AVM'lerin ziyaretçi sayısı dün yüzde 50 arttı
Kurban Bayramı perakende sektörünün yüzünü güldürdü. Alışveriş merkezlerinin ziyaretçi sayısı dün normal günlere göre yüzde 50 arttı
Eylül ayında son iki yılın yüksek cirosunu elde eden alışveriş merkezileri kasım ayının ilk iki haftasında yaşadığı durgunluğu bayram alışverişleriyle attı. Kimi AVM'ler dün bir saat geç kapanırken, ziyaretçi sayıları normal günlere göre yüzde 50`lere varan oranlarda arttı. Mağazaların ve AVM'lerin kasım cirolarının ekime göre yüzde 20-50 yükseldiği tahmin ediliyor. Tatil uzatılmadığı ve kentte kalış oranı arttığı için bayramın ikinci gününden itibaren alışverişte hareketin sürmesi bekleniyor. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane, bayram alışverişlerin mağaza cirolarına yüzde 20 katkı yapacağını söyledi.
Kişi başı harcama 600 TL
Gelen ziyaretçilerin yüzde 80'inin alışveriş yaptığı Ankara Armada AVM'de kişi başı ortalama 300 TL harcanırken, bayram öncesi alışverişlerle 600 TL'ye çıktı. Alışverişlerde gıdadan giyime teknolojiden aksesuvara homojen bir dağılım var. Hafta içi 17 bin kişinin ziyaret ettiği AVM'ye dün 24 bin kişi geldi.
`Yüzümüz güldü'
Bu bayram AVM'lerin yüzünün güldüğünü belirten İstinyepark Genel Müdürü Hakan Kurt, "Haftalık 340 bin ziyaretçi geliyor İstinyepark'a. Bayram alışverişi nedeniyle bu rakam yüzde
15 arttı.
`Ziyaretçi sayımız yüzde 50 arttı'
Galeria Genel Müdürü Hasan Ardıç son 3 günde yoğun bir alışveriş trafiği olduğunu, alışveriş merkezinin 22.00 olan kapanış saatinin son iki günde 23.00'e kadar uzatıklarını söyledi. Ardıç, "En çok alışveriş giyimde. Galeria'da son 3 günde müşteri sayısı yüzde 50 artarak 30 bine ulaştı" dedi. Profilo AVM Pazarlama Müdürü Ayşen Yerşen de geçen yıl Kurban Bayramı'na göre gelen ziyaretçi sayısının yüzde 20 artığını söyledi.
5 saatte 50 bin müşteri
212 İstanbul Power Outlet CEO'su Aydın Bilgin dün saat 10.00'da açılan AVM'yi saat 15.00 itibariyle 50 bin kişinin ziyaret ettiğini, normal hafta sonu dönemlerinde günde 30 bin kişilik giriş yaşandığını anlattı. Girişlerin yüzde 75'inin alışverişe döndüğünü ifade eden Bilgin, "Bayram, mağazaların cirolarını yüzde 50 artıracak" dedi. 212 İstanbul AVM dün gece saat 23.00'e kadar açık kaldı.
`Açık olsak müşteri sabaha kadar kalır'
Cevahir AVM Pazarlama Müdürü Yusuf Esenkal şu bilgileri verdi: "Arife günü saat kapanış saatimizi 22.00'den 24.00'e çektik. Hazır giyim mağazalarının satışları yüzde 30'lara varan oranlarda arttı. Hafta içi günlük 50 bin ziyaretçi geliyordu. Bayram öncesi bu rakam 80 binlere çıktı. Sabaha kadar açık kalsak, sabaha kadar alışveriş yapılır."
`Satış yüzde 25 arttı'
Bayram için özel bir kampanya düzenlememelerine rağmen iyi bir satış grafiği yakaladıklarına değinen Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Kasım için öngördüğümüz satışların yüzde 25 üzerine çıktık" dedi.
Küçük parça çok gidiyor
Park Bravo Group Yönetim Kurulu Üyesi Aslı Özçoban şöyle konuştu:
"Bayram nedeniyle kişisel alımların yanı sıra hediye alımları da artıyor. Özellikle küçük parçalarda satışlar daha hareketli. Park Bravo ve Nine West mağazamızda 75 liralık alışveriş yapanlara sonraki alışverişte kullanılmak üzere 25 liralık hediye çeki veriyoruz."
Günde 300 çift ayakkabı
Son bir haftadır kapanış saatlerini 22.00'den 24.00'e çektiklerini ifade eden Polaris Genel Müdür Yardımcısı Reşat Şentürk, "Satış bayram nedeniyle yüzde 50 arttı. Normal şartlarda ortalama günlük 200 çift ayakkabı satılırken bir mağazamızda, bayram nedeniyle bu rakam 300 dolayına çıktı" dedi.
`3 gündür memnunuz'
Aydınlı Grup İcra Kurulu Üyesi Levent Özkan şunları söyledi: "Pierre Cardin, Polo US. ve Cacharel markalarımızın satışlarından hafta sonundan itibaren çok memnunuz. Son bir ayda 9 bin 687 fatura kesildi ve geçen yıla oranla adetsel bazda yüzde 73 artış gösterdi. Günlük 322 kişi alışveriş ediyor. Son 3 gündür satışlarımız 2.5 kat, geçen Kurban Bayramı'na göre satışlar yüzde 50 arttı."
Beste Önkol/Esengül Metin/Milliyet