Ulaşım

Bakan Uraloğlu duyurdu! Bolu Dağı Tüneli'nde çalışmalar 19 Eylül'de bitecek...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bolu Dağı Tüneli Ankara-İstanbul yönünde hizmet veren portalın Kaynaşlı yönünde uzatılması çalışmalarına 31 Temmuz'da başladıklarını kaydederek, "50 gün sürmesini planladığımız çalışmalarımızı 19 Eylül'de tamamlamayı amaçlıyoruz." dedi. 

Bakan Uraloğlu, bu çalışmalar ile beraber Bolu Tüneli'nin İstanbul yönünde hizmet veren tüpünün 67 metre uzamasını sağlayacaklarını ve bölgede yaşanabilecek olası heyelanlara karşı ulaşım güvenliğini maksimum düzeye çıkaracaklarını ifade etti. 

haberturk.com'da yer alan içeriğe göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli’nde devam eden çalışmaları yerinde incelemelerde bulundu. Burada yaptığı açıklama doğrultusunda, Ankara ile İstanbul’u birbirine bağlayan Anadolu Otoyolu’nun Bolu Dağı Tüneli mevkiinde 2022 yılında meydana gelen heyelanın ardından tünelin her iki tüpünün Kaynaşlı yönünde uzatılmasına karar verdiklerini ifade eden Uraloğlu, Bu kapsamda yapılan çalışmaların ilk ayağı olarak İstanbul-Ankara yönündeki ulaşımı sağlayan tüpü 2023 yılı içerisinde 90 metre uzatarak hizmete açtıklarını anımsatarak, çalışmaların ikinci ayağı kapsamında Ankara-İstanbul yönünde hizmet veren tünel portalının uzatılması çalışmalarına ise 31 Temmuz’da yani bir ay önce başladıklarını söyledi. Bakan Uraloğlu, “50 gün sürmesini planladığımız çalışmalarımızı 19 Eylül’de tamamlamayı hedefliyoruz ve çalışmalarımızı planlarımıza uygun bir şekilde başarı ile sürdürüyoruz” diye konuştu.

Bolu Dağı Tüneli’nde devam eden çalışmalar hakkında bilgi veren Bakan Uraloğlu, proje kapsamında; tünel portalının betonarme temel imalatlarını tamamladıklarını, tünelin 67 metrelik çelik yapı imalatında 32 metre ilerleme syaşadıklarını kaydetti. 

Buna göre, toplam 256 metre uzunluğundaki forekazık imalatlarını bitirdiklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Yine değişimini planladığımız 4 adet viyadük genleşme derzinden 3’ünde kaynak işlerini de tamamladık ve betonlarını attık. 4. derzde kaynak çalışmalarına devam ediyoruz. Bu derzler hem yapı hem de trafik güvenliği için çok kıymetliydi. Geçmiş zamanlarda şerit daraltarak yaptığımız onarımlar vardı, onları da ortadan kaldırmış olacağız. Öte yandan, orta refüjdeki 3 bin 500 metrelik beton oto korkulukların yaklaşık 3 bin metresini ve toplam 19 bin 400 metrekare olan viyadükler arası koruma ağının da tamamını bitirmiş olduk. Bu çalışmalarımızla birlikte Bolu Tüneli’nin İstanbul yönünde hizmet veren tüpünün 67 metre uzamasını sağlayacağız. Böylece bölgede yaşanabilecek olası heyelanlara karşı ulaşım güvenliğini de maksimum düzeye çıkarmış olacağız” dedi.

AĞIR TAŞITLARIN ULAŞIM SINIRLAMASI DEVAM EDECEK

D-100 yolunda yaşanan yoğunluğun geçici olduğunun altını çizen Uraloğlu, çalışmaları çok kısa bir süre sonra Eylül ayının 19’unda bitirmeyi planladıklarını belirtti. 

Çalışmalar bittiğinde Bolu dağı geçişinde bu tür nedenlerden dolayı trafik kesintisinin bir daha olmayacağını söyleyen Uraloğlu, “Mevcut durumda, Bolu Dağı geçişinde özellikle Pazar günleri meydana gelen yoğunluğun azaltılması amacıyla 18 ve 25 Ağustos Pazar günleri ağır taşıtların D-100 Devlet Yolu’nu ve Anadolu Otoyolu’nu kullanımlarını sınırlandırmıştık. Bu uygulamaya 1 Eylül 2024 Pazar günü yani yarın da devam edeceğiz. Saat 14.00-23.00 saatleri arasında yapacağımız denetimlerle ağır taşıt trafiğinin Ankara-İstanbul istikametindeki devlet yolunu ve otoyolu kullanmalarını sınırlandıracağız. Sınırlandırma işlemi Ankara tarafında şehrin çıkış noktalarından; Karadeniz tarafında ise Karabük Kavşağı’ndan itibaren yapılacak. Bu süreçte ağır taşıt trafiğini Ankara Beypazarı-Nallıhan-Mudurnu- Akyazı güzergahı üzerinden sağlayacağız. Tabi bu yolu, ağır taşıtlar haricindeki tüm araç sürücüleri de alternatif bir güzergâh olarak kullanabilirler. Ankara-İstanbul yönünde Anadolu Otoyolu ve Ankara-Bolu Devlet Yolu’nu tercih eden ağır taşıtlar haricindeki araç sürücüleri ise Bolu Dağı geçişinde D-100 Devlet Yolu’na alternatif olarak; Bolu-Mudurnu-Akyazı aksını tercih edebilirler” diye konuştu.

Tünel, köprü ve otoyol geçiş ödemeleri e-devlet üzerinden yapılabilecek!

Boğaz Köprüsü için ilk adım 1952 yılında atıldı! 100 Milyon liraya mal olacak!

Köprü ve otoyol ücretlerine zam hazırlığı yapılıyor!

Döviz kurlarındaki yükseliş yap-işlet-devret projelerini vurdu! Köprü ve otoyollara zam geliyor!