26 / 11 / 2024

Asansör trafiği, çalışanların günde 1 saat kaybetmesine neden oluyor!

Asansör trafiği, çalışanların günde 1 saat kaybetmesine neden oluyor!

Türkiye Genel Müdürü Turgay Şarlı, “Bekleme süresi ile birlikte en fazla 1 buçuk dakika içinde tamamlanması gereken asansör yolculuğu, günün yoğun anlarında 1 saate yaklaşıyor'' dedi.




Asansör trafiğinin neden olduğu olumsuzluklara dikkat çeken ThyssenKrupp Asansör Türkiye Genel Müdürü Turgay Şarlı, “Bekleme süresi ile birlikte en fazla 1 buçuk dakika içinde tamamlanması gereken asansör yolculuğu, günün yoğun anlarında 1 saate yaklaşıyor. Çalışanlar ve şirketler açısından çeşitli olumsuzluklara yol açan bu durumun yaşanmaması için, aynı kuyu içinde iki asansör kabininden oluşan TWIN sisteminin yanı sıra danışmanlık hizmeti sunuyoruz” dedi.


ThyssenKrupp Asansör Türkiye Genel Müdürü Turgay Şarlı, binalar yükseldikçe asansör bekleme ve yolculuk sürelerinin de arttığına dikkat çekerek, bu durumun ofis çalışanları ve şirketler açısından çeşitli sorunlara neden olduğunu belirtti.


Asansör trafiğinde öncelikli hedefin maksimum sayıda yolcunun, minimum zamanda hedeflenen katlara ulaştırılması olduğunu söyleyen Şarlı şu bilgileri verdi:


“Plaza gibi çok kullanıcılı A sınıfı iş merkezlerinde, asansör trafiğinin en yoğun olduğu 5 dakikada binadaki yolcuların yüzde 15’inin taşınmış olması gerekiyor. Bugün bir asansördeki ideal yolculuk süresi, 20-25 saniye bekleme, 20-25 saniye de transit süresi olmak üzere, toplam hedefe ulaşma zamanı 60-80 saniye aralığı şeklinde tanımlanıyor. Ancak bu süre ofis binalarında, özellikle sabah, öğle ve akşam saatlerindeki yoğunlukta 55 dakikaya kadar çıkabiliyor. Özellikle birçok binanın 20 yaş üstünde olduğu Maslak bölgesinde, İstanbul’un araç trafiğine bir de asansör trafiğinin eklendiğini görüyoruz. İş yerlerindeki verimliliği de olumsuz etkileyebilen bu durum nedeniyle şirketlerin ofis binalarını değiştirmeleri bile söz konusu olabiliyor.”


“Bekleme sürelerini en aza düşürmek ve konforu yükseltmek üzere önemli çalışmalar gerçekleştiriliyor” diye konuşan Şarlı, ThyssenKrupp Asansör’ün de bu doğrultuda Ar-Ge çalışmalarına imza attığını belirtti. Aynı kuyu içinde birbirinden bağımsız çalışan iki kabinden oluşan asansör sistemi TWIN’in bu çalışmaların en önemli sonuçlarından biri olduğunu ifade eden Şarlı şöyle konuştu:


“Yenilikçi yapısıyla asansör trafiğinin düzenlenmesinde rol oynayan TWIN’in en büyük getirilerinden bir diğeri de ihtiyaç duyulan kuyu sayısını azaltarak, bina içinde daha fazla kullanım alanı sağlaması. Örneğin, geleneksel sistemde sekiz asansör kabini için sekiz kuyu gerekirken, TWIN ile bu sayı dörde düşüyor. Her katta ortalama 4 metrekareden, 25 katlı bir binada toplam 100 metrekare kullanım alanı daha kazanılmış oluyor. Bu, metrekare fiyatlarının astronomik fiyatlara çıkabildiği ofis binaları ve konutlarda önemli bir kazanımı da beraberinde getiriyor. Avrupa ve Rusya’daki örnekler, modernizasyon projelerinde de kullanılabilen TWIN’in 50 dakikaya ulaşan toplam bekleme ve yolculuk sürelerini 5-10 dakika aralığına kadar düşürdüğünü gösteriyor.”


Binalar inşa edilmeden önce gerçekleştirilen asansör trafiği analizinde mimarların “12 metrekare başına 1 kişi” standardı ile hareket ettiklerini ifade eden Turgay Şarlı, “Bu doğru bir oran olmakla birlikte, günümüzün ihtiyaçlarını karşılamakta yetersiz kalıyor. ThyssenKrupp Asansör Türkiye olarak, mimarlara ve mimarlık ofislerine en doğru asansör ve kuyu tercihinin oluşturulması için danışmanlık hizmetleri sunuyoruz” dedi.


Asansör teknolojisi iş alanı, ThyssenKrupp Group’un yolcu taşımacılığı sistemlerindeki aktivitelerini bir araya getiriyor. ThyssenKrupp Elevator, 6,4 milyar Euro’luk satışları ve 150 ülkedeki müşterileri ile dünyanın önde gelen asansör şirketleri arasında yer almaktadır. 50 bini aşkın çalışanı bulunan şirket, müşterilerinin taleplerini karşılamak üzere yenilikçi ve enerji tasarruflu ürünler tasarlayıp sunmaktadır. Ürün portföyünde yolcu ve yük asansörleri, yürüyen merpen ve bantlar, yolcu biniş köprüleri, merpen ve platform lift’lerinin yanı sıra tüm ürünlerin isteğe göre özelleştirilebildiği servis çözümleri yer almaktadır. Tüm dünyada 900’den fazla noktada hizmet sunan şirket, bu sayede hem satış hem de satış sonrası hizmetler kapsamında müşterilerine her zaman yakın olmayı garanti etmektedir.



Geri Dön