11 / 09 / 2024

Avi Alkaş: Yabancı markalar Türkiye'de mağaza açacak

Avi Alkaş: Yabancı markalar Türkiye'de mağaza açacak

Jones Lang LaSalle, çok sayıda Avrupalı markanın Türkiye'ye gelmek için görüşme halinde olduğunu söyledi



ABD merkezli gayrimenkul ve danışmanlık şirketi Jones Lang LaSalle Türkiye Ofisi, yayımladığı 'Türkiye Gayrimenkul Piyasası 2009 Yılı ve 2010'a Bakış' raporunda bu yıl için umutlu bir tablo çizdi. 2010-2011'de Türk perakendecilerin, özellikle Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika olmak üzere yurtdışı yatırımlarına ilgisinin yoğunlaşacağını belirten Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Avrupalı markaların da Türkiye'ye gelmesi için görüşme halinde olduklarını söyledi. Eski canlılık olmamasına rağmen perakende sektörünün 2009'dan daha iyi bir performans sergileyeceğini savunan Alkaş, "2010 ve sonrasında İstanbul daha da önem kazanmaya devam edecek. İstanbul'dan yakın coğrafyaya da proje üretimi ve aktarımı sürecek. Daha fazla Türk markası Suriye, Libya, Arnavutluk, Dubai ve Kuzey Irak'a gidecek. Mısır ve Dubai'ye ilgi gösteren markalar arasında akla ilk gelenler LCW, Koton, Park Bravo ve İpekyol. Mısır, Türkiye'yi perakende konusunda kendine rol model olarak almış durumda" dedi. Avrupa perakende piyasasında yaşanan kriz nedeniyle 2010'da İspanyol ve Portekiz markalarının Türkiye'ye girişini beklediklerini belirten Alkaş, Türkiye'nin 18-20 milyar dolarlık yabancı yatırıma ihtiyacı olduğunu söyledi. Yatırımda turizm ve perakende sektörlerinin öne çıktığını belirten Alkaş, görüşme halinde oldukları markalar arasında Zippy, Sport Zone (Portekiz), Siera, Cortefiel, El Corte Ingles (İspanya), Hollister (ABD), H&M (İsveç), Chanel'in (Fransa) olduğunu söyledi. 

2010-2011'de Türkiye'ye girmeyi planlıyorlar
Zippy (Portekiz): Bebek ürünleri markası
Sport Zone (Portekiz): Spor ürünleri mağazası
Cortefiel (İspanya): Kadın ve erkek giyim
El Corte Ingles (İspanya): Perakende zinciri
Hollister (ABD): Kadın ve erkek giyim markası
H&M (İsveç): Kadın ve erkek giyim markası
Chanel (Fransa): Dünyaca ünlü moda markası
Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Yabancı perakendeci Türkiye'yi sevdi

Perakende sektörü bu yıl pazara girecek yabancı markalarla canlanacak. Houblot, Lanvin, Zippy, Sfera, Sportzone, Cortefiel ve H&M Türkiye'de mağaza açacak

Geçen yıl Brioni, Hermes, Prada, Mont Blanc, Miu Miu, Decathlon, Basler, Aftershock, Bijou Brigette ve Paris Hilton gibi uluslararası giyim ve aksesuar markalarının adım attığı Türkiye pazarı yabancı perakendeci için hâlâ cazibesini koruyor. Bu yıl ve 2011'de ise Houblot ve Lanvin gibi lüks markaların yanı sıra Portekizli Zippy ve Sportzone ile İspanyol Sfera ve Cortefiel'in, ABD'li Hollister ve İsveçli H&M'in Türkiye'de mağaza açması bekleniyor.

