Aydınlı Grup, mağazacılıkta bölgesel lider olacak
Son 12 yıldır Aydınlı Grup'ta en kritik kararlara Ahmet Said Kavurmacı imza atıyor
1998 yılında henüz 24 yaşındayken grubun Cacharel markasını pazarlayan Ay-Kur'un yönetimine gelen Kavurmacı, daha sonra grup bünyesinde bulunan Pierre Cardin, US Polo ve Becon markalarının da yönetimini üstlendi, Kavurmacı'nın yönetime geldiği dönemin hemen sonrasında grup, özellikle yurtdışında ciddi bir atağa geçti, Uluslararası markaların sadece Türkiye'de değil yurtdışında da üretim ve pazarlamasından sorumlu oldu.
Rakamlarla Aydınlı'nın son 8 yılda kat ettiği yolu ifade etmek gerekirse 2001 yılında 21 milyon dolarlık cirosu olan grup, bugün 234 milyon TL'ye ulaştı.
2009'da Aydınlı için önemli bir yıl oldu, Grupta büyüme yüzde 4'lük bir oranda da olsa devam etti. Ancak asıl önemli gelişme iş yapış stratejilerinde yaşandı.
2009'da standartların dışına çıkma gereği hissettiklerini belirten Aydınlı Grup Yürütme Kurulu Başkanı Ahmet Said Kavurmacı, bu konuda attıkları adımları, 2 olan koleksiyon sayısını 4'e çıkarmak, proaktif ürün yönetimine geçmek ve fiyatları düşürerek sabitlemek olarak sıralıyor,
Özellikle indirim sarmalından kurtulmak için etiket fiyatlarını 2008'e göre yüzde 25 ile 35 arasında düşürdüklerini ve sezon içinde indirim yapmamak üzere sabitlediklerini belirten Kavurmacı, "2009 Eylül ayında bu uygulamalara başladık. Bir önceki yılın son 4 ayına göre takım elbise satışlarımızı yüzde 47 artırdık" diyor,
Aydınlı 2010 yılı sonunda da büyümeyi planlıyor, Kavurmacı, "Hedefimiz 255 milyon TL'lik bir ciroya ulaşmak, Mağazalarda büyüme yaşayacağız, Türkiye'de bayilerle birlikte 160'a yakın mağazamız, yurtdışında da 60 mağazamız bulunuyor, US Polo'nun Amerika'dan sonra ikinci büyük lisansörüyüz, US Polo'da bölgemizdeki 30 ülkenin tamamında organizasyon kurmayı ve markanın dünyaca büyük birinci lisansörü olmayı hedefliyoruz. Şu an Pierre Cardin'de en büyük ilk 5 lisansörden biriyiz, burada da hedefimiz ilk 3'e girmek. Mağazacılıkta da bölgesel lider olma planımız var" diye konuşuyor.
Aydınlı Grup, 2008 yılında Solar Kent projesiyle inşaat sektörüne giriş yaptı. Kavurmacı, 40 milyon dolarlık projenin 2010 yılında tamamlanacağını söylüyor. Sektörde farklı proje arayışları içinde olduklarını da sözlerine ekliyor. Aydınlı Grup inşaatın yanında yeni sektörlere girme konusunda istekli. Başta enerji, bilişim ve haberleşme olmak üzere farklı sektörle ilgilerinin sürdüğünü ifade eden Kavurmacı, "Kendimizi hazır giyim ve inşaatla sınırlamadık. Uygun gördüğümüz başka sektörlerde 2010 yılında yatırım yapabiliriz" diyor.
Kavurmacı, günde 6 saatten fazla uyumamaya çalışıyor. Sabah 6'da kalkıp 1 saat kitap okuyor, ilgi alanlarının başında kişisel gelişim, felsefe ve sosyoloji geliyor. Bu arada şirket yönetimini ve çalışanlarını da kitap okuma konusunda teşvik etmeye çalışıyor. Bu amaçla şirket içinde başlattığı uygulamayı şöyle anlatıyor, "Yürütme kurulundaki 15 kişi her ay bir kitap seçiyor, o kitabı okuduktan sonra özetini çıkarıyor. Daha sonra kitabı okuyan her kişi diğerlerinin çıkardığı özetleri de okuyor. Bu uygulamayı ilerleyen dönemde grubumuzdaki tüm komitelere yaygınlaştıracağız. Şirketin intranet'inde kitap özetlerine yer vereceğiz. Böylelikle isteyenler ilgilendikleri kitabın özetine ulaşabilecek."
Capital