Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nda sona yaklaşıldı!
839 km uzunluğundaki Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu projesinde sona yaklaşıldı. Hat, İpek yolunu yeniden canlandırmak amacıyla hayata geçirildi.
Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan’ın ortaklaşa hayata geçirdiği 839 km uzunluğundaki Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu projesinde sona yaklaşıldı. Azerbaycan’ın başkenti Bakü’den kalkan tren, Gürcistan’ın Başkenti Tiflis’ten geçerek Kars’a kesintisiz bir hat üzerinden yolcu ve yük taşınabilecek.
Kars’tan Bakü’ye kadar tek hat üzerinden yapılacak seferler, Bakü’den sonra hem Kazakistan hem de Türkmenistan üzerinden ikinci hatla Çin’e kadar uzanabilecek.
Türkiye’ye maliyeti ise 600 milyon dolar!
Proje hizmete girdiğinde ilk etapta yılda 1 milyon yolcu 6.5 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak. Hattın Türkiye’den geçen 76 km’lik demiryolunun Türkiye’ye maliyeti ise 600 milyon dolar.
TÜRKİYE’NİN KASASINA 1 MİLYAR DOLAR GİRECEK
Çin'den Avrupa’ya 45-62 gün arasında değişen yük taşıma süresi projeyle 12-15 gün arasına düşecek. Avrupa’dan Çin’e seferde olan trenler her Türkiye’ye girişlerinde para ödeyecek. Türkiye’nin sadece demiryolu taşımacılığıyla kasasına yılda 1 milyar dolar girmesi hedefleniyor.
Hürriyet