23 / 11 / 2024
fuzul

Bankaya 40 TL dekont parası verdi, 3 bin 500 TL’lik masrafı tahsil etti!

Bankaya 40 TL dekont parası verdi, 3 bin 500 TL’lik masrafı tahsil etti!

Bir vatandaş, bankadan çektiği konut kredisi için kesilen 1.825 TL’lik dosya masrafı ücretini ve yeniden yapılandırma esnasında kesilen 1.752 TL’lik ücreti icra yoluyla tahsil etti...





Bankalar, tüketici ve konut kredilerinde dosya masrafı ve yeniden yapılandırma ücretlerine ilişkin dekontu tüketiciye para ile veriyor. Bunun son örneği ise Ankara’da yaşandı. Ankara’da yaşayan B.K., 24 Mayıs 2007’de bir bankadan 73 bin TL konut kredisi çekti ve 12 Ekim 2009’da 58 bin 400 TL tutarında kredi kullanarak krediyi yeniden yapılandırdı. Banka bu işlem sebebiyle B.K.’dan 1.752 TL ücret tahsil etti. Kredi kullanırken de kendisinden tahsil edilen 1.825 TL’lik dosya masrafını da iade almak için kolları sıvayan B.K., bankanın dekontu vermek istememesi üzerine B.K., Bilgi Edinme Kurulu’na müracaat etti. Kurul, konuyu sorduğu bankadan, ‘Dekontları elektronik posta yolu ile ilgiliye gönderdik’ cevabı aldı. Buna rağmen dekontu alamayan B.K., her bir dekont için bankanın istediği 20 TL ücreti ödeyerek bankadan ilk çektiği kredi masrafının dekontunu ve yeniden yapılandırma masrafının dekontunu bankadan aldı.


SORUN ÇIKARAN BANKALARI HAKEM HEYETİNE BAŞVURABİLİRLER


B.K.’nın avukatı Mustafa Akıncı dekontla birlikte banka hakkında  Ankara  3. İcra Müdürlüğü’ne müracaat ederek hem 1.752 TL’lik yeniden yapılandırma hem de 1.825 TL’lik dosya masrafını tahsil etti. Ankara Barosu avukatlarından Avukat Mustafa Akıncı, bankaların tahsil ettikleri dosya ve yeniden yapılandırma gibi masraf bedellerini iade etmemek için tüketicilere dekont zorluğu yaşattığını söyledi. Avukat Akıncı şunları kaydetti: "Bankalar son dönemde kredilere ilişkin masraf ve ödeme bilgileri evraklarını vermekte tüketicilere zorluk çıkarıyor. Çoğu zaman masraf dekontları için Tüketici Kanunu’ na aykırı olarak ücret istiyor. Haksız yere alınan dekont ücretleri için tüketiciler hakem heyetine başvurup dekont bedelinin iadesi yönünde karar çıkarttırabilirler. Somut olayda müvekkil tüketici kendisine dekont verilmemesi üzerine Bilgi Edinme Kurulu’na başvuru yapmış. Gerek yürürlükteki 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun gerekse 6 ay sonra yürürlüğe girecek 5602 Sayılı Yeni Tüketici Kanunu’nda tüketici işlemleri ile tüketiciye yönelik uygulamadan doğabilecek uyuşmazlıklara çözüm bulmak Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı görevindedir. Bu nedenle kredi masraf ve ödeme tablosu bilgisi almak isteyen tüketiciye zorluk çıkarılması halinde tüketicilerin Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’ na bu durumu şikayet etmeleri yeterlidir."


Milliyet


Geri Dön