Aydınlı Grup, gelecek yıl toplam 60 mağaza açacak!
LC Waikiki'den transfer edilen Genel Müdür Osman Şentürk, Aydınlı Grup'u mağazalaşma atağına sokuyor. Şentürk, "Gelecek yıl 60 mağaza açıp 500 kişiye iş vereceğiz" dedi...
Yıl sonunda 400 mağazaya ulaşmaya hazırlanan LC Waikiki'de 6 yıl genel müdür yardımcılığı yapan Osman Şentürk, Aydınlı Grup'ta Genel Müdür koltuğuna oturdu. Göreve geldikten sonra ilk kez SABAH'ın sorularını yanıtlayan Şentürk, Aydınlı Grup'u Türkiye'de markayı mağazalaşma atağına sokacağını, 2012'de en az 60 mağaza açmayı hedeflediğini belirtiyor. Bu da en az 500 istihdam anlamına geliyor. Şentürk'ün Aydınlı Grup'taki hedefi belli: "LCW'deyken firma 200 milyon dolarlık cirosunu 6 yılda 10'a katlayıp 2 milyar dolara çıkardı. Bugün Aydınlı Grup'un da cirosu 250 milyon dolar civarında. Aydınlı Grup ile bir daha." Türkiye dışında da 25 mağaza açacaklarını belirten Şentürk, bu iş için yaklaşık 20 milyon dolarlık bir bütçe ayırdıklarını söyledi.
YÜZDE 50 BÜYÜY ECEĞİZ
Yılı 400 milyon lira ciroyla kapatmayı öngördüklerini belirten Şentürk, "Her yıl yüzde 50 büyümeyle ilerleyeceğiz" dedi. Aydınlı'da şu an iki genel müdür var. Levent Özkan dış pazarlar ve lojistik operasyonlardan Osman Şentürk ise iç piyasa, eğitim ve bütçe planlamadan sorumlu. Ama yine de yurtdışı planları ile ilgili ipuçları da veriyor. Büyüme alanının çevre ülkeler olduğunu belirten Şentürk, Ortadoğu'daki karışıklıklarla ilgili pozitif duruyor. "Ortadoğu durumsal davrandığımız bir pazar. O bölgenin orta ve uzun vadede gelecek vaat eden pazarlar olduğunu düşünüyorum" diyor.
FIRSAT ÇIKARSA ŞİRKET SATIN ALABİLİRİZ
5 yıl içinde 100 olan US Polo mağazalarını 300'e, 70 olan Pierre Cardin'i 250'ye, Cacharel'i de 80'e çıkarmayı hedeflediklerini belirten Şentürk, şunları söyledi: "2023'te 5 bin mağaza, 70 bin personel ve 10 milyar dolar cirolu bir şirket olmak için çalışıyoruz" dedi. Şentürk, "Yeni bir marka arayışı içinde değiliz ama fırsat çıkarsa değerlendiririz" dedi.
MAĞAZAYI İNTERNETE TAŞIYACAK
Aydınlı, mağazada istediği ürünü bulamayan müşterileri için de farklı bir e-ticaret sistemi geliştiriyor. Mağazada ebat, renk, model sıkıntısını giderecek sistemle ilgili bilgi veren Şentürk, "İnternete tüm koleksiyonumuzu koyacağız. Müşteri arayıp da bulamadığı ürünü internetten sipariş edebilecek" dedi.
METREKARELER BÜYÜTÜLÜYOR
Bünyesinde Cacharel, Pierre Cardin ve US Polo'yu bulunduran grubun küçük olan mağazaları büyütülüyor. Şentürk, "Mağazalarımız en az 400 metrekare büyüklükte olacak" diyor.
Sabah/Pınar Çelik