Avrasya Tüneli geçiş ücreti otomobiller için 4 dolar + KDV olacak!
Zeytinburnu- Göztepe arasını 15 dakikaya indirecek olan projeyi üstlenen Avrasya Tüneli A.Ş. yetkilileri, detayları anlattı. Sivil toplum kuruluşlarıyla projenin son değerlendirmelerini yapan firma, maliyetin 200 milyon dolar daha artmasını göze aldı
İstanbul Boğazında denizin dip seviyesinin 40-60 metre altından yapılacak olan ve Zeytinburnu- Göztepe arasını 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek Avrasya Tüneli projesi için son adımlar sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte atılıyor. Gazetemizi ziyaret eden Avrasya Tüneli İşletme A.Ş. Endüstriyel İlişkiler Koordinatörü Kemal Özbelli ve Teknik Ekip Direktörü Erol Çokça, merak edilen tüm soruların cevaplarını verdi. İş başlatma törenini geçen ay Başbakan Recep Tayyip Erdoğanın yaptığı tünel tamamlandığında geçiş ücretinin otomobiller için 4 dolar + KDV, (bugünkü kurla 7.5 lira) minibüsler için de 6 dolar + KDV olacağını belirten Özbelli, Bu proje ile Türkiyede ilk defa Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporunun üzerine çıkılacak. Biz tünel için Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirme (ÇSED) raporuna göre hareket ettik. Şu anda İstanbulun her iki yakasında iki ofis açtık. 100ün üzerinde sivil toplum kuruluşuna projemizi anlatıyoruz. Eğer onların teklifleri olursa ev ödevimizi çalışıyoruz ve projede tadilata gidiyoruz. 1.1 milyar dolar olarak hazırlanan ilk projenin 1.3 milyar dolara yükselmesini bekliyoruz. İnşaat aşamasında engelleme ile karşılaşmak istemiyoruz. Şimdilik görüş bildirmeyen tek kuruluş Mimarlar Odası dedi.
4.5 YILDA TAMAMLANACAK
Gelen tavsiyeler üzerine, gürültüyü engellemek için özel asfalt kullanımını projeye eklediklerini, Avrupa Yakasında İstanbul siluetini bozmaması için bariyer kullanımından vazgeçtiklerini anlatan Çokça ise, 4.5 yılda tamamlanacak projenin 7.5 şiddetindeki depremde bile araç trafiğini durmayacak şekilde yapılacağını söyledi.
YILDA 25 MİLYON ARAÇ GEÇECEK
Bir katı gidiş, bir katı dönüş olmak üzere iki katlı ve dörder şeritli yapılacak tünelden her yıl en az 25 milyon otomobilin ve kamyonetin geçmesi planlanıyor. 4.5 yıl sonra 3. boğaz köprüsünün de eş zamanlı tamamlanmasıyla kamyon ve otobüslerin buraya kaydırılması ilk iki köprünün trafiğini azaltacak. Tünelin de devreye girmesi İstanbulun trafik yükünü daha da hafifletecek. Ancak, firma yetkilileri, buna rağmen, nüfus ve araçların artmasının ikinci bir tünele ihtiyaç doğuracağını da düşünüyor. Tünel, yapım aşamasıyla birlikte 26 yıl işletildikten sonra devlete devredilecek.
Türkiye