18 / 11 / 2024

AVM'lerde 'kazan-kazan' çözümü

AVM'lerde 'kazan-kazan' çözümü

UFRAD Başkanı Aydın, global finansal krizin derinden etkilemesi üzerine, işletmecilerin kriz karşısında kalıcı çözüm arayışlarına girdiklerini söyledi.




Ulusal Franchise Derneği (UFRAD) Başkanı Dr. Mustafa Aydın, AVM'lerin tek tarafı koruyan "kazan" olmaktan çıkıp, iki tarafı da dikkate alan "kazan-kazan" çözümüne dönmesinin kaçınılmaz olduğunu bildirdi.
UFRAD'nın düzenlediği basın toplantısında konuşan Aydın, global finansal krizin derinden etkilemesi üzerine, üyelerin ve işletmecilerin kriz karşısında kalıcı çözüm arayışlarına girdiklerini söyledi.

Franchise verenlerin AVM'lerde yayıldığını belirten Aydın, krizin faturasını markaların ödeyemeyeceğini ifade ederek, "Zincir markalara kalsa sorunu kolay çözerler" dedi. Marka nereye giderse müşterilerin de oraya gideceğini ifade eden Aydın, "Alışveriş merkezleri bir kez boşalırsa, bir daha asla dolmaz" diye konuştu.

AVM'lerin ülkenin çağdaşlaşması, şehirlerin modernleşmesi, kayıtlı ekonomiye geçilmesi, tüketici haklarının korunması, markaların gelişmesi ve yurt dışına açılması için önemli bir fırsat olduğunu belirten Aydın, "Ancak biz marka sahipleri olarak AVM'lerin tek tarafı koruyan 'kazan' olmaktan çıkıp iki tarafı da dikkate alan 'kazan-kazan' çözümüne dönmesinin kaçınılmaz olduğunu düşünüyoruz" diye konuştu.

"Kriz daha da derinleştirilmemeli"
Tüketicilerin, gereksiz tedirginliklerle bu krizi daha da derinleştirmemeleri gerektiğini, tüketimin kesilmesi halinde ekonomik durgunluk ve arkasından da işsizliğin başlayacağını dile getiren Aydın, perakendecilerin, masraflarını kısmaları, reklamlar ve kampanyalarla satışlarını artırması gerektiği uyarısında bulundu. "Perakendeciler çalışanlarını işten çıkarmamalıdır" diyen Aydın, şöyle devam etti: "Girişimciler için Franchise markalar hala yatırım için en cazip alternatiftir. Krizden doğan fırsatları en iyi şekilde değerlendirilmeliler.

Alışveriş merkezleriyle ise 'Kazan-Kazan' çözümünü birlikte araştırmalıyız. Markalar çekilirse bu kadar yatırım ne olur, bunu düşünmek lazım. Kiralar ciro üzerinden veya aylık ortalama müşteri sayısına oranlı olarak hesaplanmalı, yönetim masrafları ve aidatları düşürmeli, alışveriş merkezleri ziyaretçi sayısını artıracak kampanyalar düzenlemeli ve çıkmak isteyen kiracılara ilave yük bindirmemelidir.

AVM'ler sadece kar amaçlı ticari odaklar şeklinde değil, bulundukları bölgenin sosyal ihtiyaçlarına da cevap verebilen merkezler olmalı, Franchisor'lar da Franchisee'larına karşı duyarlı ve destekçi olmalıdır.
Devletten ricamız ise AVM'lerinin kontrollü olarak kurulması, lokasyon seçimleri ve belli başlı kriterler koyulmalıdır. Ayrıca KDV oranlarında bir indirime gidilmesi gerekiyor." Basın toplantısının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Mustafa Aydın, "Alışveriş İçin Gün Bugün kampanyasının içinde misiniz?" sorusuna, kampanyayı desteklediklerini belirtti.

Bir gazetecinin, kriz döneminde en çok gıda dışı mı yoksa gıda sektörünün mü etkinlendiğini sorması üzerine Aydın, tüm sektörlerin bu krizden etkilendiğini ancak gıda sektörünün diğer sektörlere oranla daha az etkilendiğini ifade etti..

Geri Dön