Türk markaları Ortadoğu yolcusu
Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, "Krizden Avrupa ülkeleri ve ABD'deye göre daha az etkilenen Türkiye yabancı yatırımcı açısından cazibesini koruyor.  Bu nedenle önümüzdeki dönemde Houblot ve Lanvin gibi lüks markaların yanı sıra krizden dolayı yeni pazar arayışında olan Portekizli Zippy ve Sportzone ile İspanyol Sfera ve Cortefiel Türkiye'ye gelecek. Yine ABD'li Hollister ve İsveçli H&M'in de artık mağaza açmasını bekliyoruz" dedi.  Yabancı yatırımcılara karşılık Türk perakendecilerinin de Dubai, Mısır, Suriye ve Irak'a gideceğini söyleyen Alkaş, ilk etapta Koton, LC Waikiki, İpekyol ve Park Bravo grubunun bu ülkelerde mağaza açacağını anlattı.
Jones Lang Laselle tarafından hazırlanan `Türkiye Gayrimenkul Piyasası 2009 Yılı ve 2010'a Bakış' raporu açıklandı. Raporu yorumlayan Jones Lang LaSalle Sermaye Piyasaları & Danışmanlık Hizmetleri Direktörü Dr. Kıvanç Erman, ekonomik daralmanın 2009 yılında tüm dünyada olduğu gibi Türkiye Gayrimenkul Piyasası'nı da olumsuz etkilediği söyledi. Erman, buna karşın 2010 yılında güçlü büyümenin geri dönüşüyle birlikte piyasaların canlanmasını beklediklerini anlattı.

İyi lokasyon iş yapıyor
Perakendecilerin, yılın ikinci yarısında ekonomik daralma nedeniyle yeni projelere, özellikle ikincil merkezlere girme kararlarında daha seçici davrandığını söyleyen Erman şöyle devam etti:
 "Ancak iyi lokasyona sahip projeler yine de perakendecilerin ilgisini çekmeye devam etti. Geçen yıl  yapı market, hipermarket, elektronik market gibi ana kiracıların birincil projelere olan talepleri güçlü seyretti. Türkiye'de faaliyet gösteren Tesco, Metro, Darty ve Electroworld gibi büyük ana kiracıların yanında, İzmir'de ilk mağazasını açan Best Buy, Mediamarkt, Leroy Merlin ve Baumaxx gibi perakende markalarının Türkiye pazarında genişleme hedeflerinin olduğunu görüyoruz."

AVM yapımında yavaşlama oldu
Ekonomik daralmanın 2009 yılında alışveriş merkezleri arzında bir yavaşlamaya neden olduğunu söyleyen Kıvanç Erman, "2008 yılında kiralanabilir alan bazında yüzde 25 bir büyüme gözlenirken, 2009 yılında bu oran yüzde 17 olarak gerçekleşti. Alışveriş merkezi piyasasındaki mevcut kiralanabilir alan 2009 sonu itibariyle 5.7 milyon metrekare, inşaat halindeki projelerin toplam kiralanabilir alanıysa 2.5 milyon metrekare oldu. 2008 yılında 44 alışveriş merkezi açılırken, 2009 yılında dokuzu İstanbul'da, 17'si Anadolu'da olmak üzere 26 alışveriş merkezi faaliyete geçti" açıklamasında bulundu.

`Dönen tekere çomak sokmayın'
Avil Alkaş, alışveriş merkezleri ve büyük mağazalarla ilgili olarak gündeme gelen yasa tasarısına da değindi. Alkaş, şunları söyledi: "2010 perakende için iyi bir yıl olacak. Perakendeci akılcı önlemler aldı. Dönen tekere çomak sokulmazsa ve zorlama önlemlerle açılış kapanış saati gibi dayatmalar olmazsa sektör büyümeye devam edecektir." 
"AVM'leri keşke imkan olsada 24 saat açık tutabilsek" diyen Alkaş, şöyle devam etti: "O zaman AVM'ler üç vardiya çalışır. Bu da yeni iş imkânları yaratır. Bugün bir AVM 1500 kişiye istihdam sağlıyor. Her AVM bacasız bir fabrikadır. Desteklenmesi gerekir."
Satfiye Yuva Kireçci/Radikal


Geri Dön