Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli YHT'nin akıbeti TBMM'de!
Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Projesinin akıbeti meclis gündemine taşındı. CHP'li Yavuzyılmaz, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...
CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Projesinin akıbetine ilişkin soru önergesi hazırladı. Yavuzyılmaz, sorusunun Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Pakdemirli tarafından yanıtlandırılmasını istedi.
CHP'li Yavuzyılmaz, ''Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından Anayasanın 98'inci, Meclis İçtüzüğünün 96'ncı ve 99'uncu maddeleri gereğince yazılı olarak yanıtlanmasını saygılarımla arz ederim'' diye konuştu.
Yavuzyılmaz, açıklamalarına şu şekilde devam etti: ''Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Projesi olarak ilan edilen projenin, Bursa-Yenişehir Kesimi (75 km) Altyapı İhalesi, Ağustos 2011 tarihinde yapılmıştır. İhale, Kamu İhale Kanunu'nun 21/b maddesi gerekçe gösterilerek, kamuoyuna kapalı olarak gerçekleştirilmiştir. İhale sonucunda, 23 Aralık 2012 tarihinde temel atma töreni yapılmıştır. Süreç içinde “Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi” tarifi, “Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi” olarak değiştirilmiştir. Sonuç olarak proje 9 yıldır bitirilememiştir.''
CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz'ın soruları:
1. Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli bitirilememesinin nedeni nedir?
2. Proje’nin vatandaşların hizmetine sunulacağı tarih kesinleşmiş midir? Kesinleşmiş ise bu tarih gün, ay, yıl olarak nedir?
3. Projenin her bir etabının yapım maliyeti güncel olarak kaç liradır?
4. Projenin bitirilmesi için yapılan toplam ihale sayısı ve bu ihalelerden kaynaklanan yapım maliyetine ek maliyetler toplamı kaç liradır?
5. Projenin uzamasından kaynaklı ilave yapım maliyeti toplamı ne kadardır? Bu toplam içindeki çalışan maliyetleri, araç gereç maliyetleri, arızalar ve kazalardan kaynaklanan maliyetler gibi ek maliyetler toplamı kaç liradır?
6. Projenin başta “Yüksek Hızlı Tren Projesi” olarak ilan edilip sonradan “Hızlı Tren Projesi” ve “Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı Projesi” olarak değiştirilmesinin nedeni nedir?
7. İşin gecikmesi sebebi ile demiryolu hattında yolcu ve yük taşınamadığı için oluşan ekonomik kayıp kaç liradır?
Nuran AYDIN/Emlakkulisi.com