başladıkları 2000 yılından bu yana 3,5 milyon adetten fazla ürünü yurt içi pazarda tüketicilerle buluşturduklarını söyledi.
2009 yılında ekonomik kriz ve serin geçen yaz koşulları nedeniyle yüzde 45 daralan pazara rağmen Arçelik-LG Klima'nın pazar payını bir önceki yıla göre artırdığını vurgulayan Bulgurlu, yazın sıcak sezonda günde 10 binden fazla klima montajı gerçekleştirdiklerini, bunun yerli ve yabancı rakiplerini imrendirecek bir performans olduğunu kaydetti.
Arçelik-LG Klima'nın pazar payının yaklaşık yüzde 50 olduğunu ifade eden Bulgurlu, ev tipi klima alanında inverter teknolojisine hızlı geçiş yaptıklarını, normal klimalara oranla yüzde 40 oranında enerji tasarrufu sağlayan inverter klimalarda 2010'da pazar paylarını yüzde 50'ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.
Bulgurlu, krizde talep daralmasını fırsat olarak gördüklerini ve iç yapılarına yöneldiklerini söyleyerek, "Krizden çıkışımızı bu yılki yüzde 20'lik büyüme ile gösteriyoruz. 2011'de de 2008'deki ciromuzu yakalayacağımızı öngörüyoruz" diye konuştu.
2015 yılında 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini bildiren Bulgurlu, "Geçen yılki buluşmamızda 2014 yılında 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz demiştik, kriz 1 yıl erteletti" şeklinde konuştu.
Arçelik-LG'nin 60 ülkeye ihracat yaptığını söyleyen Bulgurlu, 2010 yılında, yılda 2,5 milyon adet üretim kapasitesi ve toplam 1.500 personel ile yollarına devam ettiklerini kaydetti.
Ar-Ge faaliyetlerine cirolarının yüzde 2'sini ayırdıklarını ifade eden Bulgurlu, dünyanın en sessiz klimasını kendilerinin yaptığını, klimalarda virüsleri öldüren sistem bulunduğunu anlattı.
-2015'TE 500 MİLYON DOLARLIK İHRACAT GELİRİ HEDEFİ-
3 ana stratejik hedeflerini, "İlk hedefimiz yurt içi ev tipi klima pazarında liderliğimizi sürdürmek. İkinci hedefimiz ihracat pazarlarında büyüyerek 2015'te 500 milyon dolarlık ihracat gelirine ulaşmak. Üçüncü hedefimiz ise 3 yeni iş kolu" şeklinde sıralayan Bulgurlu, sadece klima üretimi yapan şirket olmaktan çıkarak, 3 yeni iş kolunda faaliyetleri yoğunlaştıracaklarını, bunlardan ilkinin "İklimlendirme ve mühendislik sistemleri" alanı olduğunu söyledi.
Bulgurlu, "Arçelik Klima" konsepti ile tasarlanan iklimlendirme, enerji ve çözüm merkezlerinde bu alanda çok geniş bir yelpazede mühendislik hizmetleri sunduklarını, geçtiğimiz 1 yılda 5 adet Arçelik Klima merkezi kurduklarını, bu sayının çok yakında 7 olacağını belirtti.
İkinci iş alanlarının "Yenilenebilir enerji" olarak belirlendiğini ifade eden Bulgurlu, özellikle konutlar için tasarlanmış özel ısı pompaları ile bir evin ısıtma, soğutma ve günlük sıcak su ihtiyacının karşılanacağını kaydetti.
Yenilenebilir enerji başlığında ikinci faaliyet alanlarının güneş enerjisi ile elektrik üretimi imkanı tanıyan güneş panelleri olduğunu anlatan Bulgurlu, "Gelişmiş ülkelerde güneş enerjisinden yararlanan teknolojilerin geliştirilmesi için teşvik politikaları var. Ülkemizde henüz bir teşvik çalışması olmamasına rağmen biz hazırlıklarımızı sürdürüyoruz" dedi.
Hakan Bulgurlu, üçüncü iş alanlarını ise "Toplam çözüm hizmetleri" olarak adlandırdıklarını dile getirerek, "Bu iş alanında da yakın zamanda ürün ve hizmetlerle karşınızda olacağız" diye konuştu.
-"TARİHİ BİNALARDA GÖRÜNTÜ KİRLİLİĞİNİ ORTADAN KALDIRACAĞIZ"-
Binaların dış cephelerindeki çirkin klima görüntülerine de değinen Bulgurlu, konunun tarihi binalara gelince biraz daha önem kazandığını vurgulayarak, şöyle devam etti:
"Buralardaki tahribatı görmek bizi bir şeyler yapmaya teşvik etti. 2009 yılından itibaren çeşitli tarihi binalarda yenileme ve restorasyon çalışmalarına katıldık. Tecrübelerimizi Kültür Bakanlığı ve ilgili kamu otoriteleri ile paylaşarak ortak kültür mirasımıza sahip çıkmak arzusundayız. Mimar Sinan'ın yaptığı eserlere bakın, duvarlar delinmiş. Hepsini yapmamız mümkün değil ama, merkezi sistemler takarak görüntü kirliliğini ortadan kaldıracağız, bunu ücretsiz yapacağız."
