17 / 05 / 2024

Avi Alkaş: Her AVM kendi kapsama alanına uygun marka karmasına gitsin!

Avi Alkaş: Her AVM kendi kapsama alanına uygun marka karmasına gitsin!

Jones Lang LaSalle (JLL) Türkiye Başkanı Avi Alkaş, “Müşterilerin talep ettiği ve sizin vermek istedikleriniz arasında farklılık olabiliyor. Uygun marka karması oluşturmak AVM'nin geleceği açısından da çok önem taşıyor” dedi



 

Alışveriş merkezlerinin (AVM) kendi kapsama alanlarına uygun markalarla yola çıkması gerektiğini söyleyen Jones Lang LaSalle (JLL) Türkiye Başkanı Avi Alkaş, “Müşterilerin talep ettiği ve sizin sunmak istedikleriniz arasında farklılık olabiliyor. Her markanın her AVM’de olmasına gerek yok. Uygun marka karması oluşturmak AVM’lerin geleceği açısından da çok büyük önem taşıyor” dedi. Sapphire ile yollarını ayıran Jones Lang LaSalle’in artık daha seçici olacağını belirten Avi Alkaş, “JLL olarak bu yıl daha seçici olacağız, daha konsantre projelerde yer alacağız” dedi. Daha dinamik ve farklı olmak istediklerine vurgu yapan Alkaş, şöyle devam etti: “2012 yılı tüm perakendeciler için bir gözden geçirme yılı olacak. Çalıştığımız projeleri masaya yatırıp birkaç projeden çıkmayı istiyoruz. Sapphire de devam etmeyeceğimiz işler arasında. Yönetimle de görüşerek karşılıklı olarak el sıkıştık ve ayrıldık. Bu projede çalışmamızı bitirdik ama Kiler ile Kütahya’da çalışmalarımız devam ediyor.”   Konsantre projelere önem verecek Önümüzdeki dönemin büyümek isteyenlerin, alt yapısını gözden geçirme dönemi olacağını anlatan Alkaş, şunları söyledi: “Bu yıl, oturup düşünmek, daha iyi olmak için çaba harcama zamanı olacak. Biz de yaratıcılığımızı konsantre projelerde kullanmayı istiyoruz. JLL’in seçici olma zorunluluğu var. Farklı olabileceğimiz projelerde yer almayı amaçlıyoruz. AVM’ler beş yıl öncesinden çok farklı bir boyuta ulaştı. Hizmet sektörü artık özellikli ve farklılaşmış proje üretiminde, özgün yaklaşım istiyor.” JLL olarak 20 projede çalıştıklarını kaydeden Alkaş, “160 çalışanımız var. 17 kişilik ekibimiz alışveriş merkezlerinin kiralamasında çalışıyor. 4 kişilik ekibimiz ise sadece cadde mağazacılığı üzerine faaliyet gösteriyor” dedi. İşlerinin sürekli olarak yenilikleri izlemek olduğunu ifade eden Alkaş, “Kapalıçarşı’yı izliyoruz ama dünyadaki diğer  yenilikleri de takip ediyoruz. ABD’ye göre Türkiye’de AVM’lerin doluluk oranı gayet iyi” diye konuştu.   Zorlu, İstinye Park’ı tamamlamaya geliyor Perakende sektörünün heyecanla beklediği Zorlu AVM ile ilgili olarak bilgi veren Avi Alkaş, “Zorlu, İstinye Park’ı tamamlamaya geliyor” dedi. Zorlu AVM’nin sanıldığı gibi İstinye Park’a rakip olmayacağını tam aksine tamamlayıcı olacağına vurgu yapan Alkaş, perakende    sektörünün yeni oyuncularla daha da canlanacağını ifade etti.   2011’de 850 kontrat yaptık 2011’de 850 kontrat yaptıklarını söyleyen JLL Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Perakende Direktörü Nilgün Dil Erman, “2012’deki hedefimiz, yollarımızı ayıracağımız projelere rağmen 1000 kontrat yapmak” dedi. Erman şöyle devam etti: “Eskiden 3-5 görüşme ile kontrat imzalıyorduk. Şimdi 10-12 görüşme sonrası imzalıyoruz. Biz sadece AVM için fikir vermiyoruz. Projede konut da olmalı, hastane de olmalı diyoruz.” Her yatırımcının AVM’ye bakışının farklı olduğuna dikkat çeken Erman, “Biz sadece kiraladık, bıraktık yapmıyoruz. Her AVM bizim için çok önemli. Çünkü eninde sonunda biz sektörde denge bulucuyuz. Perakende ve yatırımcı arasında köprü kurmak zorundayız” diye konuştu.   ‘Markalı ihracatımız IFW İle 10 milyar dolara çıkacak’    Türk moda endüstrisinin dünyaya açılan penceresi İstanbul Fashion Week’te (IFW) geri sayım başladı. Taksim Tepebaşı’nda 8-11 Şubat 2012 tarihleri arasında düzenlenecek etkinlikle İstanbul bir kez daha modaya boyanacak. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) önderliğinde Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) işbirliğiyle düzenlenen IFW’ye katılan marka ve tasarımcılar, “2013 Sonbahar / Kış” koleksiyonlarını sunacak. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, MTD Başkan Yardımcısı Mehtap Elaidi BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, IFW Komite Başkanı Volkan Atik, İMA Direktörü Seda Lafçı ve Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan IFW ile ilgili bilgi verdi. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, tasarım, moda ve marka kavramlarını aynı çatı altında buluşturan IFW’nin, sektörün marka ekonomisine dayalı büyümesinde önemli bir misyon üstlendiğini söyledi. Tanrıverdi, “16.2 milyar dolarlık ihracatımızın içinde markalı ihracat yaklaşık 1 milyar dolar ile sadece yüzde 6 civarında bir pay alıyor. 2023 hedefleri çerçevesinde bunu IFW’nin kaldıraç etkisiyle birlikte bu rakamı yaklaşık 10 yılda minimum 10 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.   Yılmaz: Anahtar rol oynayacak BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz ise dünyada moda sektöründe isim yapmış, markalarıyla değer yaratan ülkelerin önemli bir ortak özelliği bulunduğunu vurgulayarak, “Bu ülkelerin çevreleri ve moda dünyası açısından referans özelliği taşıyan ‘fashion week’ organizasyonları var. Milano, New York, Paris ve Londra moda haftaları en önemli örnekleri oluşturuyor. Şayet Türkiye de 2030’da kişi başına 30 bin dolar geliri hedefliyorsa bu tablo içinde IFW anahtar rol oynayacaktır” dedi.   ‘Bu yıl yüzde 100 büyüme hedeflİyoruz’     2012 yılını büyüme ve atılım yılı ilan ettiklerini söyleyen Onur marketlerinin sahibi Özen Grup CEO’su Cemal Özen, bu yıl 41.5 milyon TL yatırım yaparak toplamda 300 markete ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti. Bugün geldikleri noktada Onur’un 45, indirim mağazaları Onurex’in de 98 noktada hizmet verdiğini anlatan Özen, “Toplamda 143 mağazamız var. Marmara Bölgesi’nin kılcal damarlarına yayılıp yüzde 100 büyüme hedefliyoruz” dedi. Stratejilerinin doğru ürünü doğru fiyat politikasıyla satmak olduğunun altını çizen Özen, “2012 sonunda grup olarak ciromuzun 628 milyon TL’ye, mağaza metrekaremizin 95.200’e, müşteri sayımızın ise 52 milyon 200 bin kişiye ulaşmasını bekliyoruz” diye konuştu.   Bakırköy’e yeni mağaza Yerel perakendenin çok hızlı büyüdüğünü vurgulayan Özen, “Nielsen verilerine göre 2011’in ilk 9 ayında ulusal perakende sektörü yüzde 9.6, yerel perakende ise yüzde 21.5 büyüdü. Onur ise yüzde 39.2 büyüdü” dedi. Geçen yıl Onur Market’in logosundan kurumsal kimliğine kadar tüm iş süreçlerinin ve tüketici taahhütlerinin yeniden yapılandırıldığı bir dönem başlattıklarını anlatan Özen, şöyle devam etti: “Onur Market mağaza içi görünümden, dış cephe düzenlemelerine kadar tamamen yenilendi. Müşterilerimize ‘Alışverişte Onur Sözü’ adı altında bir dizi tüketici güvencesi yayınladık. Yeni projelerimiz arasında et entegre ve unlu mamuller tesisi yatırımları bulunuyor. Ayrıca bugün Bakırköy İstanbul Caddesi’nde yeni bir mağaza daha açıyoruz.” Milliyet  

Geri Dön