22 / 12 / 2024

AVM’lere yapılan 'TL'ye dönün' çağrısı göz ardı ediliyor!

AVM’lere yapılan 'TL'ye dönün' çağrısı göz ardı ediliyor!

İpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, hazır giyimdeki yoğun istihdama dikkat çekerek “Sayın Cumhurbaşkanımız bunu gördü ve AVM’lere ‘TL’ye dönün’ çağrısı yaptı. Maalesef AVM sahipleri bunu göremedi. Kiralar hâlâ dolar bazında” dedi.



İpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, hazır giyimdeki yoğun istihdama dikkat çekerek “Sayın Cumhurbaşkanımız bunu gördü ve AVM’lere ‘TL’ye dönün’ çağrısı yaptı. Maalesef AVM sahipleri bunu göremedi. Kiralar hâlâ dolar bazında” dedi.


Kahve Molası’nda bu hafta İPEKYOL Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın’la Türk Lirası seferberliğini, yerel para ile ticareti ve 2017 beklentilerini konuştuk. Hazır giyim ve perakende sektörünün büyük bir istihdam yarattığını belirten Ayaydın, “Sayın Cumhurbaşkanımız bunu gördü AVM’lere ‘TL’ye dönün’ çağrısı yaptı. Maalesef AVM sahipleri bunu görmediler. Hala AVM kiraları dolar bazında geliyor” dedi. Yalçın Ayaydın, 15 Temmuz’dan sonra işlerine dört elle sarıldıklarını belirterek “Hedefimiz ülkeye daha fazla döviz getirmek. Bunun için 2017’de yurt dışında 20 yeni mağaza açacağız” dedi.


İpekyol çatısı altında hangi markalar var?


İpekyol, Machka ve Twist. 3 tane markamız var ayrıca bir de 1v1y.com şirketinin kurucu ortaklarındanız. Bu sektörde 10 tane ortağız. 


Kadın hazır giyiminde rekabet yoğun. İnsanlar neden tercih ediyor İpekyol’u?


Biz farklı mıyız, değil miyiz bilmiyorum ama biz işimizin üstündeyiz. 24 saat gerçekten şirketimizin üzerinde çalışıyoruz. İşimizi yapıyoruz, işimize odaklanıyoruz. Non-stop departmanlarımız çalışıyor, toplantılar yapıyoruz. Rakip analizlerimizi çok iyi yapıyoruz. Kim ne yapmış, kim ne etmiş, ne eksiğimiz var, tüketicimiz bizden ne istiyor? Bütün mağaza müdürlerimizi çok iyi bir şekilde dinliyoruz. Onlar zaten bizim yüzümüz. Biz tüketicimize soruyoruz. Ne eksik yapıyoruz, onları çok iyi bir şekilde dinliyoruz. Onları dinledikten sonra eksiklerimiz varsa bütün tasarımcılarımıza aktarıyoruz. Tasarımcılarımız zaten devamlı mağazalarımızı dolaşıyor. Onlar da devamlı bütün mağaza müdürlerimizi dinliyor. Yani hiçbir yeri ve hiçbir departmanımızı eksik bırakmıyoruz. Devamlı dünyayı da geziyoruz. Gezmediğimiz hiçbir ülke yoktur. Ar-Ge departmanımız gerçekten müthiş çalışıyor.


GELECEK E-TİCARETTE


Katma değeri yüksek ürünleri üretme ve bunların ihracatı konusunda İpekyol nerede?


Markaların marka olabilmesi için Ar-Ge gerek. Dünyada herkes Ar-Ge’ye ciddi bir yatırım yapıyor. Her sektör bir kere bütçelerini yaparken ilk önce Ar-Ge’yi düşünmeli. Biz de oraya ciddi bir yatırım yaptık. 


Yeni projeleriniz var mı? 


Biz Trendyol’un kuruluşunda ilk ortaklarındandık. Kurucusu Demet Hanım, ben ve Emre Kurttepeli ile eşi Maide Kurttepeli ilk ortaklarındandık. Daha sonra ben, Maide Kurttepeli ve Emre Kurttepeli çekildik sonra Demet Hanım yalnız kaldı ve onlar devam ettiler. Bunun arkasından ben sektördeki diğer arkadaşlarıma bu işi anlattım ve biz ortak olarak ‘bir varmış bir yokmuş’ yani 1v1y’yi kurduk. İyi ki kurmuşuz çünkü gelecek gerçekten e-ticarette. 


Yeni yılda ne bekliyorsunuz?


