"Bekarlar Günü" sürprizi! Satış sonuçları açıklanmadı
Çin'de e-ticaret şirketleri, online alışveriş festivaline sahne olan "11 Kasım Bekarlar Günü"ndeki toplam satış rakamlarını açıklamadı. Her yıl açıklanan verilerin bu yıl saklı tutulması dikkat çekti.
Her yıl düzenlenen festivalde, 1-11 Kasım'da devam eden online indirimli satışlar dün sona ererken, festivale öncülük eden e-ticaret devi Alibaba ve rakibi Jing Dong (JD.com), her yıl açıkladıkları brüt satış hacmini bu kez saklı tutmayı tercih etti.
Alibaba'dan yapılan açıklamada, şirket bünyesindeki Tabao ve TMall gibi online alışveriş platformlarındaki satışların, küresel ekonomik krize ve koronavirüs pandemisine bağlantılı etkilere rağmen geçen yılki brüt hacme yakın performans gösterdiği belirtildi.
Şirket 2021 yılındaki satışların 10 günde 540,3 milyar yuana (o günün kuruyla yaklaşık 84,5 milyar dolar) ulaştığını açıklamıştı. Online satışlardan elde edilen gelir önceki yıla göre yüzde 8,45 artarken, yıllık gelir artışı oranı, festivalin organize edildiği 2009'dan beri ilk kez tek haneye düşmüştü.
Alibaba'nın rakibi Jing Dong (JD.com) da brüt satış hacmini açıklamadı ancak bu yılki Bekarlar Günü kampanyasının rekor kırdığını açıklamaktan çekinmedi. Şirket, geçen yıl 10 günde 349,1 milyar yuan (o günün kuruyla yaklaşık 54,5 milyar dolar) brüt satış hacmi elde ettiklerini açıklamıştı.
EKONOMİNİN GERÇEK GÖSTERGESİ OLARAK GÖRÜLÜYOR
Bekarlar Günü alışveriş festivalindeki satışlar, Çin'de tüketici harcamalarının ve ülke ekonomisinin genel durumunun barometresi olarak kabul ediliyor.