22 / 12 / 2024

Basın Ekspres Yolu'ndaki projelerin en büyük sorunu yüksek gerilim hattı!

Basın Ekspres Yolu'ndaki projelerin en büyük sorunu yüksek gerilim hattı!

Atatürk Havalimanı’ na, organize sanayi bölgesine, fuar ve kongre merkezi CNR EXPO’ ya yakınlığıyla son yıllarda hızla değerlenen ‘Basın Ekspres Yolu’ ‘yüksek gerilim’ engeline takılıyor...




ATATÜRK Havalimanı’na, organize sanayi bölgesine, fuar ve kongre merkezi CNR EXPO’ya yakınlığıyla son yıllarda hızla değerlenen ‘Basın Ekspres Yolu’ ‘yüksek gerilim’ engeline takılıyor.


Bölgedeki mülk sahipleri 7.5 kilometrelik gerilim hattının yerin altına taşınmasını beklerken, onlarca büyük sanayi kurumlarının tepesinden geçen hat, mevcut binaların dönüşümünü engelliyor, bölgedeki boş arsalarda proje geliştirilmesinin önünü tıkıyor. Gayrimenkul sektöründe ikinci Maslak olarak adlandırılan ve son dönemde çok sayıda otel, ofis ve konut projesine ev sahipliği yapan bölgedeki mülk sahipleri gerilim hatlarından rahatsız. RE/MAX Basın Ekspres Bölgesi Brokerı Selahattin Şatır, mevcut gerilim hattının 50 dönüm alanı etkilediğini söyledi.


KAMUDAN ÇÖZÜM BEKLENİYOR


Şatır; “Bu hat, yol üzerindeki kıymetli arsa olarak tabir ettiğimiz birinci parseldeki arsaların azalmasıyla daha da önem kazandı. Yaklaşık 2 yıldır ilgili Büyükşehir Belediyesi’nin, bölge ilçelerdeki belediyelerin, TEDAŞ ve BEDAŞ gibi kurumların dönemsel olarak gündeminde yer aldı. Daha öncesinde bu hat üzerine komşu proje geliştiren birçok firmanın bireysel olarak konuyu gündeme getirdiğini biliyoruz. Kamu tarafı şimdiye kadar somut bir adım atmadı. Ancak bundan sonra tekrar gündeme gelebileceğini öngörüyorum” dedi.


ÇATIDA ÖLÜM RİSKİ

Basın Ekspres Yolu’nda onlarca büyük sanayi işletmesi yer alıyor. Gerilim hattı bu binaların ya üstünden ya da yanından geçiyor. Bölgede faaliyet gösteren Yılmazlar Banyo Merkezi bu yapılardan biri. Gerilim hattı binanın hemen üstünden geçiyor. Bu nedenle binanın çatısına çıkmak dahi tehlikeli. Kendi binaları ve komşu binalardaki personelin bu hat nedeniyle baş ağrısı yaşadığını belirten Yılmazlar Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yılmaz, hattın taşınması için 2011 yılından bu yana mücadele verdiklerini söyledi.


BOŞ ARSALAR BEKLİYOR

TEDAŞ’ın geçtiğimiz yıllarda yaptığı toplantıda hattın yer altına taşınması için 15 milyon Euro maliyet belirlediğini belirten Yılmaz, “İlçe belediyesi ve TEDAŞ ile defalarca görüştük. Bölgede alanında uzman çok sayıda sanayici var. TEDAŞ her firmaya bir bütçe çıkardı. Kimi bu bedeli karşılarken, bazı firmalar geri adım attı” dedi. Yılmaz’ın binasının hemen yanında boş bir arsa bulunuyor. Mehmet Yılmaz bu alanla birlikte büyük bir konut projesi düşündüklerini ancak bu hattın engel oluşturduğunu ifade ediyor. Yılmaz’ın verdiği bilgiye göre, bölgede faaliyette olan fabrikaların yanında İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan ile iş adamları Engin Kale ve Asıl Kaya’nın da arsaları bulunuyor.


Yeni projeler iptal olabilir

YÜKSEK gerilim hatları içinde yer aldıkları arsaların yanı sıra komşu parselleri de etkiliyor. Bölgeyle ilgilenen yabancı yatırımcıların gerilim hatları nedeniyle geri adım attığı belirtiliyor. Öte yandan bölgede hayata geçmesi planan projelerde ön talep toplanamadığı için iptallerin söz konusu olduğu konuşuluyor.


Fabrikalar dönüşüyor

BASIN Ekspres Yolu’ndaki sanayi tesisleri konut projesine dönüşüyor. Bölgede faaliyetteki firmalar da dönüşme dahil olmak istiyor. Ancak gerilim hattı geçen binaların dönüşümü için hattın yer altına taşınması şart. Selahattin Şatır’ın verdiği bilgiye göre eski sanayi bölgesinde arsaların metrekare satış fiyatı 4500 TL. Şatır, fabrika yerlerinin hasılat paylaşımı veya yüzde 50 kat karşılığı verildiğini söyledi.


Kuyumcukent çözümü buldu


GERİLİM hattı mağdurlarından biri de Kuyumcukent Gayrimenkul Yatırım. Bölgede 250 bin metrekare inşaat tamamlayan ve 2 projeye hazırlanan şirket geçtiğimiz yıllarda kendi yatırımıyla direklerden bir kaçını öteledi. KUYAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Sait Erdal Metiner, direkleri ötelemek için 500 bin dolardan fazla harcadıklarını söyledi. Hattın sağlığın yanında görsel açıdan da bölgeye zarar verdiğini belirten Metiner, “Biz kendi arsamız için çözüm bulduk ama kalıcı çözüm için hat kalkmalı. Bölgedeki tüm kurumlar elini taşın altına koymalı” dedi. Güneşli’de konut projesi hayata geçiren ve fabrikaları bulunan Saray Holding Yönetim Kurulu Üyesi Talin Saraylı Dikici ise hattın kendi projelerine uzak olduğunu ancak bölge için olumsuz bir etki yarattığını söyledi. Dikici, geçen yıl planladıkları yatırımdan hat nedeni ile vazgeçtiklerini kaydetti.



Gülistan Alagöz/Hürriyet




Geri Dön