2017 hedefimiz ve stratejimizi bambaşka bir yere getirdik. Çünkü Türkiye maalesef 15 Temmuz’da ciddi bir yara aldı. Ciddi bir sıkıntı atlattı. Ve biz Türk halkı bu sıkıntıyı üstümüzden defettik. Ve çok çalışkan bir halkız. Hemen tekrar hepimiz işimize koyulduk. Tekrar işimize dört elle sarılmaya başladık ve çalışmaya başladık. Biz şirket olarak hemen ertesi gün toplandık. Yeni stratejiler, yeni aksiyonlar geliştirmeye başladık. Birbirimize moral verdik. İşimize dört elle sarılıyoruz. İşimizi daha iyi yapmamız lazım. Çünkü ülkeyi kalkındırmamız lazım. Çünkü ülke ciddi yara almış geçmişte. Mart ayında bir kere İstiklal Caddesi’nde bir bomba patlamış. Turistler hedef alınmış, ülkeye insanlar gelmesin diye. Akabinde haziran ayında havalimanı bombalanmış. Türkiye’yi kalbinden vurmuş. Bunları biz bilmiyorduk, bu olayları FETÖ’cülar yapmış. Arkasından burada başarılı olamamışlar ondan sonra tanklarımızı tüfeklerimizi almış üstümüze gelmişler 15 Temmuz’da. Şimdi bizim artık başka aksiyonlar almamız lazım, ülkemiz için daha fazla çalışmamız lazım. Görevimiz ülkemize daha fazla döviz kazandırmak.


TL seferberliği, nasıl etkiledi?


Cumhurbaşkanımızın çağrıyla yapılan ‘doları boz’ kampanyası her açıdan başarılı. Ama bizim için en sevindirici noktası AVM kiracıları için oldu. Özellikle de AVM kiraları için müthiş bir şeydi. Sayın Cumhurbaşkanımızın bu çıkışına rağmen hâlâ kiralar dolar bazında da geliyor ama düzeleceğini de bekliyoruz. Tekstil ve perakende sektöründe yüzbinlerce insan çalışıyor. Türkiye’nin vazgeçemeyeceği tek bir sektör vardır. Gerçekten devlet bunu görmezden gelemez ve Sayın Cumhurbaşkanımız da zaten bunu çok net bir şekilde gördü. Maalesef AVM sahipleri bunu görmediler. Çünkü AVM’ciler kiraları düşürmediler. Dolar bazında 3.35-3.50’ye fatura kesen AVM sahipleri var ve Sayın Cumhurbaşkanım bunu gördü dedi ki artık ‘kiralar TL’ye dönecek’. En büyük kalemlerden bir tanesi kira. Biz bu kadar çok kira öderken nasıl yaşayacağız? Bu sektör batarsa bu kadar insan nerde çalışacak, bu istihdamı nerede yaratacağız? 


 


Dolar bu yılı 3.20 TL civarında kapayabilir. Ama 2017’nin ocak ve şubat aylarında dolar kurunun 2.90’ları göreceğini bekliyorum. Doların 3.50-3.60’lı rakamlara gideceğini ben beklemiyorum, yani biz 2.90’ları tekrar konuşacağız.


YURT DIŞINDA 20 YENİ MAĞAZA AÇACAĞIZ


2017 yatırım planlarınız nedir? Ülke sayısını artırma planınız var mı? 


Şu anda Ortadoğu’da artık ciddi bir şekilde varız. Bu yılsonu itibariyle 19 mağazamız var, önümüzdeki yıl daha agresif bir şekilde yürüyoruz. Oradaki master franchiser’larımız bize çok ciddi bir şekilde güveniyorlar, güvendikleri için önümüzdeki yıl tam 20 mağaza açıyoruz. 2017 sonu itibariyle yurt dışındaki mağaza sayımızı toplam 39’a çıkarmayı planlıyoruz.


Başka ülke hedefi var mı?


Son 1 haftadır Rusya ile görüşmelerimiz başladı. En geç şubat sonunda 5 mağaza da Rusya’da açmış olacağız. Sürpriz daha bitmedi. Yani bütün stratejimiz bütün hedeflerimiz önümüzdeki dönem bütün büyümemizi yurt dışına taşımak. Amacımız Türkiye’de kaç mağazamız varsa bir o kadarını da yurt dışında açmak.


Moralimizi bozmayalımson çeyrekte büyürüz


Türkiye markalaşmayı nasıl sağlayacak?


Markalaşma Türkiye’nin en büyük sorunlarından bir tanesi. Markayı da 1-2 günde yaratamazsınız. Marka uzun soluklu bir yoldur. Uzun ince bir yol. Bugün bir tohumu atarsınız ya da bir fideyi dikersiniz ertesi gün o fide ağaç olmaz, o tohum da ertesi gün çiçek açmaz. Sulayacaksınız, çapalayacaksınız, bakacaksınız. Yıllar gerekiyor bir markanın oluşabilmesi için. Know-how çok önemli. Onun için bir günde biz marka yaratamayız. Bir şirket kuruluyor, bir mağaza açıyor ve marka oldu. Marka olamazsınız. Uzun soluklu bir yol. 2017 sonunda da toplam 39 mağazamız olmuş olacak yurt dışında. Biz bunu 1-2 günde yaratmadık. Türkiye’deki üretime de döndüğümüzde Türkiye’nin ciddi bir üretim alt yapısı oluşmuş. Uzakdoğu’ya göre ülkemizin ciddi bir üretim bilgisi var. Tekstil sektöründe aralık ayında her zaman yüzümüz güler. Çünkü aralık ayı hep satışların en yüksek olduğu noktadır. İyi bir şekilde başladı iyi bir şekilde de bitecek. Son çeyreği büyümeyle bitireceğiz. Onun için hiçbir zaman biz moralimizi bozmayalım. Kötü bir 15 Temmuz geçirdik ama önümüz parlak ve moralimizi bozmayalım güzel günler bizi bekliyor. 


Star 


Geri Dön