16 / 11 / 2024

Atlas, yeni üretim tesisleri kurmaya hazırlanıyor!

Atlas, yeni üretim tesisleri kurmaya hazırlanıyor!

Türkiye'nin köklü halı markalarından Atlas, Naksan Holding bünyesindeki üretim tesisleri ile sektörde yeniden yerini aldı. Yeniden yapılanma sürecinde 35 milyon liralık bir yatırım planlayan şirket, mevcut 500 kişilik istihdamı yeni üretim tesisi ve bayil




 

Makine halısı sektörüne tasarım kavramını getiren Atlas, yeni yapılanma sürecinde Ar-Ge çalışmaları ve yüksek teknolojiye sahip üretim merkezlerine ağırlık verecek. 2012 yılı hedeflerini sektörün zirvesi olarak belirleyen Atlas Halı Genel Müdürü Dr. Meriç Bebitoğlu, dünyadaki 2.350 makine halısı tezgâhının 1.100'ünün Türkiye'de olduğunu kaydetti. Bebitoğlu, "Türkiye, dünya makine halısı sektöründe öncü durumda. Tasarım ve Ar-Ge'ye yapılan yatırımlarla öncülüğü devam ettirip markalaşma yolunda ilerleyebiliriz." dedi. Atlas Halı'nın 45 yıllık tecrübesinin, modern çizgilere sahip tasarımlarla harmanladığını ve koleksiyonlarına desen değil tasarım kavramını getirdiklerinin altını çizen Bebitoğlu, yeni serilerin Kunter Şekercioğlu, Ece-Oğuz Yalım&Feride Toprak, Gamze Güven, Ali Taran, Başak Ergin, Özgür Uşaklıgil, Erdem Akan ve Boğaç Şimşir gibi Türkiye'nin önde gelen başarılı tasarımcıların imzasını taşıdığını söyledi. Atlas Halıları, Şems, Hatayi, Hare, Harman, Hayat Ağacı, Oyun, Gece, Nazar Boncuğu, Vuslat, Uşak, Sedef, Akide ve Shaggy koleksiyonlarından oluşuyor. Bu yılın sektörde dinamiklerin değişeceği bir yıl olacağı öngörüsünde bulunan Bebitoğlu, hedeflerinin Atlas Halı'yı en yenilikçi ve en tutarlı halı markalarından birisi yaparak, 4 yıl içinde Türkiye'nin satış gelirleri baz alındığında ilk 500 şirketi arasında olmayı planladıklarını belirtti. Tüm koleksiyonları endüstriyel tasarımcılar tarafından tasarlanmış tek halı markasının Atlas Halı olduğunu söyleyen Bebitoğlu, "Bizim millet onu sevmez bunu sevmez diye aynı şeyleri üretmektense, bu işi tasarımcılara bırakıp yeni şeyleri ürettik." diye konuştu.   Bayileri ile bire bir çalışan firma, bu şekilde tüketici taleplerini yakından takip edebiliyor. Üretimin şekillenmesinde müşteri taleplerinin önemli rolü olduğuna dikkat çeken Bebitoğlu, 2012 yılı hedeflerinin Türkiye genelinde 250 bayi, 2014 yılı sonu itibarıyla ise 1.000 bayi olduğunu açıkladı. Karanlıkta ışıyan iplik teknolojisi ile üretimini gerçekleştirdikleri halı modelleri ile yenilikçi üretimlere başladıklarını, tüketiciyi şaşırtacak projeler ve kampanyalar üzerinde çalıştıklarını kaydetti. Naksan Holding Yönetim Kurulu Üyesi Taner Nakipoğlu, yurtdışı pazarlara açılmada en büyük hedeflerinin Rusya olduğunu söyledi. "Rusya çok büyük bir pazar. Biz de bu pazara oradaki geleneklere uygun tasarımlarla girmek istiyoruz." diyen Nakipoğlu, bu konuda çalıştıklarını ifade etti.  Zaman

Geri Dön