Konuşmasının ardından soruları da yanıtlayan Bulgurlu, hedeflenen 1 milyar dolarlık cironun yüzde 70-75'inin ev tipi klimadan geleceğini, yüzde 25'inin ise ticari klimalar ve yeni iş alanlarının oluşturacağını söyledi.
Krizde insanların ilk önce klima almaktan vazgeçtiklerini ifade eden Bulgurlu, "Ama ben çok süratle Türkiye pazarının geri geleceğini düşünüyorum" dedi.
Arçelik-LG Klima Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Bulgurlu, "Şu anda talep geçtiğimiz seneye oranla arttı. Arçelik'in dünkü montaj adedi 2 bindi. Bu 2008 ve 2009 yılına göre yüksek. 2007 seviyesine geri gelmesi 1-2 yıl daha alacak. Türk insanı klimayı ancak gece uyuyamayınca satın almak istiyor. Tam pazarı görebilmek için temmuz sonunu beklemek gerek" şeklinde konuştu.
Türkiye'de evlerde klima penetrasyonuna baktıklarında yüzde 9'larda bulunduğunu ve pazarın çok cazip olduğunu söyleyen Bulgurlu, yüzde 20 büyümenin hangi alanda olacağına ilişkin başka bir soruya karşılık da "Bu hem ciro hem de üretim adetlerinde gerçekleşecek" dedi.
Hakan Bulgurlu, yakında güneş paneli destekli çalışan klimalarının görüleceğini, bunun hala Ar-Ge aşamasında olduğunu belirtti.
Yağmurlu havaların klima satışlarına etkisine ilişkin de Bulgurlu, "Yağışlı havalarda tüketici mağazaya gidip klima almıyor, yarına erteliyor.Yağış nemi artırıyor, nem de bizim satışlarımızda çok etkili oluyor, yüksek nemde satışlarımız artıyor. Ben bu yazın çok sıcak olacağına inanıyorum" diye konuştu.
Yeni pazarlara ilişkin olarak da Bulgurlu, Afrika'da birçok ülke olduğunu, Orta Doğu ve BDT ülkelerine ürün sattıklarını söyledi.
AA
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Arçelik-LG evlerin yarısına göz koydu
Arçelik-LG Genel Müdürü Bulgurlu, krize rağmen 10 bin klimayla rakiplerini kıskandıracak performans sergilediklerini söyledi. Bulgurlu "Bu yıl enerji tasarruflu klimada yüzde 50 pazar payı hedefliyoruz" dedi
Arçelik-LG Klima Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, 2009'da ekonomik kriz ve serin geçen yaz koşulları nedeniyle yüzde 45 daralan pazara rağmen Arçelik-LG Klima'nın pazar payını bir önceki yıla göre artırdığını söyledi. Bulgurlu, yazın sıcak sezonda günde 10 binden fazla klima montajı gerçekleştirdiklerini, bunun yerli ve yabancı rakiplerini imrendirecek bir performans olduğunu kaydetti. Şirketin bu yıl enerji tasarrufu sağlayan ev tipi klimada yüzde 50 pazar payı hedeflediğini kaydeden Bulgurlu, staratejik hedefleri konusunda da şunları söyledi: "İlk hedefimiz yurtiçi ev tipi klima pazarında liderliğimizi sürdürmek. İkinci hedefimiz ihracat pazarlarında büyüyerek 2015'te 500 milyon dolarlık ihracat gelirine ulaşmak. Üçüncüsü ise yeni iş kolları. Bunun için iklimlendirme ve mühendislik sistemleri alanına gireceğiz." Bulgurlu ekonomik krizin şirkete etkileri konusunda ise "2014'te ulaşmayı hedeflediğimiz 1 milyar dolarlık ciroya 2015'te ulaşacağız" dedi.
YENİLENEBİLİR ENERJİ İÇİN ÖZEL ISI POMPALARI TASARLANDI
Hedeflenen 1 milyar dolarlık cironun yüzde 70-75'inin ev tipi klimadan geleceğini, yüzde 25'inin ise ticari klimalar ve yeni iş alanlarının oluşturacağını dile getiren Bulgurlu, özellikle 'Yenilenebilir enerji' alanında konutlar için tasarlanmış özel ısı pompaları işinin büyüyeceğini söyledi. "Isı pompası bir evin ısıtma, soğutma ve günlük sıcak su ihtiyacının yüzde 60 enerji tasarrufu ile karşılayabiliyor" diyen Bulgurlu, özellikle enerji açığının olduğu Türkiye'de bu ürünün yaygınlaşacağını ifade etti.
Sabah