02 / 05 / 2024

Asyaport, yılda 2,5 milyon konteyner hareketine ulaşacak!

Asyaport, yılda 2,5 milyon konteyner hareketine ulaşacak!

Asyaport Yönetim Kurulu  Başkanı Ahmet Soyuer, 'Asyaport, tam kapasite ile çalıştığında Türkiye 'nin geçen  yılki toplam konteyner hareketinin yarısını tek başına üstlenecek' dedi



 Soyuer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Asyaport 'u dünyanın ikinci
 büyük konteyner operatörü Mediterranean Shipping Company 'nin (MSC) ana liman
 amaçlı kullanacağını belirterek, Asyaport, 2016 'da tam kapasiteyle çalıştığında
 yılda 2,5 milyon konteyner hareketine ulaşmayı planladıklarını söyledi.
               
 Soyuer, şunları kaydetti:
               
'Türkiye 'de 2010 yılı itibarıyla tüm limanlarda 5 milyon konteyner
 hareketi yaşandı. Asyaport, tam kapasite ile çalışmaya başladığında yıllık 2,5
 milyon konteyner hareketine sahip olacak. Bu da Asyaport 'un, Türkiye 'nin toplam
 konteyner hareketinin yarısını tek başına yapması demek. Buna imkansız diyenler
 olabilir. Ama Türkiye, önümüzdeki 10 yıl içinde durduğu yerde durmayacak.
 Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yıldönümünde 500 milyar dolarlık ihracat hedefi
 koyduk.   Türkiye 'nin bu rakamları yakalaması için çok büyük limanlara ihtiyaç
 var.'
               
 Dünyada gücün ekonomik değerlerle ölçüldüğünü ifade eden Soyuer,
 savaşların artık topla tüfekle değil, ekonomik platformda oluştuğunu dile
 getirdi.
               
 Asyaport inşaatının tüm hızıyla devam ettiğini kaydeden Soyuer, 'Dolgu
 işlemeleri için 40 kamyon, 55 tonluk ekskavatörler ile birlikte 150 kişilik bir
 ekip çalışmalarını sürdürüyor. İnşaatın, 2013 yılında bitirilmesi planlanıyor.
 Limancılık faaliyetleriyle ilgili ülkelerin hızlanması bizi de etkiliyor. Elimizi
 ne kadar çabuk tutarsak, bu sektörde o kadar avantajlı duruma geçeriz' dedi.
               
 -'TÜRK LİMANLARININ RUMLARA AçILMAK İSTENMESİ'-
               
 Yunanistan 'ın girdiği ekonomik darboğaza rağmen, armatörlerinin gemi
 yatırımlarına hala devam etmesinin düşündürücü olduğunu anlatan Soyuer,
 Yunanistan 'ın geçen yılda verdiği yeni sipariş ve ikinci el alımların toplamının
 11 milyar dolar civarında olduğunu söyledi.
               
 Yunanlı armatörlerin gemilerinin yüzde 61 'inin, Japonların yüzde
 92 'sinin, Almanların ise yüzde 83 'ünün yabancı bayraklı olarak dünya denizlerinde
 çalıştığını belirten Soyuer, Alman armatörlerin Güney Kıbrıs Rum kesimi bayraklı
 gemilerinin oranının yüzde 83 olduğunu ifade etti.
               
 Alman armatörlerinin, Güney Kıbrıs Rum kesimi bayraklı gemilerini Türk
 limanlarına uğratamadığını ve bunun yıllardır AB ile Türkiye arasında anlaşmazlık
 çıkardığını bildiren Soyuer, şöyle konuştu:
               
 'Alman armatörlerinin Güney Kıbrıs Rum kesimi bayraklarını Türk
 limanlarına uğratamamasının tepkileri, üstü kapalı olarak her dönem dış
 siyasetimizin karşısına, 'Türkiye 'nin Kıbrıs ve AB sorunları ' olarak geliyor.
 Alman hükümeti, Kıbrıs konusunda sürekli Rum kesimini destekler şeklindeki duruşu
 da devam ediyor.
               
 AB, Alman armatörlere yol açmak için Türk limanlarının Rumlara açılması
 için diretiyor. Kıbrıs Rum hükümetinin AB destekli duruşu, Türkiye ve Almanya 'nın
 denizcilik çıkarları ile ilgili.'
               
 -'MUTLU SONA YAKLAşžIYORUZ'-
               
 Tekirdağ Valisi Zübeyir Kemelek de incelemelerde bulunduğu Asyaport 'un
 bugünkü seviyeye gelmesinin büyük başarı olduğunu ifade ederek, bir ülkenin
 büyüyebilmesinin iç ve dış ticaret hacminin arttırabilmesi için limanlara ihtiyaç
 olduğunu söyledi.
               
 Kemelek, 'Asyaport, kısa süre öncesine kadar bir hayal gibiydi. şžu anda
 ayaklarımızı koyduğumuz yer de denizdi. İnşaat hızlı bir şekilde devam ediyor.
 8,5-9 metrelik dolgu kısmı bitmiş durumda. Bir ülkenin büyüyebilmesi, iç veya dış
 ticaret hacminin arttırılabilmesi için limanlara ihtiyaç var. Üretilen değerlerin
 dışarıya satılması gerekiyor. Bu da deniz yolu ve deniz ticareti ile mümkün'
 şeklinde ifade etti.
               
 Türkiye 'nin üç tarafının denizlerle çevrili olmasının ticaret hacminin
 artmasına yeterli olmadığını kaydeden Kemelek, şöyle konuştu:
               
 'Türkiye 'nin üç tarafı denizlerle kaplı olması yetmiyor. Bunun yanında
 uygun limanları da olması lazım. Bu bölgede İstanbul limanları çok önemliydi. Ama
 şu anda onlar da tıkanmış vaziyette. İstanbul 'a alternatif olabilecek en yakın
 yer Tekirdağ. Bu limanın bir an önce hizmete geçmesi gerekiyor. Biz inşaatın
 bitmesini yürekten bekliyoruz. Bugün de gördük ki, planlananın da ötesinde çok
 hızlı bir şekilde inşaat devam ediyor. Mutlu sona doğru yaklaşıyoruz.'
               
  Kemelek, Asyaport 'un hem Tekirdağ hem de Türkiye 'nin dış ticaretinin
 gelişmesinde önemli rol oynayacağını sözlerine ekledi.
AA


Geri Dön