Ulaşım

Bakan Uraloğlu açıkladı! Bulgaristan ve Türkiye arasında ikinci demiryolu anlaşması! 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dünya Bankası tarafından düzenlenen Orta Koridorun Ticaret ve Lojistik Potansiyelinin Gerçekleştirilmesi Etkinliği'ne video konferans ile katıldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Bugün üzerinde konuştuğumuz Dünya Bankası çalışması, stratejik politikalar, amacı olan yatırımlar ve iş birliği çabalarının, Orta Koridor'da ticaret hacmini üçe katlama ve taşıma sürelerini 2030 yılına kadar yarıya indirme gücünü vurgulamaktadır." dedi.

KARARLI EYLEMLER GEREKLİ 

Orta Koridor'da ticaret ve lojistik potansiyelini tam anlamı ile gerçekleştirmek için kararlı eylemlerin şart olduğunu kaydeden Bakan Uraloğlu, bu çalışmanın, atılması gereken adımları önceliklendirmeye ışık tutacak nitelikte olduğunu belirtti. Buna göre, Türkiye'nin demiryolu altyapısının hali hazırdaki talebi karşılamakta yeterli olduğunu kaydeden Uraloğlu, "Bakü-Tiflis-Kars hattından gelen yükün Edirne'ye kadar sevkiyatında herhangi bir kapasite problemi ile bugüne kadar karşılaşmadık. Ulusal taşıyıcımız TCDD Taşımacılık, Kars'ta çeken ve çekilen araçların doğudan gelecek yük akışını karşılayacak şekilde, daima hazır olmalarını sağlamaktadır. Değerlendirmenin aksine, Kars'ın batısında altyapı ve araç arzının altında bir yük akışı olduğunu yeri gelmişken belirtmek isterim."diye konuştu.

DEMİRYOLU YÜK TAŞIMA PAYINI YÜZDE 22'YE ÇIKARMAYI AMAÇLIYORUZ

takvim.com.tr'de yer alan habere göre; Kaydedilen rapor kapsamında 2021 yılına kıyas ile  2030'a gelindiği zaman Türkiye üzerinden konteyner yüküne olan talebin fazlalaşacağını belirten Bakan Uraloğlu, "Bunun oldukça yerinde bir tespit olduğunu ve 2053 vizyonumuz ile örtüştüğünü de düşünmekteyim.  Öte yandan, ulaştırmada 2053 yılına kadar gerçekleştirmeyi amaçladığımız yatırımlarımızın önemli bir kısmını demiryolu alanında  yapmayı istiyoruz.  Demiryolu üzerinden yük taşıma payını 2053 yılına kadar yüzde 22'ye yükseltmeyi  amaçlıyoruz.  Böylece, karayolundan demiryoluna yükün kaymasını sağlamış olacağız. Orta Koridor'da yükün konteyner olarak taşınması için gereken ilave kapasiteyi de sağlamış olacağız." dedi.

YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ İLE DEMİRYOLU BAĞLANTISI YAPILACAK 

2053 vizyonumuz doğrultusunda, Asya, Avrupa, Afrika ve Ortadoğu arasında artan ticarete daha fazla ulaşım altyapısı sağlamayı ve ulaştırma bağlantısallığını artırmayı istediklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, "Gerek Asya'dan gerekse Orta Doğu'dan gelecek yüklerin akışını sorunsuz bir şekilde sağlamak için, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Asya ve Avrupa kıtaları arasında, Marmaray'dan sonra, ikinci demiryolu bağlantısını tesis ediyoruz. Bu kapsamda Gebze-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Çatalca Demiryolu Projesini hayata geçirmeyi planlıyoruz. Buna ilave olarak şu anda inşa edilmekte olan Halkalı-Kapıkule Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi tamamlandığında İstanbul ile Türkiye-Bulgaristan sınırı arasında yüksek hızlı tren işletmeciliğine başlanacaktır. Böylece bölgeler arasında kesintisiz ticarete daha yüksek kapasite ve hız ile katkıda bulunacağız." dedi. 

DİVRİĞİ-KARS DEMİRYOLU REHABİLİTASYON PROJESİ HAYATA GEÇİYOR

Öte yandan, Bulgaristan ile artan demiryolu potansiyelini de dikkate alarak, ikinci bir demiryolu geçiş noktası kurulması konusunda Mutabakat Zaptı imzaladıklarının belirten Bakan Uraloğlu, ikinci demiryolu hattı ile doğu-batı yönlü yük taşıma kapasitesi artacağını, Orta Koridor'un demiryolu potansiyeline de önemli ölçüde katkıda bulunacağını kaydetti.

İstanbul-Sivas YHT seferleri için tarih verildi!

Bakan Uraloğlu açıkladı! Başkentray'ı her gün 60 bin yolcu kullanıyor...

Bakan Uraloğlu açıkladı! 2 yılda milli tren seti sayımız 25’e ulaşacak...

Başakşehir-Kayaşehir metro hattında 1 senede 5 milyondan fazla yolcu seyahat etti...