Ayaş Tüneli banliyö seferlerini bekliyor!
Yapımına 70'li yıllarda başlanan ancak yarım bırakılan Ayaş Tüneli için 4 ilçe belediye başkanı tarafından hazırlanan çalışmanın ardından DDY de banliyö seferleri için olumlu rapor hazırladı.
Sabah Ankara'nın sürekli olarak gündeme getirdiği Ayaş Tüneli ve bölgeden geçecek banliyö treni ile ilgili Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü fizibilite raporu hazırladı. Ayaş, Güdül, Beypazarı ve Nallıhan ilçe belediye başkanlarının imzasını taşıyan yazının ardından harekete geçen Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü 4 ilçenin banliyö seferine ihtiyacı olup olmadığına yönelik rapor hazırladı. Bölgede inceleme yapan ekipler 4 ilçenin sanayi ve turizm açısından banliyö seferlerine ihtiyacı olduğunu belirtti. 4 ilçenin sürekli olarak göç aldığını ve ilerleyen yıllarda raylı sistemin bölge için önemli bir ihtiyaç olduğunu vurgulayan kontrolörler, "Özellikle Ayaş Belediye Başkanının önderliğinde, çevre ilçeler Nallıhan, Güdül ve Beypazarı belediye başkanları tarafından kaleme alınan yazıda belirtildiği üzere, tarihi İpekyolu üzerinde bulunan yerleşim yerlerini, gerek sanayileşmeye yönelik termal santral, maden işletmesi, tarih ve kültür turizmi ile sağlık turizmine yönelik olarak yapılan ve yapılması planlanan yatırımlar vasıtası ile canlandırıp, eski hareketli ve bereketli günlerine döndürme isteği nedeniyle, belirtilen bölgede karayolu ulaşımının yanı sıra demiryolu taşımacılığı talebi ve ihtiyacı ilerleyen yıllarda kendisini iyice hissettirecektir " dedi.
BİNLERCE YOLCU HAZIR
Bölgeden her gün yaklaşık 3 bin 500 kişinin Ankara'ya gelip gittiğine işaret edilen raporda, "İncelenmesi istenen Çayırhan-Sincan ve devamında Ankara parkurunda Yenikent-Ankara arası hariç halen günlük yaklaşık olarak 3 bin 500 kişi seyahat etmektedir. Yüzde 75'lik bölümü bitmiş olan projelerin tamamlanması sonunda bu rakamın daha da artacağı da dikkate alındığında kaliteli, süratli ve zamanında hizmet yapabilme şartları yerine getirildiği takdirde bu bölgedeki yolcuların tamamına yakınının demiryoluna çekilebileceği düşünülmektedir" denildi.
BÖLGE SANAYİSİNE OLUMLU KATKI SAĞLAR
Yük taşımacılığı ile ilgili hazırlanan raporda ise, kimya sanayisinde kullanılan trona madenleri ile kömür madenlerinin bol oluşu dolayısıyla bölgenin demiryolu taşımacılığı açısından yüksek potansiyel taşıdığına dikkat çekildi. Raporda şu ifadelere yer verildi: "Bölge taşımalarının büyük çoğunluğunun batı cihetine olması, demiryolunun da buradan batı cihetine olmaması taşıma mesafesini karayolunun 3 katına kadar uzattığından arzu edilen verim alınamayabilir. Sürat demiryolu projesindeki hattın 2. bölümünün yapımı halinde bölgedeki yük potansiyelinin tamamına yakınının demiryolu ile yapılabileceği tahmin edilmektedir. Ayrıca demiryolunun yapımı bölge sanayisine olumlu katkı sağladığı gibi bölge sanayisinin gelişimi de demiryoluna olumlu katkı sağlayacak."
Sabah