AVM Ciro Endeksi Nisan'da yüzde 10,3 arttı!
AVM Endeksi’nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Nisan 2016 döneminde bir önceki yılın Nisan ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 10,3’lük bir artışla 182 puana ulaştı.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Nisan 2016 döneminde bir önceki yılın Nisan ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 10,3’lük bir artışla 182 puana ulaştı.
Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.
AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Nisan 2016’da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 10 oranında arttı ve verimlilik m2 başına 693 TL’ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul’da 786 TL, Anadolu’da 631 TL olarak gerçekleşti.
Nisan ayında en yüksek ciro artışı ayakkabı kategorisinde gerçekleşti…
Geçtiğimiz yılın Nisan ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Nisan döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 10’luk bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 21’lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Nisan ayı ile karşılaştırıldığında Nisan 2016’da giyim kategorisi yüzde 15, hipermarket kategorisi yüzde 12, yiyecek kategorisi yüzde 11 ve AVM’lerdeki diğer* alan ciroları yüzde 2 artış kaydederken teknoloji hipermarket ciroları yüzde 1 oranında düşüş gösterdi.
Ziyaret Sayısı Endeksi
Nisan 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde bir değişim yaşanmadığı gözlenmiştir.
AVM Endeksi Nisan 2016 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “AVM endeksi Nisan 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 10,3 oranında arttı. Terör saldırıları sonrası Mart ayında azalan ciro ve ziyaretçi sayılarının Nisan ayında tekrar yükselişe geçmiş olması sevindirici. Nisan ayı özellikle hazır giyim, ayakkabı sektöründe yeni sezonun başlangıcı. Kategori bazında en yüksek artış da ayakkabı-çanta kategorisinde yaşandı. Geçtiğimiz yıllarda AVM ve perakende sektörü açısından yaz döneminde bir miktar düşen iç tüketim yurt dışından gelen yabancı ziyaretçilerin sayısındaki artış ve onların harcamalarıyla dengeleniyordu. Ancak bu yıl şu ana kadar turizm sektöründen gelen olumsuz veriler alışveriş merkezleri açısından da yakından takip edilecek bir unsur. Diğer yandan yaklaşan Ramazan ayı, bayram tatili ve İstanbul Shopping Fest gibi dönemlerin alışverişe olumlu yansıyacağını düşünüyoruz” dedi.
AVM Ciro Endeksi Mart'ta yüzde 1,8 arttı!
Haber AA'da şu şekilde yer aldı
AVM ciro endeksi, nisan 2015 ile kıyaslandığında bu yılın nisan ayında yüzde 10,3'lük bir artışla 182 puana yükseldi.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin nisan ayı sonuçları açıklandı. Buna göre endeks, nisanda geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10,3 arttı. Endeks böylece 182 puana ulaştı.
AVM'lerdeki kiralanabilir alanlarda metrekare başına düşen ciro ise aynı dönemde yüzde 10 arttı ve verimlilik metrekare başına 693 TL'ye çıktı. Verimlilik, İstanbul'da 786 TL, Anadolu'da 631 TL olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde kategoriler bazında endeks yüzde 10'luk bir artış kaydederken, en yüksek ciro artışı yüzde 21'le ayakkabı-çanta kategorisinde görüldü.
Kategorilerden giyimde yüzde 15, hipermarkette yüzde 12, yiyecekte yüzde 11 ve AVM’lerdeki diğer alan cirolarında yüzde 2 artış olurken, teknoloji hipermarket ciroları yüzde 1 düşüş gösterdi. Ziyaret sayısı endeksinde nisan ayında bir değişim yaşanmadı.
-"Olumsuz turizm verileri yakından takip edilecek bir unsur"
Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, terör saldırıları sonrası mart ayında azalan ciro ve ziyaretçi sayılarının nisan ayında tekrar yükselişe geçmesinin sevindirici olduğunu dile getirdi. Belgü, şunları kaydetti:
"Nisan ayı özellikle hazır giyim, ayakkabı sektöründe yeni sezonun başlangıcı. Kategori bazında en yüksek artış da ayakkabı-çanta kategorisinde yaşandı. Geçtiğimiz yıllarda AVM ve perakende sektörü açısından yaz döneminde bir miktar düşen iç tüketim yurt dışından gelen yabancı ziyaretçilerin sayısındaki artış ve onların harcamalarıyla dengeleniyordu. Ancak bu yıl şu ana kadar turizm sektöründen gelen olumsuz veriler alışveriş merkezleri açısından da yakından takip edilecek bir unsur. Diğer yandan yaklaşan Ramazan ayı, bayram tatili ve İstanbul Shopping Fest gibi dönemlerin alışverişe olumlu yansıyacağını düşünüyoruz."
AA
Haber Dünya Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
AVM ciro endeksi, nisan 2015 ile kıyaslandığında bu yılın nisan ayında yüzde 10,3'lük bir artışla 182 puana yükseldi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin nisan ayı sonuçları açıklandı. Buna göre endeks, nisanda geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10,3 arttı. Endeks böylece 182 puana ulaştı.
AVM'lerdeki kiralanabilir alanlarda metrekare başına düşen ciro ise aynı dönemde yüzde 10 arttı ve verimlilik metrekare başına 693 TL'ye çıktı. Verimlilik, İstanbul'da 786 TL, Anadolu'da 631 TL olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde kategoriler bazında endeks yüzde 10'luk bir artış kaydederken, en yüksek ciro artışı yüzde 21'le ayakkabı-çanta kategorisinde görüldü.
Kategorilerden giyimde yüzde 15, hipermarkette yüzde 12, yiyecekte yüzde 11 ve AVM'lerdeki diğer alan cirolarında yüzde 2 artış olurken, teknoloji hipermarket ciroları yüzde 1 düşüş gösterdi. Ziyaret sayısı endeksinde nisan ayında bir değişim yaşanmadı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, terör saldırıları sonrası mart ayında azalan ciro ve ziyaretçi sayılarının nisan ayında tekrar yükselişe geçmesinin sevindirici olduğunu dile getirdi.
Belgü, şunları kaydetti: "Nisan ayı özellikle hazır giyim, ayakkabı sektöründe yeni sezonun başlangıcı. Kategori bazında en yüksek artış da ayakkabı-çanta kategorisinde yaşandı. Geçtiğimiz yıllarda AVM ve perakende sektörü açısından yaz döneminde bir miktar düşen iç tüketim yurt dışından gelen yabancı ziyaretçilerin sayısındaki artış ve onların harcamalarıyla dengeleniyordu. Ancak bu yıl şu ana kadar turizm sektöründen gelen olumsuz veriler alışveriş merkezleri açısından da yakından takip edilecek bir unsur. Diğer yandan yaklaşan Ramazan ayı, bayram tatili ve İstanbul Shopping Fest gibi dönemlerin alışverişe olumlu yansıyacağını düşünüyoruz."
Dünya