AVM'de kira kavgasına endeks ayarı
AMP, kira tartışmasına son noktayı, her AVM'nin ziyaretçi girişi, ziyaretçi profiline göre ölçümleneceği "AVM Endeksi" ile koymaya hazırlanıyor
Perakendeci, alışveriş merkezlerini ziyaretçi sayısı ve profiline göre değerlendiren bir endeksle AVM'lerin karnesini hazırlayacak.Perakendeci, alışveriş merkezlerini ziyaretçi sayısı ve profiline göre değerlendiren bir endeksle AVM'lerin karnesini hazırlayacak. Çıkan sonuçlar, kiraların objektif ölçülerle saptanmasını sağlayacak... Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Birliği Derneği (AMP), kira tartışmasına son noktayı, her AVM'nin ziyaretçi girişi, ziyaretçi profiline göre ölçümleneceği "AVM Endeksi" ile koymaya hazırlanıyor. Birliğin AVM Grubu Başkanı Aziz Torun, "Böylece verisiz tartışıp kavga etmek yerine bilimsel ölçümlere göre pazarlık yapılacak" dedi.
Ortak alan giderlerinin şeffaflaştırılması ve standardizasyonunun da gündemde olduğunu belirten Torun, endeksin kapsamı hakkında şu bilgileri verdi: "AVM endeksi öncelikle AVM'lerin kendi aralarında bir bilgi bankası oluşmasını sağlayacak. AVM'ye giriş sayıları, müşteri profili, metrekareye düşen giderler, elektriktemizlik maliyetleri konusunda birbirleriyle iletişim sağlayacaklar. Ayrıca metrekare verimliliğinin tespit edilerek kira- ciro kavgasında çözüme zemin hazırlayacak bilimsel veriler elde edeceğiz."
PERAKENDECİ BİRLİK OLDU
AMPD Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane'nin başkanlığında birlik olarak yeniden yapılandı. Gıda, AVM, büyük mağazacılık, zincir mağazalar ve danışmanlık olmak üzere beş grup oluşturuldu. Yönetim kurulu üyeleri (soldan sağa) Avi Alkaş, Nuşin Oral, Nihat Özdemir, Serdar Sunay, Mehmet Nane, Aziz Torun, Ali Murat Kızıltaş, Servet Kocaoğlu ve Sabahnur Erdemli, yeni dönem hedefleri konusunda bilgi verdi. Nane perakende sektörünün ocak şubat aylarında geçen yıla göre yüzde 18 büyümeye rağmen yüzde 1 oranında küçüldüğünü söyledi. Sektörün daha çok yatırımla daha çok tüketiciye ulaşarak "motora yağ gelmesini" sağlamayan çalıştıklarını anlattı. (Bugün)