AVM'lere ciro bazlı kira önerisi!
Markalar ve alışveriş merkezleri arasındaki kira kavgası derinleşiyor. Avva’nın Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik, döviz nedeniyle fırlayan AVM kiralarının sadece markaların kapanması anlamına gelmeyeceğini, bunun AVM’lere de olumsuz yansıyacağını söyledi.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımcısı, Birleşmiş Markalar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Türkiye’nin önde gelen erkek giyim markası Avva’nın Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik, döviz nedeniyle fırlayan AVM kiralarının sadece markaların kapanması anlamına gelmeyeceğini, bunun AVM’lere de olumsuz yansıyacağını söyledi.
Kurda istikrar yok
‘Bırakın markaları AVM’ler de yaşasın” diyen Atik, “Önümüzdeki dönemde bazı AVM’ler kapanmasa da dönüşecektir. Geçmişte bunların örneklerini gördük. AVM’lerin yüzde 70’ten fazlası kiraları dövizle alıyor. Bizim amacımız AVM’lerle ucuz kira pazarlığı yapmak değil. Mevcut bürüt kârı eşit paylaşalım diyoruz. Burada aslan payını AVM’ler alıyor. Ciro bazlı kiraya dönülsün diyoruz. Kira sözleşmelerini yaptığımız dönemle bugün arasında dağlar kadar fark var. Yatırım iştahının olabilmesi için iyi kiraların olması gerekiyor. Bizim için çok daha can sıkıcı olan kurda bir istikrarın olmayışı. Ben konuya sadece kira artışı olarak bakmıyorum daha önemlisi ekosistem bozuluyor” diye konuştu.
Volkan Atik, 2017’de Türkiye’de 10-12 yeni mağaza açma planlarının olduğunu ancak pazarın belli bir doygunluğa ulaşması ve son yaşanan gelişmeler nedeniyle bu planı revize ettiklerini ve 5 mağazaya indiklerini de aktardı. Atik, ayrıca verimli olmadığı için bu yıl sonunda bir mağazayı da kapatacaklarını söyledi. 2015’te Rusya’da bir şirket kurduklarını, 40 mağaza açma planlarının olduğunu ancak uçak krizinden sonra projeyi buzdolabına kaldırdıklarını, şu anda orada işlerin dinginleşmesini beklediklerini de sözlerine ekledi.
Yurt dışında mağaza atağına kalkacak
Bundan sonraki dönemde yurt dışı mağazalaşmaya ağırlık vereceklerini kaydeden Volkan Atik, şu anda 65’i yurt içinde 22’si yurt dışında olmak üzere 87 mağazalarının bulunduğunu belirtti. 2012’de 28 milyon TL olan cirolarını bu yıl 125 milyon TL’ye çıkaracaklarını, 2017 hedeflerinin ise 150 milyon TL olduğunu dile getiren Atik, “Gelecek 5 yıl içinde 20 milyon TL yatırım yapacağız. Yurt dışındaki mağaza sayımızı 32’ye çıkaracağız. Mevcut 15 ülkeye ilave olarak 2017’de Güney Afrika, Kazakistan, İran ve Belçika’da mağazalar açacağız. İran’da iyi partnerle yola çıkmak istiyoruz” dedi.
Milliyet