Atakum Belediyesi’nden emlak vergisi borcuna e-yapılandırma hizmeti!
Atakum Belediyesi, 7256 sayılı Kanun kapsamında emlak vergisi borçlarını yapılandırmak isteyen vatandaşlar için ‘e-yapılandırma’ sistemi oluşturdu.
Koronavirüs salgınından sonra yurttaşların belediye hizmet binasına gelmeden faydalanabileceği e-belediye işlemlerinin sayısını artıran Atakum Belediyesi, 7256 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması Hakkında Kanun kapsamında emlak vergisi borçlarını yapılandırmak isteyen vatandaşlar için ‘e-yapılandırma’ sistemini oluşturdu.
Atakumlu vergi mükellefleri, emlak vergisi borçlarını online işlem yaparak belediye hizmet binasına gelmeden yapılandırabiliyor. Atakum Belediyesi Mali Hizmetler ve Bilgi İşlem müdürlüklerince hizmete sunulan ‘e-yapılandırma’ üzerinden işlem yapmak isteyen vatandaşlar, sisteme www.atakum.bel.tr adresli internet sitesinden de ulaşabiliyor. Sitenin sağ üst kısmında yer alan ‘Çözüm Merkezi’ menüsünden ‘Neler Talep Edebilirsiniz’ alt başlığına tıklandığında vatandaşları ‘e-yapılandırma’ sayfası karşılıyor. Bu alandan 7256 sayılı yasa kapsamındaki yapılandırma başvuru formunun çıktısını alan vatandaşlar, bilgileri doldurup ıslak imzalarını atıyor. Başvuru formu ve kimliklerinin fotoğraflarını çeken mükellefler, bu görselleri aynı sayfadaki ‘Talep Gönder’ bağlantısına tıkladıklarında açılan sayfa üzerinden yükleyerek Atakum Belediyesi Emlak ve Tahsilat Servisi’ne ulaştırabiliyor. Başvuru formunu çıktı alma imkanı olmayan mükellefler ise formda talep edilen bilgileri kağıda yazarak imzaladıktan sonra bu belgenin fotoğrafını aynı sayfa üzerinden Atakum Belediyesi’ne iletebiliyor.
‘HİZMET BİNASINDAKİ YOĞUNLUK BÜYÜK RİSK OLUŞTURUYOR’
7256 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması Hakkında Kanun kapsamında emlak vergisi borçlarını yapılandırmak isteyen yurttaşların hizmet binasına gelmelerine ihtiyaç olmadığını dile getiren Atakum Belediyesi yetkilileri, “Koronavirüs salgınını önleyebilmek için toplumca kalabalık ortamlardan uzak durmamız gerekiyor. Fakat çok sayıda mükellefin yapılandırma başvurusu için toplu halde belediye hizmet binamıza gelmesi toplum sağlığı açısından büyük risk oluşturuyor. Mali Hizmetler ve Bilgi İşlem müdürlüklerimiz bu riski önlemek için ‘e-yapılandırma’ hizmetini hızlı bir şekilde kullanıma sundu. Tüm mükelleflerimiz bu işlemi Samsun’da olmasalar dahi kolayca gerçekleştirebilir. Atakumlu hemşehrilerimizin ‘e-yapılandırma’ işlemini kullanmalarını, çevrelerini bu konuda haberdar etmelerini, internet ve bilgisayar kullanımında zorluk yaşayan yakınlarına yardımcı olmalarını rica ediyoruz. Herkesi, salgını önleyebilmek için ihtiyaç duyulan yurttaş dayanışmasına katkı sağlamaya davet ediyoruz” dedi.