AVM Metrekare Verimlilik Endeksi'nde yüzde 84,3'lük artış!
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa olarak oluşturulan AVM Endeksi’nin Eylül ayı sonuçlarına göre, AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, bir önceki senenin aynı ayına göre nominal olarak yüzde 84,3 artış gösterdi.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa şekilde oluşturulan AVM Endeksi’nin merakla beklenen Eylül 2023 sonuçları açıklandı. Her ay düzenli şekilde yayınlanan söz konusu verilere göre ciro endeksi, Eylül 2023 döneminde, bir önceki senenin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış şekilde incelendiğinde yüzde 84,3 oranında artış göstererek 2134 puana çıktı.
Yine açıklanan rakamlara göre Eylül 2023 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 61,53 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülüyor.
Söz konusu konu ile ilgili olarak paylaşılan bilgilere göre Eylül 2023 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Ağustos 2023 dönemi ile kıyaslandığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 1,2 oranında arttı ve 2134 puana yükseldi.
Söz konusu AVM Endeksi verileri 3. çeyrek bazında geçtiğimiz senenin 3. çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 87,2 oranında artarak 2023 3. çeyrek döneminde 2031 puana çıktı.
Alışveriş merkezlerinde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Eylül'de Türkiye genelinde 8 bin 135 lira şeklinde iken mega kent İstanbul’da 9 bin 916 lira, Anadolu’da 6 bin 948 lira şeklinde gerçekleşti.
Açıklanan rakamlara göre çeyrek bazlı metrekare başına düşen cirolarda 3. çeyrekte bir önceki senenin aynı dönemi ile kıyaslandığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 87,2’lik bir artış yaşandı. Ayrıca 2023 yılı 3.çeyrekte metrekare verimliliği 7 bin 987 lira şeklinde gerçekleşti.
KATEGORİ BAZINDA CİRO ENDEKSİ
Merakla beklenen endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz senenin Eylül ayı ile kıyaslandığında en çok artış yüzde 113,2 ile teknoloji kategorisinde görüldü. Ayrıca yiyecek içecek kategorisinde yüzde 87,9, diğer kategorisinde yüzde 85,8, hipermarket kategorisinde yüzde 77,4, giyim kategorisinde yüzde 75,1 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 70,2’lük bir artış yaşandığı görüldü.
Söz konusu kategori bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Ağustos 2023 dönemi ile kıyaslandığı zaman teknoloji kategorisinde yüzde 11,2, ayakkabı kategorisinde yüzde 3,5, giyim kategorisinde yüzde 1,3 ve hipermarket kategorisinde yüzde 1,2’lik bir artış yaşandığı görülüyor.
ZİYARET SAYISI ENDEKSİ
Resmi olarak açıklanan Eylül 2023 verileri bir önceki senenin aynı ayı ile kıyaslandığı zaman ziyaret sayısı endeksinde yüzde 10,97’lik bir artış yaşandı ve 91 puana yükseldi.
Yine açıklanan rakamlara göre Eylül 2023 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Ağustos 2023 ile kıyaslandığında yüzde 3,19 oranında bir azalış olduğu belirtildi.
İMSAD Başkanı Küçükoğlu: Depreme dayanıklı güvenli yapılar inşa etmeliyiz!
İzmir'de 18 bin metrekarelik arazi satılıyor! Arazi arayanlar kaçırmayın!